12 قابلیت نرم افزار داینامیک 365 برای فروش
مایکروسافت برای دستیابی به سهم بیشتری از بازار و پوشش حوزههای تجاری بیشتر، اقدامات قابل توجهی را بر روی برنامههای داینامیک 365 خود انجام داده است. اپلیکیشن فروش یکی از قدیمیترین و مهمترین اجزای داینامیک 365 به شمار میرود. این اپلیکیشن که در حال حاضر با امکانات بینظیر خود توانسته است کار تیم فروش را ساده کند، پیش از این یک ماژول در داینامیک CRM بود که به دلیل قدیمی بودن بارها با ویژگیها و عملکردهای جدید بهروزرسانی شده است. قابلیتهای برتر داینامیک 365 که میتوانند برای فروش مورد استفاده قرار بگیرند شامل 12 قابلیت زیر هستند:
دستیار ارتباطات
ما در دنیای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی زندگی میکنیم؛ اشخاص تاثیرگذار با سرمایهگذاری میلیاردها دلار در بخشهای پژوهشی و توسعه به هوشمندتر کردن محصولات و ارائه تجربیات یکپارچه میپردازند. برنامه فروش این امکان را برای شما فراهم میسازد که با مراجعه به پروفایل مشتری به عواملی نظیر بینش عملیاتی در مورد اشخاص، مشتریانو فرصتهای تجاری بر اساس تعاملات قبلیتان با مشتری دسترسی پیدا کنید.
Customer Insight
وقتی سخن از یادگیری ماشینی به میان میآید، لازم است به customer insight توجه شود. customer insight یک سرویس SaaS (نرمافزار به عنوان یک سرویس) مبتنی بر Azure است که به طور مستقیم با داینامیک 365 یکپارچه میشود و دادهها را به اقدامات و customer insight تبدیل میکند و این دادهها در زمان مناسب به افراد مناسب نشان داده میشوند. اطلاعات ذکر شده شامل نمای 360 درجه مشتری (مشاهده تمامی دادهها و customer insight در یک مکان)، تطابق پیشبینانه (استفاده از هوش مصنوعی برای تطابق فعالیت ها و پروفایل های مشتریان)، امتیازدهی پیشبینانه (کمک به فروشندگان برای پیش بینی نتایج کسب و کار بر اساس داده آماری) و بخشبندی (کمک به نمایندگان فروش در شناسایی مخاطبان مناسب) میشود.
اپلیکیشن موبایل داینامیک 365
امروزه همگی ما گوشی هوشمند داریم و با یکدیگر ارتباط برقرار میکنیم. با وجود اینکه گوشیهای هوشمند نتوانستند جایگزین لپتاپ شوند، از ابتدای ورودشان تاکنون مسیر بسیار طولانی را سپری کردهاند. گوشیهای هوشمند تلفن همراه تنها ابزار برقراری ارتباط به شمار نمیروند، بلکه وسیلههایی سرگرمکننده، قابل استفاده برای تحقیقات و انجام امور تجاری هستند. داینامیک 365 با ارائه اپلیکیشنهای گوشیهای هوشمند در تمام پلتفرمهای اصلی، دسترسی به دادههای سازمانها را برای کاربران در حال حرکت فراهم میسازد.
قالبهای ورد و اکسل
مایکروسافت دارای مجموعه وسیعی از محصولات است که با اطمینان خاطر، کاربران را تشویق به استفاده از آنها میکند. بسیاری از محصولات مایکروسافت برای ایجاد یک اکوسیستم بینظیر با یکدیگر به طور یکپارچه ادغام میشوند. هیچ تفاوتی میان قالبهای ورد و اکسل وجود ندارد. شما میتوانید با استفاده از placeholder قالبهای حرفهای Word را برای دادههای CRM آماده کنید و اسناد را تنها با یک کلیک از هر رکورد نرم افزار CRM بوجود آورید.
Business Process Flows
جریان فرایندها در داینامیک 365 کمک میکنند فرایند فروش از جذب سرنخ به تولید فاکتور منتهی شود. با آخرین بهروزرسانیهای انجام شده، شما میتوانید هماکنون گردش کار را در مراحل مختلف جریان فرایند فرا بخوانید و زمانسنج را برای تسهیل پیشرفت فروش اضافه کنید.
داشبوردها
شما میتوانید پس از ورود به برنامه فروش در کمترین زمان ممکن اطلاعات مورد نظر را از طریق ایجاد داشبوردهای سفارشی و یا سفارشیسازی داشبوردهای سیستم نشان دهید. داشبوردهای داینامیک 365 میتوانند شامل نمودارها، نماهای لیستی، IFRAME ها، Web Resource ها و دستیار ارتباطات شوند.
اتصال لینکدین در داینامیک 365
هنگامی که مایکروسافت، لینکدین را خریداری کرد، مشخص بود که برای اتصال این برنامه کاربردی راهکارهای تجاری پیش خواهد گرفت: با ابزار LinkedIn Sales Navigator میتوانید
- از ویژگیهای اصلی لینکدین به صورت مستقیم از رابط لینکدین در داینامیک 365 خود استفاده کنید. که این ویژگیها شامل ارسال درخواستهای اتصال، InMail و پیام میشوند.
- علاوه بر این، میتوانید با برجسته کردن پروفایلهایی که به مشتریان فعلی شما شبیه هستند، از لینکدین توصیهنامه دریافت کنید.
اتصال به Outlook
نرم افزار Outlook یکی از قدیمیترین و در عین حال مفیدترین نرمافزارهای یکپارچه شده با داینامیک 365 است. لازم به ذکر است که اپلیکیشن داینامیک 365 برای Outlook و داینامیک 365 برای Outlook دو محصول متفاوت هستند و اولی از دومی جدیدتر است. اپلیکیشن داینامیک 365 برای Outlook برنامهای است که مایکروسافت را وادار میکند برای همگام سازی دادهها از روش Server-Side استفاده کند. از مزایای این اتصال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- این قابلیت فقط در داینامیک 365 برای Outlook قابل استفاده است، اما هنوز بسیاری از فروشندگان، بهویژه افرادی که به طور دائم به اینترنت دسترسی ندارند، میتوانند به طور گسترده از آن استفاده کنند.
- دادهها و نهادهای داینامیک 365 به طور مستقیم در Outlook همگامسازی میگردند.
- پیگیری ایمیلها از طریق Outlook در داینامیک 365 امکانپذیر است.
- توانایی ایجاد، بهروزرسانی و حذف رکوردهای سی آر ام مستقیماً از Outlook نیز از دیگر قابلیتهای این نرمافزار به شمار میرود.
فعالیتها در داینامیک 365
فعالیتهایی که در داینامیک 365 صورت میگیرند، شامل تعاملات با مشتریان مانند ایمیل، قرار ملاقات و تماس تلفنی میشوند. علاوه بر این، میتوانید فعالیتهای سفارشی ایجاد کنید و آنها را به رکوردهای داینامیک 365 پیوند دهید.
گردش کارها
فرایندهای کسبوکار خود را بدون نوشتن حتی یک خط کد خودکار کنید. گردش کارهای داینامیک 365 از عبارتهای منطقی برای ایجاد یا بهروزرسانی رکوردها، اجرای گردش کارهای دیگر و ارسال نوتیفیکیشن ایمیل استفاده میکنند. شما همچنین میتوانید گردش کار خود را با ایجاد Custom Workflow (نیازمند مهارت کدنویسی است) و انجام کارها به صورت خودکار گسترش دهید.
جستجوی مرتبط / طبقهبندی شده
داینامیک 365 راهکارهای بسیار زیادی را برای جستجوی دادهها ارائه میکند. جستجوی مرتبط و طبقهبندی شده از خدمات اختصاصی ارائه شده توسط Azure است. جستجوی مرتبط نتایج بدست آمده را به صورت فهرست و ترتیببندی دقیق به شما نمایش میدهد. این نوع جستجو براساس عواملی همچون فراوانی کلمه تطبیق یافته در رکورد و نزدیکی آن کلمات با یکدیگر حاصل میشود. جستجوی طبقهبندی شده نیز براساس دستهبندی نهادها، فهرستهای مختلفی را برای شما ایجاد میکند. در نتیجه اگر به دنبال چیز خاصی میگردید این دو روش به شما کمک میکنند.
جستجوی پیشرفته
قابلیت جستجوی پیشرفته برای یافتن رکوردها در نرم افزار CRM به کار میرود. شما میتوانید با استفاده از یک رابط کاربری کاربرپسند به طرح سوالات پیچیده بپردازید. برای استفاده از این روش نیز نیازی به مهارت فنی خاصی وجود ندارد. شما میتوانید شاخصهای مختلف مانند تاریخ و کلمات کلیدی را تعیین کنید و به نتایج مورد نظر خود دست پیدا کنید.
چگونه یک متخصص داینامیک 365 برای فروش شویم
داینامیک 365 یکی از بهترین سیستمهای موجود است که با برخورداری از ویژگیهای منحصر به فرد و به منظور تسهیل زندگی ما و سرعت بخشی در روند کسبوکارمان طراحی شده است. این محصول آزمون و خطاهای بسیاری را پشت سر گذاشته است، به طوری که سخت میتوان ویژگیهای ضروری را در آن پیدا نکرد. با پیدایش هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، انتظار میرود که در بهروزرسانیهای آینده این نرم افزار از ویژگیهای مبتنی بر این فناوریها به منظور پیشبینی مؤثرتر نتایج فروش و دستیابی به اهداف تجاریمان استفاده شود.
به شما توصیه می کنم مقاله زیر را نیز مطالعه بفرمایید: