
قابلیتهای آفیس 365 برای بهرهوری
آفیس 365 یک جعبه ابزار ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت است، که برای دسترسی به اپلیکیشنهای آفیس در هر دستگاه و در هر زمان طراحی شده است. آفیس 365 فرصتی را برای هدایت کارگروهها ارائه میکند. جعبه ابزار تحت وب آفیس 365، بهروزرسانیهای منظم را دریافت کرده، به شما امکان میدهد تا اسناد سازمانی را با یکدیگر به اشتراک بگذارید و به راحتی با همکاران خود ارتباط برقرار کنید و به چندین کاربر امکان مشاهده و ویرایش کار را در زمان واقعی میدهد. تک تک دقایق انجام کار در این پروسه ارزشمند هستند، بنابراین مهم است که از این ویژگیهای آنلاین در رابط آفیس 365 نهایت استفاده را ببرید.
مقدمهای بر استفاده از آفیس 365 و آخرین نسخههای ارائه شده آن
آفیس 365 شباهتی با دیگر نسخههای ارائه شده مایکروسافت آفیس ندارد. در این مرور کوتاه، برخی از مزایای آفیس 365 را برای شما برجسته میکنیم. امروزه بسیاری از مشاغل از نسخههای قبلی آفیس به نسخه آفیس 365 در حال انتقال هستند.
پنج ابزار یا ویژگی برتر بهرهوری آفیس 365
Groups آفیس 365
با قابلیت آفیس 365 Groups، چندین ابزار مفید در اختیار شما قرار میگیرد که به شما و تیم شما کمک میکند تا به عنوان یک تیم مداوم و یا در یک پروژه خاص با یکدیگر بهصورت کارآمد همکاری داشته باشید. گروههای مدرن مانند یک پروژه یا رویداد کوچک، میتوانند کوتاه مدت باشند یا مانند یک تیم فروش، طولانی مدت عمل کنند. یک گروه آفیس 365 علاوه بر لیست توزیع، یک تقویم مشترک گروهی و یک مکان ابری برای پروندههای گروه/تیم که از اکثر دستگاهها قابل دسترسی است، به اعضای گروه ارائه میدهد.
دسترسی به اسناد از هر دستگاه و در هر مکان
شما میتوانید قبل از شروع یک جلسه، پاورپوینت خود را بررسی کرده و با همکاران خود به اشتراک بگذارید. هنگامی که بیرون از دفتر کار حضور دارید، اخطار بهروزرسانی در تلفن همراه خود دریافت میکنید، فایل خود را بررسی کرده، تغییرات جزئی در آن اعمال میکنید و چندین پیشنهاد دیگر را ارائه میدهید. هنگامی که در محل کار خود یا خارج از آن حضور دارید، ممکن است از همکار خود پیامی را برای بررسی نهایی فایل در Microsoft teams دریافت کنید. آنها میخواهند با شما و دیگران در تیم سازمانی ملاقات داشته باشند. با ویژگی Meet now، تمام اعضای تیم موجود به تماس ملحق میشوند. شما با استفاده از آفیس 365 به راحتی میتوانید کار گروهی خود را پیش ببرید.
مایکروسافت پلنر یا Planner
مایکروسافت پلنر یک ابزار مدیریت کار گروهی یا تیمی است. پلنر ابزاری بسیار قدرتمندتر از outlook و برخلاف مایکروسافت پراجکت، استفاده از آن بسیار آسان است. این ابزار، مسئولیت و شفافیت را برای کارهای مورد نیاز برای موفقیت به ارمغان میآورد. با استفاده از مایکروسافت پلنر، میتوانید وظایفی را ایجاد کرده و به همکاران خود اختصاص دهید. همچنین میتوانید فایلهای گروهی را به آنها پیوست کرده و بهروزرسانیها، نظرات و پیشرفت خود را پیگیری کنید. این ابزار بر روی پلتفرمهای ویندوز، اندروید و iOS در دسترس است. درصورتی که پروژه شما از تیمهای گوناگونی تشکیل شده باشد، Planner hub میتواند به شما در مدیریت پروژهها و لیست کارهای شخصی کمک کند.
مایکروسافت تیمز یا Teams
Teams ابزاری قدرتمند برای همکاری است که مرکزی را برای کار گروهی برای شما فراهم میکند، که در آن میتوانید محتوای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. این پلتفرم ابزاری را برای برقراری ارتباط از طریق چت و جلسات آنلاین با همکاران خود در داخل و خارج سازمان فراهم میکند. مایکروسافت تیمز بسیاری از ابزارهای مشترک آفیس 365 را در یک برنامه جمع میکند. نسخه مرورگر و دسکتاپ این نرمافزار نیز در دسترس کاربران است. این اپلیکیشن حتی امکان دسترسی به ابزارهای شخص ثالث را در Team hub فراهم میکند. شما همچنین میتوانید دادههای خود را از Github ،Adobe creative cloud و غیره جمعآوری کرده و آنها را به یک مکان مرکزی انتقال دهید.
یک سایت تیمی Teams
موتور عملکردی آفیس 365 و Microsoft teams، شیرپوینت است. همه این قطعات بهطور یکپارچه به یکدیگر متصل هستند. برای گروههای کوتاه مدت معمولا بهصورت اهرمی عمل نمیکنند، اما برای تیمها یا پروژههای طولانی مدت بسیار مفید عمل میکنند. شما به راحتی میتوانید به پروندهها دسترسی پیدا کنید یا ببینید افراد مورد علاقه و اسنادی که در این گروه قرار دارند از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. با داشتن یک سایت تیمی، میتوانید اخبار و اطلاعات و غیره را ارسال کنید، یا برای مواردی مانند GitHub ،Google analytics و بسیاری از اتصالات دیگراضافه کنید. شما با استفاده از کتابخانههای اسناد شیرپوینت خود، میتوانید اسناد را مدیریت کنید و اگر بخواهید برخی پردازشها و گردش کار خود را خودکار کنید، میتوانید این کار را با ابزار flow انجام دهید.