3 ابزار برتر برای تست کاربردپذیری در موبایل

3 ابزار برتر برای تست کاربردپذیری در موبایل

در صنعت تجارت الکترونیک یا ای‌کامِرس، تجربه‌ کاربری (UX) همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. امروزه موبایل پسند بودن سرویس‌ها بیش از هر زمان دیگری از اهمیت برخوردار است. برای ارزیابی میزان کاربردپذیری وب‌سایتتان در موبایل، ابزارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

در این مطلب به 3 ابزار برتر برای تست کاربردپذیری در موبایل اشاره می‌کنیم، که می‌توانید از مزایای آن بهره ببرید.

1 – ابزار Userzoom

ابزار Userzoom مجموعه‌ای متنوع از قابلیت‌ها را برای تست اپلیکیشن ارائه می‌دهد. یوزر زوم امکان ایجاد نظرسنجی‌های وظیفه‌محور، تست‌ شاخه‌ای، تست اسکرین‌شات، تست کارت و نظرسنجی عمومی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این ابزار راهکاری جامع برای کسب‌وکارها محسوب می‌شود و قابلیت آنالیز کامل وب‌سایتتان را دارد.

ابزار Userzoom

مزایا:

  • ارائه طیف گسترده‌ای از تست‌ها
  • خدمات مشتری عالی
  • قابل استفاده پیش از آنلاین شدن وب‌سایت

معایب:

  • قیمت اولیه‌ی بالا
  • یادگیری دشوار

2- ابزار UsabilityHub

ابزار UsabilityHub یکی از بهترین گزینه‌های موجود است، که اخیرا مورد استقبال تعداد زیادی از کسب‌وکارها قرار گرفته است. این اپلیکیشن راهکاری جامع است که ویژگی‌های برجسته‌ای نظیر موارد زیر را ارائه می‌دهد:

ابزار UsabilityHub

  • تست کلیک: روشی سرراست که در آن کاربر برای انجام یک وظیفه، بر روی بخش مشخصی از وب‌سایت کلیک می‌کند.
  • تست پنج ثانیه: پروژه‌ی شما به مدت 5 ثانیه به کاربر نمایش داده می‌شود و سپس در خصوص آنچه مشاهده کردند، سوالاتی از کاربر پرسیده می‌شود.
  • تست پرسش: پس از مشاهده پروژه‌ی شما توسط کاربر، مجموعه‌ای از سوالات از وی پرسیده می‌شود.
  • تست مرجع: از کاربران در خصوص ترجیحات آن‌ها سوال می‌شود.
  • تست ناوبری: از کاربران خواسته می‌شود تا به یک مسیر مشخص، در وب‌سایت یا اپلیکیشن شما بروند.

مزایا:

  • تست‌های ساده
  • استفاده‌ و ناوبری آسان
  • قیمت پایین

معایب:

  • سادگی بیش از اندازه‌ی تست‌ها
  • تعداد محدود تست‌ها

3 – ابزار UXCam

در مقایسه با دو ابزار دیگر، UXCam قادر است از دیدگاه کاربر نهایی بینش عمیق‌تری را در اختیار کسب‌وکار قرار دهد. از اطلاعات ارائه شده توسط این ابزار می‌توان برای بهبود تجربه کاربری و نرخ ماندگاری مشتری استفاده کرد.

ابزار UXCam

ویژگی‌های UXCam شامل موارد زیر است:

  • بازپخش سِشِن‌ها (Session)
  • بازپخش پیشرفته و تمام صفحه
  • ثبت کرش‌ها
  • هیت‌مپ‌
  • آنالیز کاربر
  • آنالیز صفحه

اپلیکیشن UXCam برای هر دو پلتفرم اندروید و آی‌اواس منتشر شده است. در دوره آزمایشی و رایگان 14 روزه‌ی اپلیکیشن، می‌توانید به تمامی امکانات دسترسی داشته باشید. این ابزار همچنین دارای یک پکیج رایگان است که امکان ضبط سِشِن‌های 2500 کاربر در ماه را ارائه می‌دهد.

مزایا:

  • طیف گسترده‌ای از تست‌ها
  • ویژگی‌های نیچ
  • نسخه رایگان و آزمایشی

معایب:

  • عدم وجود قابلیت تحلیل کیفی

جمع‌بندی

ابزارهای معرفی شده در این مطلب اگرچه دارای نواقص کوچک و بزرگی هستند، اما در حال حاضر بهترین گزینه‌های موجود به حساب می‌آیند.

مترجم: مطفی طبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما