اولویت دادن به موبایل؛ فرصتی برای دیجیتالی شدن

اولویت دادن به موبایل؛ فرصتی برای دیجیتالی شدن

بسیاری از صنایع در حال حاضر به دنبال ورود به دنیای دیجیتال هستند و به نظر می‌رسد که این فرآیند با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت. این صنایع در حال شناسایی فرصت‌هایی هستند که به آن‌ها در دیجیتالی شدن کمک می‌کند.

برای بهره‌گیری از این فرصت‌ها، کسب‌وکارها باید خودشان را به بهترین شکل برای سازگاری با دنیای دیجیتال و مصرف کنندگانشان آماده کنند. یکی از این کارها، اولویت دادن به پلتفرم موبایل است. مصرف کنندگان اکنون تجربه‌ای روان و شخصی‌سازی شده را در گوشی‌های موبایل خود انتظار دارند.

این یعنی ظهور مدل‌های کسب‌وکار جدید، که برای دستیابی به اتصال، یکپارچگی و بهینگی از مزایای فناوری موبایل بهره می‌برند. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، بسیاری از سازمان‌ها از چند سال پیش با اختصاص بودجه‌های قابل توجه، در مسیر دیجیتالی شدن قرار گرفتند. یکی از مهم ترین ابتکارات این سازمان‌ها، توسعه اپلیکیشن‌های تجاری و ترغیب کاربران برای استفاده از آن‌ها است.

به طور کلی، مدیران درک کردند که اپلیکیشن‌های موبایل مانند یک پورتال عمل می‌کنند که دسترسی به فناوری‌های دیجیتال ارزشمند را تسهیل می‌کنند. برای اینکه یک سازمان واقعا دیجیتال باشد، داشتن ذهنیت دیجیتال ملموس در فرآیندهای کسب‌وکار، تکنولوژی و فرهنگ سازمان ضروری است.

اگرچه یک استراتژی دیجیتالی شدن می‌تواند چند تکنولوژی مختلف را به سازمان وارد کند، اما برای پاسخگویی موثر به نیازهای مشتریان، بهره‌گیری از اپلیکیشن‌های موبایل یک گام اصلی برای موفقیت به حساب می‌آید. کسب‌وکارهای پیشتاز با اولویت‌دهی به موبایل، دیجیتالی شدن خود را به شکل بهتری هدایت می‌کنند و مزایای رقابتی بیشتری به دست می‌آورند.

 

طراحی اپلیکیشن موبایل

 

موبایل به یکی از اجزای روزانه زندگی ما تبدیل شده است. از طریق دستگاه‌های موبایل، زندگی شخصی و کسب‌وکار ما تحت تأثیر قرار گرفته است. هر روز، کاربران به طور میانگین 6 ساعت از دستگاه موبایل خود استفاده می‌کنند. این باعث شده است که اپلیکیشن‌های موبایل بخش اعظمی از رسانه دیجیتالی مورد استفاده توسط کاربران شود.

با بهره‌گیری از فضای ایجاد شده برای وب موبایل، می‌توانید آگاهی برند خود را افزایش داده و ترافیک وب‌سایت خود را بهبود بخشید. همچنین، اپلیکیشن‌های موبایل امکان ایجاد و بهبود روابط با مشتری و افزایش نرخ ماندگاری مشتریان را در اختیار شما قرار می‌دهند.

با توجه به تمایل کاربران به استفاده از پلتفرم‌های موبایل، استفاده از یک استراتژی کارآمد برای اپلیکیشن موبایل حیاتی است. اپلیکیشن موبایل می‌تواند به شما در مسیر دیجیتالی شدن، یک شروع خوب داشته باشد. اما برای استفاده کامل از آن، باید استراتژی‌هایی متناسب با ذهنیت دیجیتال خود را ایجاد کنید.

بهتر است اپ‌های موبایل را به صورت مخصوص موبایل طراحی کنید تا تجربه کاربری لذت بخشی را برای کاربران ایجاد کنید. همچنین، استراتژی‌های مربوط به اپلیکیشن‌های موبایل باید برای پلتفرم هدف توسعه پیدا کنند و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد دستگاه‌های موبایل بهره‌مند شوند. با این کار می‌توانید تجربه‌ای غنی و جذاب را برای مشتریان خود به ارمغان آورید.

چرخه عمر اپلیکیشن موبایل

وقتی در حال تدوین یک استراتژی اولویت‌دهی به موبایل هستید، درک و پرداختن به 4 مرحله اصلی از چرخه عمر یک اپلیکیشن موبایل ضروری است.

مرحله اول: استراتژی تدوین کنید

در مرحله اول تدوین استراتژی، باید تعیین کنید که به کاربران چه نوع تجربه موبایلی ارائه خواهید داد. در این مرحله، می‌توانید تیم‌ها، زیرساخت‌، زمان‌بندی، بودجه، ویژگی‌ها، پلتفرم و سیستم‌عامل‌های سازگار را مشخص کنید. اگر هدف تجاری خود را از ابتدا شفافاً تعریف کنید، فرآیند توسعه اپلیکیشن به صورت قابل تحمل‌تری پیش خواهد رفت.

باید افرادی که درون اکوسیستم اپلیکیشن‌تان کار می‌کنند را شناسایی کنید. این تیم در تمامی مراحل چرخه عمر یک اپلیکیشن حضور دارند و در نهایت، آن‌ها مشخص می‌کنند که اپلیکیشن شما چه ارزش‌ها و تجربیاتی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. برای تدوین یک استراتژی جامع، درگیر کردن دپارتمان‌های مختلف داخل سازمان امری حیاتی است.

هر اپلیکیشن موبایل یک هدف تجاری اولیه دارد. برای مثال، این هدف ممکن است تولید درآمد، افزایش آگاهی برند یا بهبود کارایی عملیاتی سازمان باشد. پس از مشخص شدن هدف اولیه، باید سناریوهای احتمالی برای استفاده از اپلیکیشن را مشخص کنید. در قدم بعد، باید ویژگی‌هایی که برای دستیابی به این موارد لازم هستند را تعیین کنید.

برنامه‌ریزی دقیق برای زمان‌بندی و بودجه پروژه نیز بسیار مهم است. باید تعیین کنید که اپلیکیشن شما چقدر سریع وارد بازار خواهد شد و چه منابع و بودجه‌ای در دسترس دارید. همچنین، باید مشکلات احتمالی و نیاز به افزایش بودجه را هم در نظر گرفته و برنامه‌ریزی کنید.

 

طراحی اپلیکیشن موبایل

مرحله دوم: توسعه دهید

این مرحله همان جایی است که ایده اپلیکیشن موبایل به واقعیت تبدیل می‌شود. برای توسعه اپلیکیشن باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید. این موارد می‌تواند بودجه، توانمندی‌های تیم‌های کریتیو و آی‌تی و هر محدودیت محتمل دیگر را شامل شود.

نکته مهم این است که اگر بین دو یا چند گزینه مجبور به انتخاب هستید، گزینه‌ای که هزینه‌های کمتری به دنبال دارد همیشه بهتر نیست. در واقع وقتی صحبت از اپلیکیشن موبایل می‌شود، گاهی اوقات محدود کردن اعضای تیم یا بودجه می‌تواند کیفیت خروجی را به طور محسوسی کاهش دهد.

مرحله سوم: انتشار

در این مرحله اپلیکیشن توسط کاربران رویت و استفاده می‌شود. با بهره‌گیری از یک استراتژی داده‌محور می‌توانید مزیت رقابتی بهتری را برای اپلیکیشن خود ایجاد کنید، تا بدین ترتیب کاربر از بین هزاران گزینه دیگر، اپلیکیشن شما را انتخاب کند. روش‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اپلیکیشن خود را بازاریابی کنید.

بهینه‌سازی اپ استور یا ASO یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش دیده شدن اپلیکیشن است. ASO فرآیندی است که به اپلیکیشن شما کمک می‌کند در لیست اپ‌ها یا نتایج جستجو در جایگاه بالاتری دیده شود. طبیعتا هر چقدر این جایگاه بالاتر باشد، شانس دیده شدن اپلیکیشن شما و در نتیجه ترافیک دریافتی توسط آن بیشتر خواهد بود.

معمولا اپلیکیشن‌های موفق پیش از ورود به اپ استورها، تبلیغات خوبی دارند. بهتر است برنامه‌ریزی مارکتینگ خود را به کمپین، شامل سه فاز پیش از انتشار، حین انتشار و پس از انتشار تقسیم کنید.

 

طراحی اپلیکیشن موبایل

مرحله چهارم: تعامل برقرار کنید

در مرحله چهارم از چرخه عمر یک اپلیکیشن موبایل، باید با استفاده از اطلاعات و محتوا، کاربران را درگیر کرده، درآمدتان را افزایش داده و به بهینه‌سازی اپلیکیشن ادامه دهید. برای موفقیت یک اپلیکیشن، پیام کسب‌وکار باید به صورت متناسب و شخصی‌سازی شده به کاربر ارائه شود.

از ابزارهای آنالیز داخل اپلیکیشن برای درک بهتر رفتار کاربر و نیازهای آن‌ها استفاده کنید. بدین ترتیب می‌توانید ببینید کدام ویژگی‌ها بیشترین محبوبیت را دارند و کاربران شما غالبا در کجا زندگی، کار و تفریح می‌کنند. با بهره‌گیری از این اطلاعات، شما می‌توانید برای هدف‌گیری بهتر و تعامل بیشتر با کاربران در آینده، استراتژی موبایل خود را بهبود دهید.

با استفاده از بینش عمیقی که به دست می‌آورید، امکان برنامه‌ریزی بهتر برای انتشار ویژگی‌ها، به‌روزرسانی‌ها و اپلیکیشن‌های مکمل میسر خواهد شد. به علاوه، این اطلاعات نه تنها نسخه‌های آینده اپلیکیشن، بلکه فرآیندهای کسب‌وکارتان، استراتژی بازاریابی و سایر ابتکارات را بهینه می‌کند.

برای درگیر و فعال نگه داشتن کاربران در اپلیکیشن خود، روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این تکنیک‌ها، ارسال پیشنهادات تخفیفی و ویژه از طریق پوش‌نوتیفیکیشن است. با استفاده از این تکنیک می‌توانید محتوای مرتبط و شخصی‌سازی شده با نیاز کاربر را ارسال کنید.

اما به طور کلی، از هر روشی که استفاده می‌کنید، هدف نهایی این است که اقدام مناسب را برای کاربر مناسب و در زمان مناسب به کار ببرید. بدین منظور بهره‌گیری از اطلاعات آنالیز شده از رفتار کاربران در اپلیکیشن ضروری خواهد بود. مهم نیست در چه صنعتی مشغول به فعالیت هستید، برای دیجیتالی شدن، به یک پلتفرم موبایل کامل و یکپارچه نیاز خواهید داشت.

مترجم: مصطفی طبری

منبع: https://liquid-state.com/mobile-first-drive-digital-transformation/

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما