مقایسه مایکروسافت تیمز و اسلک
حمید رضا خداوردی

مقایسه مایکروسافت تیمز و اسلک

اکنون کسب‌و‌کارها برای بهینه‌سازی بهره‌وری خود، در یک محیط دیجیتالی فعالیت می‌کنند. با تغییر رفتار حرفه‌ای، این کسب‌و‌کارها از سیستم‌های عامل مختلف همکاری استفاده می‌کنند تا ارتباطات بین اعضای تیم در مکان‌ها و زمان‌های مختلف را تسهیل و هماهنگ کنند. دو پلتفرم مایکروسافت تیمز و اسلک، به عنوان رهبران بازار در این زمینه شناخته می‌شوند. اسلک یک برنامه همکاری آنلاین است که با نرم‌افزار چت گروهی و ابزارهای مختلف بهره‌وری دیگر، مایکروسافت آفیس 365 را یکپارچه سازی می‌کند. از نظر ظاهری، مایکروسافت تیمز بسیار شبیه به اسلک است و برای کاربران، استفاده از هر دو، حس یکسانی را القا می‌کند. با این حال، در واقع، ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیاری برای هرکدام از این دو پلتفرم وجود دارد که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند.

به شما توصیه می کنم مقاله زیر را نیز مطالعه بفرمایید:

مقایسه مایکروسافت تیمز و شیرپوینت

ویژگی‌های مایکروسافت تیمز

پیمایش: پیام‌رسانی کانون اصلی فعالیت مایکروسافت تیمز است و از نظر سبک و ظاهر، بسیار حرفه‌ای و کارآمد است. همچنین سه گزینه سفارشی‌سازی پیش‌فرض (روشن، تیره و کنتراست بالا) برای کمک به افراد ناتوان ارائه شده است.

مکالمات سازمان‌یافته: مایکروسافت تیمز به شما امکان می‌دهد کانال‌هایی برای متمرکز کردن مباحث مختلف ایجاد کنید، با کاربران داخلی و خارجی چت کنید و همچنین با سایر اعضا تیم تماس صوتی و تصویری داشته باشید. هنگامی که این عملکرد را با پلتفرم اسلک مقایسه می‌کنیم، مایکروسافت تیمز یک تجربه شبه پردازش لُغوی را برای کاربران فراهم می‌کند که در آن‌ها می‌توانند اندازه و رنگ قلم را انتخاب کرده، سبک‌های مختلف پاراگراف را مشاهده نموده و هرجا که لازم بود، از جدول و تصاویر استفاده کنند.

برنامه‌های متصل به هم: برای ایجاد یک فضای کاری واقعی برای تیم، کاربران می‌توانند مجموعه برنامه‌هایی که دوست دارند را در مایکروسافت تیمز با هم ادغام کنند. این مجموعه شامل برنامه‌هایی از مایکروسافت آفیس 365 مبتنی بر ابر است.

تماس صوتی: مایکروسافت تیمز به شما امکان می‌دهد از تماس صوتی نفر‌به‌نفر با اعضای تیم درون سازمانی خود لذت ببرید.

کنفرانس ویدیویی: تماس‌های ویدیویی جایی است که مایکروسافت تیمز در آن بسیار قوی عمل می‌کند و به بیش از 200 نفر اجازه می‌دهد تا در یک تماس ویدیویی به یکدیگر بپیوندند. قابلیت گفتگوی ویدیویی مایکروسافت تیمز، آن‌ را به یک‌ راه‌حل ایده‌آل برای کسب‌و‌کارهای متوسط و بزرگ تبدیل کرده است.

 

اشتراک صفحه: هنگامی‌که با همکاران خود در یک تماس صوتی هستید، مایکروسافت تیمز گزینه‌های زیادی برای اشتراک صفحه به شما ارائه می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند صفحات مورد نظر خود را از طریق نسخه‌های دسک‌تاپ و موبایل مایکروسافت تیمز با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

قابلیت‌های جستجو: از آنجا که هر سندی که در مایکروسافت تیمز به اشتراک گذاشته می‌شود در فضای ابری ذخیره می‌شود، کاربران همواره می‌توانند این اطمینان را داشته باشند که با آخرین نسخه‌ بدون نیاز به جستجو کار می‌کنند.

ویژگی‌های اسلک Slack

پیمایش: درحالیکه هر دو پلتفرم تیمز و اسلک، پیمایش اصلی خود را در ستون‌های کناری سمت چپ صفحه قرار داده‌اند، اسلک گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری را با ده روش مختلف برای تغییر ظاهر و احساس نوار کناری نسبت به مایکروسافت تیمز به کاربران ارائه می‌کند. با‌این حال، طراحی اسلک به اندازه مایکروسافت تیمز متمرکز نیست و بیشتر توجه خود را بر کانال‌ها معطوف کرده است.

مکالمات سازمان‌یافته: پلتفرم اسلک کاربران را قادر می‌سازد تا به راحتی کانال‌هایی برای تیم‌ها، پروژه‌ها، مکا‌ن‌های اداری تشکیل دهند و پیام‌ها را ارسال کرده و پرونده‌ها را در آن کانال‌ها به اشتراک بگذارند. درحالی‌که قابلیت‌های قالب‌بندی متن آن به اندازه‌ی مایکروسافت تیمز قوی نیست، اما کاربران می‌توانند از شکلک‌ها برای جلوه دادن به پیام‌ها استفاده کنند.

 

برنامه‌های متصل: برای اتصال ابزارهایی که قبلا از آن‌ها در اسلک استفاده کرده‌اید، به‌راحتی می‌توانید برنامه‌هایی را به فضای کاری خود اضافه کنید. هزاران برنامه مختلف وجود دارد که به شما در سازماندهی لیست Slack App Directory کمک می‌کند.

تماس صوتی: شما به کمک اسلک می‌توانید یک تماس صوتی را با اعضای دیگر تیم شروع کرده و صفحه خود را به اشتراک بگذارید تا آنچه که شما مشاهده می‌کنید، دیگران نیز مشاهده کنند. بدین منظور، تنها یک پیام را باز کنید و روی نماد تلفن در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید، یک اعلان پاپ آپ در صفحه شخص مقابل ظاهر می‌شود.

 

ویدیو کنفرانس: ویژگی گپ ویدیویی اسلک به شما امکان می‌دهد تا با کلیک بر روی نماد تلفن با حداکثر 15 کاربر دیگر تماس ویدیو برقرار کنید. تماس‌های ویدیویی از طریق یک پنجره پاپ آپ در داخل برنامه انجام می‌شود.

اشتراک صفحه: به‌دلیل اینکه جلسات برای تبادل ایده‌ها و نظرات در نظر گرفته شده‌اند، اسلک به شما امکان می‌دهد تا صفحه‌ی نمایش خود را به دیگران نشان داده، روی صفحه‌ی خود مطالب و نکات را یادداشت کرده و به دیگران اجازه داده تا روی صفحه‌ی خود یادداشت‌برداری کنند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که بر روی نماد اشتراک‌گذاری صفحه خود در وسط صفحه کلیک کنید.

قابلیت‌های جستجو: هر فایلی که از طریق اسلک به دیگران ارسال می‌شود، نمایه‌سازی و بازیابی می‌شود. با استفاده از اصلاح‌کننده‌های جستجوی اساسی و میانبرهای سطح بعدی، کاربران می‌توانند تمام پیام‌ها، پرونده‌ها و کانال‌های مربوطه را پیدا کنند.

کسب‌و‌کارها بر اساس نیازهای سازمانی و همچنین شرایط خود می‌توانند یکی از پلتفرم‌های اسلک Slack یا مایکروسافت تیمز را برای ارتباطات سازمانی خود انتخاب کرده و از آن استفاده کنند. این دو پلتفرم، هریک ویژگی‌های مشخصی به کاربران ارائه می‌دهد که دلیل بر برتری یکی بر دیگری نیست. بنابراین، کاربران با درنظر گرفتن نیازهای خود می‌توانند از یکی از آن‌ها استفاده کنند.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما