15 هک بازاریابی در لینکدین برای رشد کسب‌وکار

15 هک بازاریابی در لینکدین برای رشد کسب‌وکار

لینکدین یک مکان عالی برای شبکه‌سازی و رشد کسب‌وکارتان است. نکات بازاریابی ارائه شده در این مقاله به شما کمک می‌کند تا به شکل بهتری از این شبکه اجتماعی بهره ببرید.

لینکدین یک پلتفرم شبکه اجتماعی است که امکان ایجاد آگاهی برند و روابط با مشتریان را میسر می‌کند.
با انتشار محتوای درگیرکننده و شرکت در بحث‌های پیرامون حوزه فعالیت، کسب‌وکارها می‌توانند از لینکدین برای بازاریابی مشتریان و همکاران بالقوه بهره ببرند.
صاحبان کسب‌وکار با استفاده از لینکدین می‌توانند با ارتباطات و شبکه‌سازی حرفه‌ای، لیست ایمیل مارکتینگ خود را گسترش دهند.
این مقاله برای آن دسته از صاحبان کسب‌وکاری است که تمایل دارند از لینکدین برای بهبود نتایج مارکتینگ و ایجاد ارتباطات بیشتر با مصرف‌کنندگان بهره ببرند.
از ایجاد ارتباطات جدید گرفته تا استفاده از همکاری‌های تجاری، برای تولید سرنخ‌‌ها و افزایش آگاهی از برند، لینکدین پلتفرمی فوق‌العاده ارزشمند برای کسب‌وکارها محسوب می‌شود که باید در استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ خود به آن توجه کنید.

برخلاف فیسبوک، توییتر و اینستاگرام، این پلتفرم کاملا حرفه‌ای است و برای ایجاد و تقویت روابط تجاری کسب‌وکارها با یکدیگر و با مشتریانشان طراحی شده است. در این مقاله به 15 هک بازاریابی در لینکدین اشاره کردیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مشتریان و همکاران جدید پیدا کنید و در نتیجه کسب‌وکارتان را رشد دهید.

ابتدا اجازه دهید در خصوص اهمیت بازاریابی لینکدین صحبت کنیم و ببینیم چطور می‌توانید در این پلتفرم برای کسب‌وکارتان یک صفحه ایجاد کنید.

بازاریابی لینکدین چیست؟

لینکدین فقط برای کاریابی و توسعه مشاغل استفاده نمی‌شود و کسب‌وکارهای حرفه‌ای و بزرگ نیز می‌توانند از این فضا بهره ببرند. این شبکه اجتماعی ابزاری کارآمد است که شما و کسب‌وکارتان را در معرض دید میلیون‌ها کاربر دیگر قرار می‌دهد. با استفاده از این ارتباطات می‌توانید با مخاطبین هدف و شرکت‌های دیگر روابط موثری بسازید.

به طور کلی، لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای به حساب می‌آید که برای توسعه شغل، ایجاد ارتباطات حرفه‌ای شغلی، بحث و گفتگو پیرامون یک حوزه از صنعت و سایر فعالیت‌های مرتبط با کسب‌وکار استفاده می‌شود. شما می‌توانید از طریق لینکدین به مشتریان، کارمندان و شرکای تجاری جدیدی دست پیدا کنید.

نکته کلیدی: با استفاده از فرصت‌های ایجاد ارتباط و شبکه‌سازی فراهم شده توسط لینکدین، می‌توانید برندتان را بسازید و تبلیغ کنید.

اهمیت استراتژی بازاریابی لینکدین

لینکدین برای فروش یا بازاریابی محصولات و خدماتتان مکان مناسبی نیست. در لینکدین کارهایی مانند اسپم کردن، اصرار به فروش محصول یا خدمات و به طور کلی تکنیک‌های سطح پایین برای فروش اصلا پسندیده محسوب نمی‌شود.

در واقع شما در لینکدین با مخاطبینی کاملا متفاوت با شبکه‌های دیگر سر و کار دارید. به همین دلیل برای بازاریابی در این پلتفرم به یک استراتژی اختصاصی نیاز خواهید داشت. به گزارش Sprout Social، کسب‌وکارهایی که در لینکدین بازاریابی کرده‌اند نسبت به آن‌هایی که فقط در فیسبوک بازاریابی کرده‌اند، به طور متوسط به 277 درصد سرنخ بیشتر دست یافته‌اند.

بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده از بازاریاب‌های B2B، تقریبا 80 درصد از سرنخ‌های تولید شده در شبکه‌ اجتماعی به لینکدین اختصاص دارد. اگر از این پلتفرم به درستی استفاده کنید، می‌توانید کسب‌وکارتان را به سطح جدیدی ارتقاء دهید.

نکته کلیدی: اصرار به فروش و تبلیغات آزاردهنده به هیچ عنوان در لینکدین عملکرد خوبی ندارند. برای فعالیت در این پلتفرم باید برنامه‌ریزی دقیق و اختصاصی داشته باشید.

لینکدین

چطور در لینکدین یک صفحه ایجاد کنید

داشتن یک صفحه کاری در لینکدین تقریبا به اندازه داشتن یک وب‌سایت اهمیت دارد. شما می‌توانید این صفحه را به صورت کاملا رایگان بسازید. بدین منظور می‌توانید از راهنمای گام به گامی که در این مقاله آماده شده، استفاده کنید.

1) در صفحه اصلی لینکدین، از گوشه بالا سمت راست بر روی آیکون Work کلیک کنید.

2) بر روی گزینه Create a company page کلیک و یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید.

3) در این بخش باید یکی از این چهار گزینه را انتخاب کنید:

  • Small business
  • Medium to large business
  • Showcase page
  • Educational institution (school or university)

4) کادرهای مربوط به مشخصات هویتی پیج، شرکت و جزئیات پروفایل را پر کنید.

5) بعد از پر کردن تمام اطلاعات، باکس مربوط به تایید اطلاعات را تیک بزنید.

6) بر روی دکمه Create page کلیک کنید. اگر صفحه مربوط به شرکت شما جزئیات لازم را نداشته باشد، ممکن است پیغام خطا دریافت کنید. برای رفع مشکل باید ایمیل واقعی شرکت یا کسب‌وکارتان را وارد کنید. همچنین ممکن است به محدودیت ساخت صفحه رسیده باشید.

7) اگر پیغام خطایی دریافت نکردید، برای شخصی‌سازی صفحه بر روی گزینه Start building your page کلیک کنید.

نکات بازاریابی لینکدین برای رشد کسب‌وکار

در این بخش با نکاتی که پیشتازان حوزه کسب‌وکار و بازاریاب‌های خبره در خصوص بازاریابی لینکدین ارائه کرده‌اند آشنا می‌شوید.

1) جستجو برای مشتریان و ارتباطات کاملا هدفمند

تارگتینگ در لینکدین تقریبا در هیچ جای دیگری از دنیای تبلیغات دیجیتال با این دقت انجام نمی‌شود. کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند دقیقا صنعت، ابعاد شرکت و حتی سمت شغلی ارتباطات خود را مشخص کنند.

برای مثال، اگر شما قصد فروش نرم‌افزار خدمات مشتری به کسب‌وکارهای کوچک در آمریکا را داشته باشید، می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که فقط به شرکت‌های آمریکایی با کمتر از 100 کارمند نمایش داده شود. حتی می‌توانید تعیین کنید این تبلیغات فقط به مدیران اجرایی بخش خدمات مشتری نمایش داده شود.

Tim Peters – نایب رئیس بخش عملیات درآمد در شرکت Doxim

2) در رادار مشتری باقی بمانید

شرکت من در زمینه تولید سرنخ به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند. مشتریانمان به ما می‌گویند کدام دسته از افراد معمولا به مشتریان با کیفیتی برای آن‌ها تبدیل می‌شوند. ما در لینکدین به دنبال افرادی که مناسب این کسب‌وکارها باشند می‌گردیم و به آن‌ها معرفی می‌کنیم.

سپس در لینکدین ارتباط خودمان را با افرادی که تمایل نشان دادند حفظ می‌کنیم. ما به صورت روزانه استاتوس و به صورت هفتگی بلاگ پست‌هایی را در این پلتفرم منتشر می‌کنیم تا این افراد به صورت مستمر حضورمان را احساس کنند.

علاوه بر این، ماهیانه ایمیل‌هایی را ارسال می‌کنیم که در آن به مشکلاتی که توسط مشتریان ما قابل رفع هستند، اشاره شده است. از افراد برای حضور در رویدادهایی مانند وبینار دعوت می‌کنیم و با استفاده از این روش‌های کم هزینه و سیستماتیک، می‌توانیم سرنخ‌های بسیار خوبی را برای مشتریانمان تولید کنیم.

Judy Schramm، مدیرعامل ProResource Inc.

3) رشد لیست ایمیل مارکتینگ

به تمام افرادی که در لینکدین فعالیت دارند توصیه می‌کنم نامه‌ای با عنوان تشکر از کانکشن‌ها و دعوت از آن‌ها برای اضافه شدن به لیست ایمیل را برای تک تک کانکشن‌های خود ارسال کنند. از اختصاصی نبودن متن ایمیل‌ها از آن‌ها عذرخواهی کنید.

لینکدین به شما اجازه می‌دهد همزمان به 50 نفر پیام بدهید. با استفاده از این روش توانستم 300 کاربر را به لیست ایمیلم اضافه کنم. در متن ایمیل یک لینک مستقیم برای ثبت‌نام در لیست ایمیل قرار دهید. مزیت ثبت‌نام در لیست ایمیل را به آن‌ها توضیح دهید و محتوای مرتبط با ترجیحات آن‌ها را ارائه کنید. این روشی غیرتجاری است که باعث ایجاد حس اعتماد و صمیمیت می‌شود.

Bradford Hines، موسس YumDomains در وب‌سایت HungryKids.

4) استفاده از آپدیت‌های اسپانسری

با آپدیت‌های اسپانسری، کسب‌وکارها می‌توانند با پرداخت هزینه پست خود را در فید کاربران انتخابی به نمایش بگذارند. این قابلیت به دو شیوه پرداخت به ازای کلیک و پرداخت به ازای هر 1000 بازدید در دسترس است و می‌توانید بر اساس اطلاعات دموگرافیکی (مکان، جنسیت و سن) کاربران را انتخاب کنید.

علاوه بر این، امکان شخصی‌سازی کاربران بر اساس نام شرکت، عنوان شغلی، ماهیت شغل، مهارت‌ها، محل تحصیل و گروه‌هایی که عضو هستند، وجود دارد. کاربران می‌توانند صنایع مورد علاقه را هدف بگیرند و دیگر با شرکت‌ها و پیام‌های نامرتبط درگیر نباشند.

آپدیت اسپانسری روشی عالی برای تبلیغ از طریق محتوای متناسب است که فقط برای مخاطبین هدف ارسال می‌شود. افراد دیگر علاقه‌ای به تبلیغات ندارند و به دنبال محتوا و ابزارهای کارآمد و رایگان هستند.

با تبلیغ محتوای شرکت (وایت پیپر، راهنما و …) از طریق ویژگی آپدیت اسپانسری می‌توانید مخاطبین نیچ را هدف بگیرید، بازدیدکننده‌های وب‌سایت را افزایش دهید و اگر محتوای کارآمدی را نمایش داده باشید، به سرنخ‌های با کیفیت دسترسی پیدا کنید.

Jeremy Durant، مدیر کسب‌وکار در شرکت Bop Design.

لینکدین

5) انتشار محتوای با کیفیت

محتوای خوب می‌تواند کاملا هدفمند باشد و باید دو هدف را دنبال کند؛ اول اینکه باید به دیگران یاد بدهد چطور یک مشکل را حل یا بهتر کنند و دوم اینکه شما را به عنوان یک پیشتاز در آن حوزه معرفی کند. در هر کدام از این دو جنبه که پیشرفت کنید، طبیعتا به تعداد افرادی که تمایل به همکاری با شما دارند افزوده خواهد شد.

Michael Riley، هم‌موسس شرکت Boxter.

6) وایرال شوید

انتشار مستقیم پست در لینکدین یکی از قدرتمندترین قابلیت‌های موجود در این پلتفرم است. اگر میزان استقبال از یک پست بالا و رو به رشد باشد، لینکدین به آن توجهی ویژه خواهد داشت و بدین ترتیب توسط هزاران بازدیدکننده مشاهده می‌شود.

این موضوع به میزان دیده شدن شما کمک می‌کند و به بازدیدکنندگانی دسترسی پیدا می‌کنید که شاید از طریق وب‌سایت، بلاگ یا حتی انتشار لینک مقاله در یکی از پست‌های لینکدین نمی‌توانستید به آن‌ها دست پیدا کنید.

Lavie Margolin، نویسنده کتاب The LinkedIn Butterfly Effect.

7) حضور کارمندان در لینکدین

تا جایی که امکان دارد از کارمندانتان بخواهید در لینکدین صفحه بسازند و پروفایل خود را تکمیل کنند. پروفایل آن‌ها باید دارای تصاویر مناسب، سوابق کاری و فعالیت فعلی آن‌ها در شرکت شما باید. شرکت فعلی من روزی را تحت عنوان LinkedIn Day مشخص کرده است که طی آن یک عکاس حرفه‌ای از کارمندان تصاویر مخصوص پروفایل تهیه می‌کند و به تمام کارمندان کمک می‌کنیم تا حساب کاربری خودشان را ایجاد کنند.

Tam Frager، مشاور مارکتینگ و ارتباطات.

8) پیوستن به گروه‌ها و فعال بودن

یکی از نکاتی که همیشه به صاحبان کسب‌وکارهای کوچک می‌گویم، این است که در گروه‌های مرتبط با دموگرافیک هدفتان عضو شوید. این کار نه تنها به شما اجازه می‌دهد به دغدغه‌های مخاطبین هدفتان گوش بدهید، بلکه امکان تعامل و ارائه پیشنهاد را نیز دارید. از همه مهم‌تر، شما می‌توانید به اعضای گروهی که در آن هستید پیام بدهید. قابلیت InMail ممکن است هزینه زیادی را به شما تحمیل کند، بنابراین از طریق گروه‌ها می‌توانید با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

Lauren Covello، اکانت منیجر ارشد در شرکت Garfield Group.

9) گروه خودتان را ایجاد کنید

برای اینکه مشتریان بالقوه ایده‌آل و آماده به خرید را پیدا کنید، یکی از بهترین راه‌ها ایجاد گروه اختصاصی در لینکدین است. پس از ایجاد گروه، به دنبال گروه‌های مرتبط که مشتریان بالقوه شما در آنجا حضور دارند بگردید و در آن‌ها عضو شوید. گام بعدی این است که در این گروه‌ها، اعضایی که می‌توانند مشتری بالقوه باشند را شناسایی کنید.

پس از عضویت در یک گروه بر روی Members کلیک کنید و سپس لیست اعضا را بر اساس عناوین شغلی یا هر پارامتر دیگری فیلتر کنید. از این بخش می‌توانید آن‌ها را به عضویت در گروه خودتان دعوت کنید. وقتی این اعضای جدید به گروه شما اضافه شدند، می‌توانید گروه را کنترل کنید تا از ورود رقبا جلوگیری شود.

سپس محتوای ارزشمند و عالی را با اعضای گروه به اشتراک بگذارید و ارزش و تخصص خود را بدون هرگونه فشار و اصرار به آن‌ها نمایش دهید. همچنین شما می‌توانید یک لیست ایمیل و یک گروه متمرکز از مشتریان بالقوه اصلی داشته باشید. این تاکتیکی عالی برای ساخت برند و تولید سرنخ است که می‌توانید برای کسب‌وکار کوچک خود به کار ببرید.

Ali Liaquat، مدیر مارکتینگ IT-Serve.

10) به پیجتان اهمیت بدهید

خیلی مهم است که حضوری به‌روز و مستمر داشته باشید و تصاویر، رنگ‌ها و محتوای پیجتان در لینکدین با وب‌سایت و پروفایل سایر شبکه‌های اجتماعی تان هماهنگ باشد. این پیج باید به صورت منظم به‌روزرسانی شود و به عنوان یک کسب‌وکار فعال به نظر برسد. داشتن پیج لینکدینی که دیر به دیر آپدیت می‌شود، از نداشتن آن بدتر است!

Carrie Booher، سردبیر محتوای دیجیتال در شرکت WWOZ 90.7 FM

لینکدین

11) ایجاد URL سفارشی

خیلی مهم است که کسب‌وکارها، به خصوص آن‌هایی که با مشتریان بالقوه زیادی در ارتباط هستند، از آدرس URL سفارشی برخوردار باشند. این آدرس باید حاوی نام کسب‌وکار باشد. بسیاری از کسب‌وکارها و افراد برای اولین بار از طریق موتورهای جستجو با برند شما آشنا می‌شوند. اگر یک آدرس URL اختصاصی داشته باشید، پروفایل لینکدین شما با اولویت بالاتری در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود.

David Erickson، مدیر شرکت e-Strategy Media.

12) تکمیل بخش خلاصه در پروفایل

بخش خلاصه، فضای کافی برای نوشتن 2000 کاراکتر را در اختیارتان قرار می‌دهد تا با مخاطب هدفتان صحبت کنید. با استفاده از جملات کامل، زاویه دید اول شخص و بیان راه‌حل‌های موجود برای نقاط رنج آن‌ها، می‌توانید تاثیرگذاری پروفایلتان را افزایش دهید.

بسیاری از افراد بازدید از پروفایل لینکدین را به وب‌سایت ترجیح می‌دهند. اکثر اوقات، افراد پیش از آشنایی با محصول یا خدمات تمایل دارند با افراد ارتباط برقرار کنند. با استفاده از این قسمت می‌توانید با مخاطب و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و در انتهای متن، اطلاعات تماس خودتان را قرار دهید.

Susan Tabor-Kleiman، مشاور، سخنران و موسس وب‌سایت Your Professional Writer.

13) به این کار مانند بازی اعداد نگاه کنید

من متوجه شدم بازاریابی لینکدین بیشتر یک علم است تا هنر. به عبارت دیگر، بازاریابی لینکدین بازی با اعداد است. مثلا من می‌دانم هر چهارشنبه حداقل با 2000 مدیر سطح C ارتباط خواهم داشت و از این بین، مجموعا 6 نفر از آن‌ها پاسخ خواهند داد. در نهایت 2 نفر از آن‌ها نیز به مشتری تبدیل می‌شوند.

به جای برگزاری کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و سخنرانی که همگی هزینه‌های زیادی دارند، من با لینکدین می‌توانم سالیانه با هزینه 1000 دلاری برای بازاریابی (که 250 دلار آن فقط برای اکانت پریمیوم لینکدین صرف می‌شود) به نتایج قابل توجهی دست پیدا کنم. در واقع من با کمی صرف زمان بیشتر به صورت هفتگی، از هزینه 40000 دلاری در سال که بسیاری از همکارانم متقبل می‌شوند، فرار کرده‌ام!

Greg Taylor، موسس شرکت Telecom Law Attorney.

14) فروش با اصرار ممنوع

باید با لینکداین مثل هر فرم دیگری از بازاریابی برخورد کنید و نسبت به ترندهای جدید مطلع باشید. مردم دوست ندارند برای آن‌ها مزاحمت ایجاد کنید، بنابراین تا جای ممکن تلاش کنید در لینکدین قابل رویت باشید. در خصوص بازاریابی محتوا و بازاریابی درونگرا، مطالعه و استراتژی‌های آن را در لینکدین پیاده‌سازی کنید.

Nikki Hammett، مدیر مارکتینگ بین‌المللی در شرکت NashTech Ltd.

15) تعامل با کانکشن‌ها و سپس ایجاد روابط

باید این موضوع را درک کنید که لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای برقراری ارتباط بین افراد و کسب‌وکارهای حرفه‌ای است. یک صاحب کسب‌وکار می‌تواند و باید با مشتریان بالقوه، همکاران استراتژیک، همکاران رفرال و صاحبان سایر کسب‌وکارها ارتباط برقرار کند. سپس می‌توان برای ایجاد روابط عمیق‌تر با بعضی از کانکشن‌ها، تصمیم‌گیری کرد.

Charlene Burke، مدیرعامل شرکت Search by Burke.

نکته کلیدی: از لینکداین برای مارکتینگ استفاده کنید و روابط جدیدی را بسازید. در پروفایلتان جزئیاتی را در مورد کسب‌وکار خود ارائه دهید تا مصرف‌کنندگان با برند شما آشنا شوند. حضوری فعال داشته باشید؛ این یعنی در گروه‌ها عضو شوید، محتوای با کیفیت منتشر کنید و با کانکشن‌های خود تعامل داشته باشید.

شرکت کران ارائه دهنده خدمات سئو و برندینگ در سطحی بین‌المللی است.

مترجم: مصطفی طبری

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما