مروری بر Power Apps Portals و کاربردهایش

مروری بر Power Apps Portals و کاربردهایش

اگرچه Power Apps Portals ویژگی به تازگی ارائه شده‌ای نیست، اما هنوز درباره آن کنجکاوی و سوال‌هایی وجود دارد. در این مقاله ما قصد داریم برخی سوالات درباره ماهیت Power Apps Portals را پاسخ داده و موارد استفاده از آن را مطرح کنیم، پس با ما همراه شوید.

اگر با Dynamics 365 آشنا هستید و یا مقالات قبلی تکران را خوانده باشید، می‌دانید که Microsoft Power Platform زیر مجموعه‌ای از Dynamics 365 است. طرفداران محصولات مایکروسافت از Power Apps برای ایجاد اپلیکیشن‌های کاربردی، از Power BI برای تحلیل‌های هوشمند تجاری و از Power Automate برای اتوماسیون و گردش کاری منظم استفاده می‌کنند. در مقالات قبلی از مجموعه تکران درباره هر کدام از آن‌ها به تفصیل توضیح داده‌ایم.

Power Apps Portal یکی از انواع مدل‌هایی است که می‌توانید روی Power Platform بسازید، که به شکل یک وب‌سایت نمایش داده می‌شود و دارای یک URL است. پرتال برای کسب‌وکارها سادگی ایجاد می‌کند و استفاده از یک وب‌سایت شخصی با حداقل کدنویسی را هدیه می‌دهد. پرتال به تمامی داده‌های پلتفرم مادر دسترسی دارد، به گونه‌ای که افراد می‌توانند وارد شوند و داده‌هایی را که شما به نمایش گذاشته‌اید، مشاهده و حتی اطلاعاتی را به پایگاه داده وارد کنند. نکته‌ای که در اینجا مطرح می‌شود این است که افراد لزوماً نباید بخشی از سازمان شما باشند تا به پرتال دست یابند. این قابلیت امکانی را برای شما فراهم آورده است که پرتال خود را تحت کنترل و نظارت در اختیار مشتریان و شرکای تجاری خود قرار دهید. مشتریان از این امکان راضی خواهند بود، زیرا آنان از این پس دریچه‌ای برای تعامل با سازمان شما دارند، همچنین پرسنل شما نیز در زمان خود برای ارائه خدمات مشابه صرفه‌جویی می‌کنند.

 

 

مزایا و ویژگی‌های کلیدی پرتال

  • امکان توسعه در کوتاه‌ترین زمان: یک پرتال می‌تواند در عرض چند ساعت تا چند روز ساخته شود.
  • دارا بودن UI حرفه‌ای: وب‌سایت ایجاد شده دارای ظاهر تعاملی و هوشمند متناسب با برند شما خواهد بود.
  • دسترسی باز: در نهایت وب‌سایت شما، هم در دسترس کاربران سازمان و هم کاربران خارجی خواهد بود. شما می‌توانید این دسترسی را چه به صورت ایمن و با احراز هویت و یا به صورت ناشناس و بدون الزامات دست‌وپاگیر برای افراد فراهم کنید.
  • غنی‌سازی: داده‌های خود را گردآوری کنید تا پرتال شما با دارا بودن فرم‌های اطلاعاتی، نمودارها و داشبورد زیباتر و کاربرپسندتر شود.
  • سرعت بخشیدن به خدمات مشتریان: تماس‌های مشتریان را به سمت پرتال هدایت کنید تا بهبود روابط و سرعت پاسخگویی را تجربه کنید.
  • امنیت تعاملات: تبادل داده‌ها از طریق پرتال در یک بستر ایمن انجام می‌شود و از طریق پروتکل‌های احراز هویت، قابل اطمینان خواهد بود.
  • دسترسی مکانی و زمانی: دسترسی به پرتال محدودیت زمانی یا مکانی ندارد و از طریق راه‌های ارتباطی مختلف همچون موبایل، تبلت یا کامپیوتر امکان‌پذیر است.
  • مدیریت محتوا: محتوای به‌روز و منابع جدید را می‌توانید از سمت ادمین‌ها در نهایت سادگی به پرتال اضافه کنید.

 

 

در زیر نمونه‌هایی از پرتال را به شما معرفی می‌کنیم و به بررسی هر کدام می‌پردازیم:

پرتال پشتیبانی مشتریان

مشتریان دسترسی 24 ساعته در تمام روزهای سال برای ورود به سیستم، ایجاد و مشاهده آیتم‌های خود یا دیگران را دارند. همچنین، پایگاه دانشی وجود دارد که شامل اطلاعات مفیدی برای کاربران است.

پرتال ارتباطات جمعی

ادمین‌ها می‌توانند بستری برای اطلاع‌رسانی، مکاتبات غیررسمی و مکالمات برای مدیران در قالب پرتال ایجاد کنند. این نوع پرتال شامل: انجمن‌ها، وبلاگ‌ها و مدیریت دسترسی‌ها و هماهنگی‌های لازم است.

پرتال کارکنان

این نوع پرتال، سلف سرویس و با محوریت جامعه کارمندی است و تا حدودی شبیه به اینترانت عمل می‌کند. کارمندان می‌توانند مقالات را جستجو کنند، سوال بپرسند و درباره موضوعات خاص، نظر یا بازخوردی ارائه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما