نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری چه کمکی به سازمان می کند؟
حمید رضا خداوردی

نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری چه کمکی به سازمان می کند؟

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری نرم افزاری تجاری است که به افراد و تیم ها کمک می کند تا ارتباطات و فروش خود را به حداکثر برسانند. این نرم افزار یک کتاب آدرس ساده نمی باشد. این نرم افزار شما را قادر می کند تا روابط را به طور موثرتری برقرار کنید و بهترین تجربه مشتری را از ارزیابی تا خرید و فراتر از آن فراهم کنید. در گذشته تنها شرکت ها و سازمان های بزرگ توانایی این نرم افزار را داشتند و یادگیری و پیاده سازی آن بسیار پیچیده بود. امروزه مشاغل مختلف از هر اندازه به گزینه های نرم افزار CRM با کاربرد آسان و ارزان دسترسی دارند.

هنگامیکه کسب و کار شما برای اولین بار شروع به فعالیت کرد، ردیابی مشتریان از طریق ایمیل و صفحات گسترده منطقی بود. اما اکنون شرکت شما در حال رشد و بزرگ شدن است و رشد بیشتر به معنای فرصت بیشتر برای تغییر نحوه اداره مشاغل شما می باشد.

 

نرم افزار CRM

 

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری به شما و سازمان شما در موارد زیر کمک بسیاری می کند:

  1. تمامی داده ها در یک مکان با دسترسی آسان جمع و تلفیق می شوند. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری داده های مشتریان را متمرکز می کند تا همه افراد شرکت شما بتوانند از یک سیستم عامل به تمام اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. به آدرس های ایمیل مشتری، شماره تماس ها، آدرس های پستی، وب سایت ها و حساب های شبکه های اجتماعی مراجعه می شود. همه تعاملات از طریق ایمیل، تلفن، گپ های آنلاین و بلیط های پشتیبانی مشتری پیگیری می شود. به سابقه مشتریان و خرید آن ها و چگونگی یافتن مشتریان برای تجارت مراجعه می شود.
  2. فروش بیشتر و سریع تر. انجام داده های دستی ورود به سیستم یکی از بزرگترین عامل های تولید برای تولید مجدد فروش است. CRM بسیاری از این کارها را به طور خودکار انجام می دهد تا سازمان بتواند زمان کمتری را برای کارهای تکراری صرف کند. CRM همچنین به شما کمک میکند تا یک فرایند فروش استاندارد ایجاد کرده که به سازمان با توجه به راهکار های سازمانی که از قبل برای آن تعیین شده است، برنامه ای مرحله به مرحله برای انجام معاملات دهد. فرایند های فروش، داده های مورد نیاز شما را برای شناسایی دلایل اصلی معاملات متوقف شده، گام برداشتن در جهت حل مشکلات و اطمینان از تمرکز تیم بر روی فعالیت هایی که بیشترین درآمد را دارند فراهم می کند. داشتن یک درک دقیق از میزان موفقیت، به مدیران این امکان را می دهد که به طور قابل اعتماد میزان فروش تیم خود را پیش بینی کنند. یک فرایند فروش استاندارد با نشان دادن آنچه که در هر مرحله از فروش باید انجام شود، باعث تکرار فروش سریع، ساده و بی عیب و نقص می شود. فروشندگان تازه وارد نیز می توانند وقتی مراحل اساسی روند فروش را فرا میگیرند، تاثیر فوری بر آن بگذارند.
  3. تمرکز بر روی مشتریان. با دسترسی به اطلاعات مربوط به علاقه و رفتار مصرف کننده، نمایندگان فروش میتوانند فرصت های مناسبی در زمان مناسب ایجاد کنند یا با تیم بازاریابی خود برای ارائه محتوای هدفمند و مفید همکاری کنند. فروش به تجربه شخصی تری تبدیل می شود که بر مشتری متمرکزتر می باشد. همچنین داده های CRM به سازمان کمک می کند تا نیازهای مشتری خود را پیش از تماس با او شناسایی کند و تیم پشتیبانی می تواند مشتریان را به محض بروز مشکلات با حل کردن آن مشکلات راضی نگه دارد.

 

نرم افزار CRM

CRM چگونه به سازمان ها کمک می کند؟

پیدا کردن مشتریان درست:

هدف اصلی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، پشتیبانی از مشاغل در جهت درگیر کردن مشتریان خود است. مشتری و همچنین افرادی که محصول یا خدماتی را خریداری میکنند برای شرکا، ذینفعان، اهدا کنندگان و هر مخاطب دیگری که با یک سازمان تجارت می کنند نیز اعمال می شود. افزایش فروش نمونه دیگری از چگونگی کمک سی آر ام  به ارتباط مشاغل با مشتریان می باشد. این امر از طریق موارد زیر انجام می گیرد:

  1. شناسایی با ارزش ترین حساب ها و ارائه سطح خدمات مناسب
  2. استفاده از جزئیات رابطه و سفارش برای کشف فرصت های جدید فروش و فروش متقابل
  3. مدیریت فرصت برای کمک به فروشندگان در فرصت مناسب با چشم اندازهای مناسب
  4. کمپین های یکپارچه ای که مشتریان را پرورش می دهند و تیم را در هنگام پاسخگویی هوشیار می کند
  5. افزایش تولید خالص با استفاده از لیست های تقسیم شده و پیام های شخصی طنین انداز

رشد موثر:

با همسویی بهتر افراد و فرایند های تجاری، سیستم های CRM به سازمان ها کمک میکند مقیاس بیشتری کسب کرده و به طور موثر رشد کنند. چند نمونه از این موارد عبارتند از:

  1. کارهای تکراری را با گردش کار خودکار هوشمند جایگزین کرده که اقدامات را کامل انجام میدهد.
  2. با مدیریت همه گردش کار در یک رابط واحد از جابجایی کارکنان بین سیستم ها جلوگیری می شود.
  3. قوانین کسب و کار و بهترین روش ها را برای گردش کار CRM اعمال می شود تا کاربران بتوانند در هنگام رسیدگی به اهداف فروض و غیره مراحل را دنبال کرده و به نتایج موفقیت آمیز برسند.

اطلاعات جدید از داده های کسب و کار کشف می شود:

متمرکز کردن مشتری و پردازش داده ها، چالشی جدید برای ترجمه و انتقال این موارد به اقدامات معنی دار و عملی است. داده های بزرگ یا Big Data در مدیریت ارتباط با مشتری یک راه حل نیست، بلکه پایه ای برای یادگیری بینش های جدید است که می تواند توسط همه کاربران اعمال شود. با در دسترس بودن کلیه داده ها و ارتباط از طریق یه رابط واحد، می توان تصمیمات آگاهانه و به موقع را اتخاذ کرد تا سازمان ها را قادر به فعالیت با افزایش چابکی آنها کنند.

همه جا تجارت کنید:

از طریق برنامه های تلفن همراه، رابط وب یا Web interface و دسترسی آفلاین، فناوری CRM به افراد امکان می دهد کار را در هر مکان انجام دهند.

 

نرم افزار CRM

 

محافظت از تجارت و کسب و کار:

با ذخیره ایمن داده ها در فضای ابری، دسترسی به اطلاعات مهم مشتریان و کسب و کار را کنترل کنید. با محافظت پیشرفته و پشتیبانی خودکار، این داده ها در برابر حوادث غیرمترقبه محافظت می شوند.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما