مشتریان چگونه بر کسب و کار شما تاثیر میگذارند
هنگامیکه شما یک کسب و کار را اداره میکنید، دوست دارید که بر مشتریان خود تأثیر بگذارید؛ برای این منظور افرادی را که تمایل به سرمایهگذاری در کسب و کار شما دارند پیدا کنید و آنها را متقاعد کنید که شما بهترین شریک برای آنها هستید. جالب است بدانید که هرگونه تصمیمگیری در مورد کسب وکارتان بدون توجه به نیازهای مشتریان، موجب میشود که بخش عمدهای از مشتریانتان را از دست بدهید.
شما باید بازار خود را در نیمه راه بررسی کنید؛ به این صورت که از نحوه تصمیمگیری مشتریان مطلع شوید و مطمئن شوید که با کسب و کار شما آشنا هستند یا خیر. اگر هنوز مشتریانی هستند که از شما خرید نمیکنند یا از کسب و کار شما آگاه نیستند، نشانه این است که شما در مورد کسب و کارتان کار اشتباهی انجام میدهید و شما باید اجازه دهید که بازخورد شما در کسب و کارتان تأثیر بگذارد. مهمترین و اولین قدم برای این منظور، پیگیری برند است.
پیگیری برند از چندین مولفه مهم تشکیل شده است. اول، پاسخدهندگان؛ به این صورت که شما از یک بخشی از مردم نه فقط مشتریان خود، در خصوص برند تجاریتان نظرسنجی میکنید، البته برای اینکه نظرسنجیها دادههای مفیدی برای شما داشته باشد، نیاز به همکاری با یک شرکت تحقیقاتی دارید. در نهایت این کار سلامت برند شما را در بازار پیگیری میکند.
در این نظرسنجی، از پاسخدهندگان خواسته میشود برندهایی را در چندین زمینه اصلی رتبهبندی کنند.
گام اول: شناخت برند است؛ آیا وقتی از آنها خواسته شده مشاغلی را در لیست شما لیست کنند، به برند شما فکر میکنند؟ اگر چنین کنند، چقدر زود به آن فکر میکنند و آیا سایر مشاغل نیز در این لیست اول هستند؟
این نظرسنجی میزان معروفیت برندتان را به شما یادآوری میکند.
گام بعدی عمیقتر است؛ از مشتریان خواسته میشود برند شما را ارزیابی کنند، نزدیکترین رقبای شما را معرفی کنند و ویژگیهای کلیدی موفقیت کسب و کار شما را تعریف کنند. با این کار میتوانید بفهمید که در میان مشتریان قابل اعتماد هستید یا خیر.
اگر با مطرح کردن برندتان دنبال کسب درآمد هستید، همین هدف شما، عامل اصلی جذب مشتری برای برند شما است.
دانستن اینکه برند شما از نظر کیفیت، چه به صورت مطلق و چه نسبت به رقبا در چه رتبهای قرار دارد برای شما یک واقعیت حیاتی است، یعنی اگر وقت و منابع خود را صرف ساخت یک برند تجاری کردهاید، فکر میکنید که این برند به گونهای هست که جوانان را جذب خود کند و حاضر باشند برای آن پول خرج کنند؟
در حقیقت، ممکن است نتیجه این نظرسنجیها نشان دهد که برند شما، مورد پسند یک جمعیتی از مردم نیست؛ بنابراین باید از آن آگاه باشید تا بتوانید استراتژی خود را تغییر دهید یا مشتریانی را که برند شما را میپسندند، پیدا کنید و به نیازها و اولویتهای آنها بپردازید.
شرکت تکران ارئه دهنده خدمات برندینگ در سطح بینالمللی است.