تفاوت‌های بین اپلیکیشن موبایل و وب‌سایت Responsive

تفاوت‌های بین اپلیکیشن موبایل و وب‌سایت Responsive

با توجه به اینکه گوشی‌های هوشمند به یکی از ابزارهای ضروری زندگی روزمره بسیاری از افراد تبدیل شده است، کسب‌وکارها باید به سمت ارائه خدمات به صورت موبایل حرکت کنند. اگر هنوز این کار را انجام نداده‌اید، ممکن است رقیبتان از این فرصت استفاده کند. در این مقاله تفاوت‌های بین اپلیکیشن موبایل و وب‌سایت Responsive را بررسی می‌کنیم و به شما می‌گوییم کدامیک برای کسب‌وکار انتخاب بهتری است.

کاربران شما هم به وب‌سایت‌های واکشگرا و هم اپلیکیشن‌های موبایل توجه زیادی دارند. شما باید از شباهت‌ها و تفاوت‌های بین اپلیکیشن موبایل و وب‌سایت Responsive آگاهی داشته باشید.

شباهت‌ها

اجازه دهید ابتدا شباهت‌های بین اپلیکیشن موبایل و وب‌سایت Responsive را بررسی کنیم:

  • طراحی شده برای استفاده در یک دستگاه موبایل مانند گوشی هوشمند یا تبلت
  • دارای ویژگی‌های مختص موبایل، مانند برقراری تماس یا شناسایی موقعیت مکانی کاربر
  • المان‌های طراحی با مقیاس و عملکرد مناسب در دستگاه‌های موبایل
  • اشتراک‌گذاری آسان در شبکه‌های اجتماعی با دوستان و فالوورها
  • قابلیت طراحی برای ای‌کامرس یا ام‌کامرس
  • سازگاری با برخی شیوه‌های مارکتینگ مختص موبایل

 

 

تفاوت‌های بین اپلیکیشن موبایل و وب‌سایت واکنشگرا

در اینجا می‌توانید تفاوت‌های بین اپلیکیشن موبایل و وب‌سایت Responsive را ببینید:

  • یک اپلیکیشن موبایل درون دستگاه ذخیره می‌شود و باید از اپ استور دانلود و نصب شود.
  • معمولا برخی ویژگی‌ها و محتواهای آن بدون اتصال اینترنت نیز در دسترس هستند.
  • یک اپلیکیشن قابلیت هماهنگی با ویژگی‌های دستگاه موبایل مانند دوربین، لیست مخاطبین، تقویم و غیره را دارد.
  • یک کانال ارتباطی بی‌درنگ را بین کسب‌وکار و کاربر فراهم می‌کند.

نکته کلیدی: یک وب‌سایت واکنشگرا باید اولین راهکار شما برای حضور در دستگاه‌های موبایل باشد. اما از سوی دیگر، اپلیکیشن موبایل می‌تواند تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای را برای مشتریانتان به ارمغان بیاورد.

اپلیکیشن‌های موبایل

یک اپلیکیشن موبایل در واقع یک اپلیکیشن نرم‌افزاری است که به طور ویژه برای استفاده در گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های بی‌سیم مانند تبلت‌ها یا ساعت‌های هوشمند طراحی می‌شود. این اپلیکیشن‌ها کاملا مستقل از وب‌سایت شما طراحی می‌شوند.

اپ‌ها معمولا برای ارائه تجربه‌ای مشابه یا بهتر از یک وب‌سایت دسکتاپ طراحی می‌شوند. اپ‌ها عموما نرم‌افزارهای فوق‌العاده تخصصی هستند که جزئی از استراتژی موبایل یک شرکت به حساب می‌آیند.

 

چرا و چه زمانی به اپلیکیشن موبایل نیاز دارید؟

برای مثال اگر صاحب یک نانوایی یا فروشگاه عرضه نان هستید، می‌توانید با استفاده از یک اپلیکیشن، محصولات خود را برای بخش خاصی از بازار مانند مادران خانه‌دار یا کیترینگ‌های غذای خانگی بازاریابی کنید. هنگام طراحی اپلیکیشن می‌توانید به موارد مختلفی مانند المان‌های طراحی، پیام و سایر اجزای برندینگ توجه داشته باشید.

ارائه تجربه کاربری بالاتر با اپلیکیشن‌های موبایل

اپلیکیشن‌ها قادر به اجرای وظایف مختلفی هستند و می‌توانند اطلاعات عمومی مانند قیمت‌ها و رویدادها و امکان رزرو خدمات و جستجو را به آسانی در دسترس کاربران قرار دهند. اپ‌ها می‌توانند به عنوان یک پلتفرم خدمات‌دهی شخصی‌سازی شده در نظر گرفته شوند، پیام‌رسان داخلی و صدها قابلیت منحصربه‌فرد دیگر داشته باشند.

شاید محسوس‌ترین مزیت داشتن یک اپلیکیشن موبایل این است که می‌توانید درون اپلیکیشن تجربه کاملی را برای کاربر فراهم کنید.

کانال ارتباطی مستقیم با مشتریان

اپلیکیشن موبایل کانال ارتباطی فعلی را تقویت می‌کند و یا یک کانال ارتباطی مستقیم را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. با استفاده از یک اپلیکیشن می‌توانید یک المان جدید را به استراتژی برندینگ خود اضافه کنید و محصولات و خدماتتان را در دسترس گروه خاصی از بازار هدف قرار دهید.

وب‌سایت‌های موبایل

یک وب‌سایت موبایل در واقع نسخه مختصر و مفید از وب‌سایت دسکتاپ است. تفاوت اصلی بین دو نسخه این است که وب‌سایت موبایل صرفا برای استفاده در دستگاه‌های موبایل طراحی شده است. وب‌سایت‌های موبایل معمولا محتوا و تعداد صفحات کمتری دارند. هر کدام از صفحات برای ارائه بهترین تجربه در دستگاه‌های موبایل، بهینه شده‌اند.

چرا و چه زمانی به وب‌سایت موبایل نیاز دارید؟

وب‌سایت‌های موبایل این امکان را ایجاد می‌کنند تا مشتریانتان از طریق یک دستگاه موبایل به شرکت شما دسترسی داشته باشند. از آنجایی که تمام گوشی‌های هوشمند دارای یک مرورگر وب هستند، شرکت شما در هر ساعتی از شبانه‌روز در دسترس صدها میلیون کاربر قرار دارد.

هیچ نیازی به دانلود نیست و کاربران فقط با یک مرورگر وب می‌توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند.

وب‌سایت‌های موبایل جایگاه شما در نتایج جستجو را بهبود می‌دهند. موتورهای جستجویی مانند بینگ و گوگل به ارائه تجربه رضایت‌بخش در دستگاه‌های موبایل توجه ویژه‌ای دارند. اگر این خواسته را تامین کنید شاهد بهبود رنکینگ خود در صفحه جستجو خواهید بود.

اگر سایت شما توسط وردپرس یا جوملا میزبانی می‌شود و به دلایلی مانند هزینه و زمان نمی‌خواهید یک سایت موبایل جداگانه داشته باشید، امکان ایجاد یک نسخه موبایل فرندلی از وب‌سایت فعلیتان وجود دارد. بدین منظور کافیست یک کامپوننت ریسپانسیو را به وب‌سایت خود اضافه کنید.

کدامیک برای کسب‌وکار خوب است؟

پاسخ به این سوال به کسب‌وکار فعلی شما بستگی دارد. هم اپلیکیشن موبایل و هم وب‌سایت Responsive بسیار کاربردی هستند. اما کسب‌وکارهای در حال رشد و برندهایی که در حوزه ای‌کامرس شروع به کار کرده‌اند، همیشه باید به یک وب‌سایت اولویت بیشتری بدهند.

وب‌سایت‌های Responsive  از جنبه‌های مختلف مانند یک هاب مرکزی برای فعالیت مصرف‌کننده به حساب می‌آیند. بهترین مزیت وب‌سایت موبایل این است که هیچ دانلودی نیاز نیست.

از سوی دیگر، یک اپلیکیشن موبایل می‌تواند حضور شرکت شما در پلتفرم‌های موبایل را به سطح جدیدی ارتقاء دهد. با استفاده از یک اپ کارآمد می‌توانید جریان درآمدی جدید ایجاد کنید و خدمات خود را به شکل بهتری در دسترس مشتریانتان قرار دهید.

شرکت تکران ارائه دهنده خدمات طراحی اپلیکیشن و طراحی سایت Responsive است برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما