نحوه کسب درآمد از طراحی اپلیکیشن
حمید رضا خداوردی

نحوه کسب درآمد از طراحی اپلیکیشن

اکنون که شما می‌دانید چگونه یک اپلیکیشن را طراحی کنید، در این مقاله به استراتژی‌های مختلف کسب درآمد می‌پردازیم. در ادامه به شش مدل کسب درآمد اشاره می‌شود:

  • برنامه‌های پولی
  • اشتراک یا آبونمان
  • خریدهای درون برنامه‌ای
  • تبلیغات
  • بازاریابی وابسته
  • روش‌های درآمدزایی مختلف

بهترین راه برای طراحی اپلیکیشن و کسب درآمد به نوع اپلیکیشن شما بستگی دارد. برای مثال، اپلیکیشن‌های بازی از طریق خریدهای درون اپلیکیشن کسب درآمد می‌کنند. از طرف دیگر، بسیاری از نرم‌افزارها به عنوان اپلیکیشن‌های خدماتی از طریق اپلیکیشن‌های اشتراکی درآمد زیادی کسب می‌کنند. خبر خوب این است که نمونه‌های زیادی از اپلیکیشن‌های موفق، صرف نظر از انتخاب مدل کسب درآمد، وجود دارد.

به شما توصیه می‌کنم مقاله زیر را نیز مطالعه بفرمایید:

مراحل طراحی اپلیکیشن

قبل از شروع: سهم بازار اپلیکیشن‌ها

اگرچه اپلیکیشن‌های رایگان نیز باعث درآمدزایی می‌شوند، اما باید در نظر بگیرید که بازار اپلیکیشن چه مقدار سهم برای خود مدنظر قرار می‌دهد. گوگل پلی و اپ استور هر دو ساختار قیمتی بسیار مشابهی دارند.

گوگل پلی

  • گوگل پلی حدود 30 درصد از هزینه تمام اپلیکیشن‌ها و محصولات درون اپلیکیشنی را برای خود در نظر می‌گیرد.
  • گوگل پلی برای اشتراک 12 ماهه اول مشتریان، 30 درصد از مبلغ اشتراک را دریافت می‌کند. پس از این مدت، 30 درصد به 15 درصد کاهش می‌یابد.
  • برنامه‌نویسان برای ایجاد حساب توسعه‌دهنده گوگل پلی باید 25 دلار هزینه یکجا به گوگل پلی پرداخت کنند.

اپل استور

اپل استور 30 درصد از هزینه اپلیکیشن و خریدهای درون اپلیکیشن برای خود در نظر می‌گیرد.

همانند گوگل پلی، این 30 درصد پس از 12 ماه به 15 درصد کاهش می‌یابد.

توسعه‌دهندگان برای انتشار اپلیکیشن در فروشگاه اپل استور باید سالیانه مبلغ 99 دلار پرداخت کنند.

 

کسب درآمد از طراحی اپلیکیشن

مدل‌های درآمدزایی اپلیکیشن

فروش اپلیکیشن

طراحی و ایجاد یک اپلیکیشن پولی شاید ساده‌ترین راه کسب درآمد باشد، زیرا درآمد زیادی برای هر بارگیری عاید سازمان می‌شود. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که اپلیکیشنی ایجاد کنید که از طریق آن بتوانید به ازای هر بار بارگیری، درآمد کسب کنید. هر دو پلتفرم گوگل پلی و اپل استور، پرداخت هزینه اپلیکیشن‌ها را آسان کرده اند. اگر قصد دارید کاربران را به استفاده از اپلیکیشن خود ترغیب کنید، باید ارزش زیادی را به آنان ارائه دهید. بدین منظور، شما می‌توانید اپلیکیشن خود را به بازار فعلی عرضه کرده یا با بودجه‌ای بیشتر، از تبلیغات بیشتری بهره بگیرید.

مواردی که باید در نظر بگیرید: اپلیکیشن‌های رایگان یا پولی

اگرچه اپلیکیشن‌های پولی می‌توانند روش خوبی برای کسب درآمد از اپلیکیشن شما باشند، اما این اپلیکیشن‌ها می‌توانند محدودکننده نیز باشند. هیچ راهی برای آزمایش خدمات شما توسط کاربران وجود ندارد. این نقص می‌تواند به عنوان سدی عمل کند که کاربران را از بارگیری محصول شما باز دارد. این مسئله حتی اگر نام تجاری شما ناشناخته باشد نیز بیشتر اتفاق می‌افتد، و ممکن است تلاش کنید کاربران را متقاعد کنید که هزینه اپلیکیشن شما را پرداخت کنند. یک راه‌حل می‌تواند ارائه اپلیکیشن به صورت رایگان باشد و سپس به کاربران امکان پرداخت یک بار هزینه برای باز کردن قفل کل اپلیکیشن را بدهد.

استفاده از آبونمان برای تکرار پرداخت‌ها

اشتراک زمانی اتفاق می‌افتد که توسعه‌دهندگان برای استفاده از اپلیکیشن، هزینه مکرر را از کاربران دریافت می‌کنند. این هزینه معمولا ماهیانه است، اگرچه توسعه‌دهندگان می‌توانند به کاربران این امکان را بدهند تا در ازای تخفیف، مدت طولانی از برنامه‌های آبونمان را انتخاب کنند.

 

کسب درآمد از طراحی اپلیکیشن

استفاده از یک مدل فریمیوم

اپلیکیشن‌هایی که از مدل اشتراک استفاده می‌کنند، می‌توانند یک نسخه رایگان و یک نسخه پولی از آن اپلیکیشن را به مشتریان ارائه دهند. این همان چیزی است که به عنوان Freemium شناخته می‌شود. Medium یک اپلیکیشن فریمیوم است، که ماهیانه تعداد محدودی مقاله برتر را در کنار دسترسی به مقالات رایگان سایت به کاربران ارائه می‌دهد. اگر کاربران خواهان دسترسی کامل به سرویس باشند، باید ماهیانه 5 دلار در ازای آن پرداخت کنند.

هنگام کسب درآمد از اپلیکیشن، چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

اشتراک‌ها راهی عالی برای کسب درآمد مداوم از یک اپلیکیشن هستند. با این حال، محصول شما باید ارزش کافی را ارائه دهد تا کاربران حاضر به پرداخت هزینه باشند. برخلاف روش‌های کسب درآمد مبتنی بر تبلیغات، شما اپلیکیشن ایجاد نمی‌کنید و از افرادی که به طور رایگان از اپلیکیشن شما استفاده می‌کنند، درآمد کسب نمی‌کنید.

خرید‌های درون اپلیکیشنی می‌تواند بسیار سودآور باشد

خریدهای درون اپلیکیشنی یکی از موثرترین راه‌های کسب درآمد از اپلیکیشن شما است. چهار نوع خرید در این روش وجود دارد:

  • موارد مصرفی، مواردی مانند امتیازات درون بازی یا ارزهایی که می‌توانند در بازی‌ها موارد استفاده قرار بگیرند.
  • موارد غیرمصرفی، مواردی هستند که با خرید آن‌ها منقضی نمی‌شوند. نمونه‌های این مورد شامل گزینه‌های اضافی در یک اپلیکیشن ویرایش عکس است.

دو نوع نهایی خرید درون شبکه، اشتراک‌های قابل تمدید مجدد و غیر تجدیدپذیر هستند.

خبر خوب در مورد خریدهای درون اپلیکیشنی این است که اساسا هیچ محدودیتی در میزان هزینه کاربران وجود ندارد. اپلیکیشن‌های پولی که هزینه یکبار مصرف دارند، یا حتی اشتراک‌هایی با هزینه مکرر می‌توانند برای کاربران بسیار محدودکننده باشند.

 

کسب درآمد از طراحی اپلیکیشن

هنگام کسب درآمد از اپلیکیشن با خریدهای درون اپلیکیشن، چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، این است که آیا اپلیکیشن شما می‌تواند به عنوان خرید درون اپلیکیشنی، ارزش بیشتری ارائه دهد یا خیر. اگر نمی‌توانید، بعید است کسی آنچه را که شما ارائه می‌دهید خریداری کند. بطور کلی، بازی‌ها با خریدهای درون اپلیکیشنی موفقیت زیادی کسب می‌کنند. Loot Box محصولی است که کاربران می‌توانند آن را خریداری کرده و در طول بازی، اقلام مصرفی خود را خریداری کنند. اگرچه این یک مدل درآمدزایی موثر است، اما بسیاری از کشورها در مورد اینکه آیا این نوعی قمار است، بحث می‌کنند.

استفاده از یک مدل مبتنی بر تبلیغات

تبلیغات تلفن همراه، تجارتی بسیار بزرگ است. دفتر تبلیغات تعاملی IAB اخیرا اعلام کرده است که در سال 2018، حدود 65 درصد از کل درآمد تبلیغات دیجیتال از طریق سیستم‌عامل‌های تلفن همراه حاصل شده است. اپلیکیشن‌ها معمولا از تبلیغات استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، برنامه‌های خبری یا بازی‌ها از جمله مواردی هستند که بسیار از تبلیغات استفاده می‌کنند. تبلیغات بهترین روش کسب درآمد از اپلیکیشن شما است، بدون اینکه کاربر مجبور باشد هزینه‌ای پرداخت کند. در ادامه به انواع تبلیغات دیجیتالی تلفن همراه می‌پردازیم:

  • تبلیغات بنر: تبلیغاتی پراکنده در اطراف مطالب شما. این تبلیغات تجربه کاربری را قطع نمی‌کنند و به راحتی قابل چشم پوشی هستند.
  • تبلیغات بینابینی: که کل صفحه شما را اشغال می‌کنند. این تبلیغات برای مدت زمان مشخصی به کاربر نشان داده می‌شوند. این تبلیغات به دلیل اطمینان کاربر، از اثربخشی زیادی برخوردار است.
  • تبلیغات ویدیویی: اغلب کوتاه و یا طولانی هستند، که کاربر می‌تواند بعد از مدتی از آن‌ها چشم‌پوشی کند. با کلیک بر روی تبلیغ، کاربر به سمت محصول تبلیغ شده هدایت می‌شود. این روش تبلیغ برای انتقال پیام محصول بسیار مفید است.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما