
تاثیر برندسازی در رشد اپلیکیشن
نام تجاری اپلیکیشن تلفن همراه شما زمانی منطقیتر بنظر میرسد که بیش از 5 میلیون اپلیکیشن در فروشگاههای اپلیکیشن وجود داشته باشد و تمامی این اپلیکیشنها میخواهند رشد کنند. در هر صنعتی که فعالیت میکنید، برندسازی در میان کلیه مشاغل و کسبوکارها امری ضروری محسوب میشود. اگر یک اپلیکیشن تلفن همراه را طراحی کردهاید و میخواهید آن را اجرا کنید، آگاهی از نام تجاری چیزی است که میتواند تمام توجه لازم را به شما جلب کند. نام تجاری اپلیکیشنهای تلفن همراه، درست پس از اینکه حدود 31 درصد بودجه خود را صرف توسعه سریع تجارت خود کردید، میتواند به جایگاه قویتری برسد. هنگامی که نوبت به نام تجاری یک اپلیکیشن تلفن همراه میرسد، مردم آن را نادیده میگیرند یا تصور میکنند که میتوانند به صورت اتوماتیک از آن استفاده کنند. در این مقاله به بررسی تاثیر برندسازی در رشد اپلیکیشن پرداختهایم.
با وجود بیش از دو میلیون اپلیکیشن در فروشگاههای اپلیکیشن، جلب توجه کاربران غیر ممکن شده است. علاوه بر این، مردم در حال حاضر بیش از 90 درصد زمان خود را صرف اپلیکیشنهای تلفن همراه میکنند.
رقابت وحشتناکی وجود دارد و رقابت با آگاهی از نام تجاری رقیب، تنها راهحل منطقی دراز مدت است. با این اوصاف، در اینجا چند نکته مفید و کاربردی برای نام تجاری موفق اپلیکیشنهای تلفن همراه آورده شده است که نه تنها شهرت خوبی برای نام تجاری شما ایجاد میکند، بلکه باعث ارزش افزوده در کسبوکار شما میشود.
آمادگی برای خرج کردن
بودجه 31 درصدی که برای بازاریابی اپلیکیشنهای تلفن همراه هزینه میشود، یک معامله واقعی است. نام تجاری و بازاریابی اپلیکیشنهای تلفن همراه ارزان نیست، اما بخش مهمی از فرآیند بازاریابی است. شما نمیتوانید از اصل کار دور شوید و انتظار داشته باشید که سرمایهگذاران برای شما کف بزنند یا با آغوش باز از شما استقبال کنند. اگر سرمایهگذاران را متقاعد کنید که برنامه شما ارزش هزینه کردن را دارد و برای نام تجاری یک اپلیکیشن عالی به بودجه نیاز دارید، برد بسیاری کردهاید.
یا اولین را آغاز کنید یا آخرین را به اتمام برسانید
همه ما میدانیم چه کسی اولین بار بر روی ماه فرود آمد. اما، آیا میدانید چه کسی دومین بار یا سومین بار به ماه مسافرت کرد؟ فکر نمیکنم. هیچکس به یاد نمیآورد که چه کسی مقام دوم یا سوم را کسب میکند. اگر کاری شایسته انجام دهید، در کوتاهترین زمان به اوج خواهید رسید. اما برای رسیدن به رتبه اول به بخشی از برندهای خاص نیاز دارید. اگر شخصی برای اولین بار از اپلیکیشن موبایل شما استفاده کند، تصویری برای اپلیکیشن شما ایجاد میکند. یا اپلیکیشن به آنها حس خوبی میدهد یا از اپلیکیشن شما متنفر میشوند. براساس اولین برداشت، شخص اپلیکیشن شما را قضاوت میکند و این قضاوت همواره همراه مشتری خواهد بود.
وقتی صحبت از خرید چیزی میشود، همه ما سطحی نگر میشویم. هیچ راهی برای خروج از این حالت وجود ندارد. اگر عاشق مطالب جذاب هستید، احتمال بیشتری وجود دارد که آن را به مطالب غیر جذاب و ساده ترجیح دهید. در مورد اپلیکیشن تلفن همراه نیز این مورد صدق میکند. اگر میخواهید یک اپلیکیشن تلفن همراه با ظاهری خوب و منظم ارائه دهید، باید با دقت بیشتری به اپلیکیشنهای موجود توجه کنید.
استفاده از اینفلوئنسرها یا افراد تاثیرگذار
سریعترین راه برای به حداکثر رساندن دسترسی اپلیکیشن شما این است که برخی از اینفلوئنسرها را همراه خود کنید. هنگامی که یک شخص تاثیرگذار به اپلیکیشن شما اعتماد کند، مردم نیز به آن جذب میشوند و آگاهی از نام تجاری به طرفداران نام تجاری تبدیل میشود. هیچ راهی وجود ندارد که بدانید کدام یک از اینفلوئنسرها مخاطبان شما را جذب خواهند کرد، اما همیشه عاقلانه است که افرادی را انتخاب کنید که بتوانند با برند شما ارتباط بهتری برقرار کنند.
توجه ویژه به سئو SEO
چه شما آن را قبول کنید و چه با آن مخالفت کنید، سئو به اندازه نام تجاری اهمیت دارد. سئو باعث میشود اپلیکیشن تلفن همراه شما برای کاربران بالقوه قابل کشف شود. برای یک لحظه، رسیدن به رتبه برتر در جستجوی گوگل را فراموش کنید. سئو با نمایان ساختن نام تجاری خود در نتایج جستجو، به شما در ایجاد اعتماد کمک میکند. از مواردی که میتوان در سئو از آنها استفاده کرد:
- استفاده از ویدیوهای جالب یوتیوب
- آماده کردن ارائههایی که آگاهی کاربران را افزایش میدهد
- ایجاد پستهای وبلاگی که به کاربران آموزش لازم را میدهد.
رسانههای اجتماعی را تحت الشعاع قرار دهید
اگر از شبکههای اجتماعی گوناگون استفاده میکنید، باید بدانید که شبکههای اجتماعی بخش بزرگی از اهمیت نام تجاری شما را تشکیل میدهد. البته باید مراقب مخاطبانی باشید که برای برند خود میخواهید. مثلا، اگر برنامههای مربوط به سلامتی را ارائه میکنید، عاقلانه نیست که بر روی پینترست یا یوتیوب سرمایهگذاری کنید.
لازم به ذکر است که درست مانند هر چیز دیگری در روند طراحی اپلیکیشن تلفن همراه، برند چیزی است که نیاز به توجه یکسان از سوی شما دارد. نام تجاری به اپلیکیشن شما اعتماد و اقتدار میبخشد. شما باید محتوایی ایجاد کنید که برای مخاطبان شما مناسب و ارزشمند باشد. وقتی مخاطب بفهمد که شما چیزی را به او میدهید که ارزش امتحان کردن را دارد، مطمئنا از اپلیکیشن شما استفاده میکند و این به نوبه خود، حضور نام تجاری را از طریق یک اپلیکیشن تلفن همراه افزایش میدهد.