
رایج ترین اشتباهات قبل و بعد از طراحی اپلیکیشن های موبایل
اپلیکیشن تلفن همراه در این دوره به عنوان ابزار مورد علاقه کاربران و کسب و کارها شناخته شده است. از خواندن اخبار گرفته تا بازی کردن، پیمایش، خرید، اطلاعات، شبکه های اجتماعی و موارد دیگر. اپلیکیشن های تلفن همراه چشم انداز دوران فعلی را تغییر داده اند و امروزه به عنوان یک ابزار کارآمد شناخته می شوند. پس از طراحی استراتژی، برنامه ریزی، طراحی، توسعه و آزمایش، سرانجام زمان راه اندازی اپلیکیشن های توسعه یافته است. طبق یک نظرسنجی، 20 درصد از اپلیکیشن ها از کار می افتند زیرا یا توسط کاربران دیده نمی شوند، یا توسعه کاربران جستجو نمی شوند. اما این بدان معنی نیست که این اپلیکیشن های ناموفق بد هستند. فقط آنها نمی توانند خود را از گودالی که در آن افتاده اند بیرون بکشند.
اشتباهاتی که باید از آنها اجتناب کنید:
اشتباهات قبل از راه اندازی اپلیکیشن
در مرحله توسعه یعنی فرصت های پیش از راه اندازی، ما می خواهیم دو جنبه را در اینجا شرح دهیم که می تواند به عنوان یک مانع راه برای تمام توسعه دهندگان عمل کند و مشتریان آنها را بسیار آزار دهد.
بستر مناسب را انتخاب کنید
اگر فکر می کنید که انتخاب پلتفرم مناسب مسئله مهمی نیست، دوباره به آن فکر کنید. اگر یک برنامه نویس برای ایجاد اپلیکیشن استخدام می کنید، بهتر است یک سیستم عامل انتخاب کنید. اندروید و iOS دو سیستم عامل محبوب هستند که در بسیاری از طراحی های اپلیکیشن از آنها استفاده می شود. اندروید بیش از 85 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و به همین دلیل بسیاری از شرکت ها به دنبال آن هستند. اگر می خواهید به سراغ هر دو سیستم عامل بروید، مجبور خواهید بود هزینه آن را بپردازید زیرا مشخصا هر توسعه دهنده ای از این طریق از شما هزینه دریافت می کند. مواقعی وجود دارد که یک شرکت می خواهد کاربران آیفون را تنها هدف قرار دهد، زیرا آنها می خواهند اپلیکیشنی ایجاد کنند که شخص خاص، یک جامعه یا یک شرکت را با استفاده از چنین اپلیکیشنی هدف قرار دهد.
تست بتا محدود Beta-Testing
تست بتا فقط یافتن اشکالات در یک اپلیکیشن نیست. تست بتا همه چیز در مورد چگونگی اطمینان از صادقانه بودن یک اپلیکیشن، تا تاثیر آن بر روی کاربران را مورد بررسی قرار می دهد. به عبارت ساده تر، این یک آزمایش مستقل از یک نرم افزار یا برنامه است که در مراحل نهایی توسعه انجام می شود. در مورد یک اپلیکیشن در اینجا تفاوت زیادی وجود ندارد، زیرا وظیفه اصلی توسعه دهندگان یافتن یک گروه مناسب از کاربران نهایی برای آزمایش اپلیکیشن تقریبا کامل است، به همین دلیل آزمایش بتا همیشه یه تصمیم عاقلانه برای یک اپلیکیشن تلفن همراه است.
نادیده گرفتن کمپین بازاریابی قبل از راه اندازی
نادیده گرفتن کمپین بازاریابی قبل از راه اندازی می تواند منجر به کندی استفاده کاربران و بارگیری کمتر شود. مهم است اطمینان حاصل کنید که اپلیکیشن شما مورد توجه کافی مشتریان قرار گرفته است. صرف نظر از اینکه اپلیکیشن شما چقدر جالب است، بدون یک کمپین بازاریابی قوی قبل از راه اندازی، اپلیکیشن شما ممکن است شروع درستی نداشته باشد. در حقیقت، بهتر است با کمپین بازاریابی خود قبل از راه اندازی، از مزیت در دسترس قرار گرفتن اپلیکیشن برخوردار شوید.
اشتباهات بعد از راه اندازی اپلیکیشن
بهترین را تعیین کنید
اینجا جایی است که باید بدانید واکنش کاربران نسبت به اپلیکیشن شما و استفاده از آن برای چند بار اول چیست. شما در اینجا برای دستیابی به بهترین نتایج، به تجزیه و تحلیل خوبی نیاز خواهید داشت، زیرا خواهید دانست که کاربران به کدام ویژگی ها توجه دارند و در واقع آنها را دوست دارند و از کدام ویژگی ها بدشان می آید. همچنین اگر برنامه شما کاملا کاربردی باشد و به نیازهای کاربران پاسخ دهد، پاسخی دریافت خواهید کرد. هنگامی که این فرایند را طی کردید، برای شما آسان خواهد بود که دقیقا به چه چیزهایی برای برتری در این زمینه نیاز دارید. عملکرد کلی اپلیکیشن یکی از مواردی است که شما به عنوان یک مالک باید آن را تحت نظر داشته باشید. برای توسعه دهندگان اپلیکیشن نیز، این مسئله بسیار حیاتی است تا تمام زحمات آنها نتیجه خوبی به همراه داشته باشد. یک خطای کوچک، یک اشکال یا سد راه در اینجا می تواند پایان داستان اپلیکیشن باشد، زیرا در واقع هر کاربر این ایراد را در اپلیکیشن شما پیدا می کند و اگر این خطا برای مدت طولانی ادامه یابد، او به راحتی از اپلیکیشن شما استفاده نمی کند.
بهینه سازی فروشگاه
برای موفقیت یک اپلیکیشن، به حداقل رساندن بهینه سازی یا ASO بسیار مهم است. بهینه سازی مکرر کلمات کلیدی برای اپلیکیشن شما، همان کاری است که در اینجا انجام می شود تا وقتی شخص به دنبال اپلیکیشنی مشابه آنچه شما طراحی کرده اید باشد، بتواند آن را در بالای نتایج جستجو مشاهده کند. از طریق ASO می توانید به تغییرات رتبه بندی نتایج اپلیکیشن ها در گوگل پلی یا اپ استور پاسخ دهید.
نادیده گرفتن نظرات
شما باید در مورد عواملی که برای ایجاد یک اپلیکیشن ضروری است فکر کنید. اگر از بررسی ها و انتقادات سازنده برای اپلیکیشن خود چشم پوشی کنید، در نهایت از پشتیبانی نهایی کاربران برخوردار نخواهید شد، زیرا آنها فکر می کنند شما یک شرکت غیرحرفه ای هستید و به کاربران خود اهمیتی نمی دهید. شما باید مطمئن شوید که همزمان در معرض انتقاد و قدردانی قرار میگیرید.
کمتر از میانگین پشتیبانی مشتری
اگر به مشتری ها و کاربران خود پشتیبانی متوسط و کمی ارائه دهید، به احتمال زیاد کاربران زیادی از اپلیکیشن شما استفاده نخواهند کرد. به یاد داشته باشید که نقش توسعه دهنده اپلیکیشن شما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و در تمام جنبه هایی که در اینجا ذکر شده است، شما باید برای موفقیت به آنها رجوع کنید.