مایکروسافت 365 ، مدیریت ریسک و نظارت
حمید رضا خداوردی

مایکروسافت 365 ، مدیریت ریسک و نظارت

نظارت، انطباق و مدیریت ریسک، عواملی هستند که بر کل فعالیت‌های سازمانی شما تاثیرگذار هستند. برای اطمینان از اینکه قراردادها و مقررات داخلی و خارجی به‌درستی مدیریت می‌شوند، بخش‌های حقوقی، مالی، فناوری اطلاعات و هیئت اجرایی کسب‌و‌کار با یکدیگر همکاری می‌کنند تا قوانین، مقررات و فناوری به‌روز شوند. کنترل فضای کسب‌و‌کار یا پلتفرم مایکروسافت 365، تمامی مراحل مدیریت ریسک فناوری اطلاعات، نظارت و انطباق را در خود جای می‌دهد.

 

مایکروسافت 365

 

محیط منحصر بفرد خود را درک کنید

قبل از اجرای هر استراتژی، شما باید مسئولیت مشترکی که بین سازمان شما و مایکروسافت وجود دارد را درک کنید. هدف این مسئولیت مشترک، مدیریت، شناسایی و دسته‌بندی داده‌های کاربران است تا بتوان از آن‌ها محافظت کرد. این وظیفه بر عهده مایکروسافت به عنوان سرویس دهنده می‌باشد در حالی که سازمان شما باید از هویت‌ها، دستگاه‌ها و داده‌های کاربران در داخل سازمان پشتیبانی کند. برای تراز کردن برنامه نظارتی سازمان، نیاز است تا ذینفعان سازمان شناسایی و گروه‌بندی شوند. این گروه‌ها شامل تیم‌های مختلفی از جمله تیم اطلاعات کسب‌و‌کار، حقوقی، مدیریت ریسک، انطباق، حاکمیتی و فناوری اطلاعات می‌باشند. برای اطمینان از اجرای صحیح برنامه نظارتی، باید هر یک از این گروه‌ها را با مسئولیت بخش خودشان آشنا کرده و خط ارتباطی مشخصی بین آن‌ها تعیین کنید. برنامه مدیریت ریسک سازمان باید به صورت سیستماتیک، ثبت شده و به‌طور مداوم بررسی شده باشد.

یک رویکرد نظارت سازمانی پویا داشته باشید

باید یک رویکرد نظارتی پویا داشته باشید که بتواند با محیط شما سازگاری پیدا کند. سیستم عامل‌هایی مانند مایکروسافت ۳۶۵ در فرآیندهای تجاری شما نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. با این حال، مسائل و مشکلات مربوط به نظارت و انطباق همواره وجود دارند. به همین دلیل یک برنامه نظارت سازمانی خوب، می‌تواند از بروز مشکلات عمده در سازمان جلوگیری کند. بهترین رویکرد نظارتی، رویکردی پویا و انعطاف‌پذیر است که نیازهای فعلی کاربران تجاری شما را در اکوسیستم مایکروسافت ۳۶۵ در نظر بگیرد. این رویکرد نظارتی باید به اندازه محیط فناوری اطلاعاتی که می‌خواهید از آن محافظت کنید، پویا باشد. به دلیل وجود تهدیدات داخلی و خارجی، نظارت مستمر بر سیستم عامل شما، میتواند از بروز مشکلات امنیتی جلوگیری کند. برای این منظور، باید از ابزارها و تکنولوژی‌هایی مانند نظارت مرکزی، شناسایی تهدیدات، کنترل دسترسی و تشخیص تخلفات استفاده کنید. همچنین، آموزش و آگاهی‌بخشی کاربران نیز یکی از اصلی‌ترین مواردی است که باید در نظارت بر سیستم عامل مورد توجه قرار گیرد. برای این منظور، باید آموزش‌های منظمی برای کاربران ارائه داده و آن‌ها را در مورد تهدیدات امنیتی آگاه کنید.

استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌هایی مانند راه‌اندازی سامانه‌های جمع‌آوری و نظارت بر داده‌ها، رمزنگاری داده‌ها و مصرف کنترل دسترسی نیز می‌تواند در نظارت بر سیستم عامل مفید باشد. برای مثال، رمزنگاری داده‌های حساس می‌تواند از دسترسی غیرمجاز به آن‌ها جلوگیری کند و مصرف کنترل دسترسی به این داده‌ها نیز می‌تواند کنترل بیشتری بر روی دسترسی کاربران به آن‌ها فراهم کند.

 

مایکروسافت 365

 

تحقیق در مورد استاندارد صنعت

در چند سال اخیر، نحوه پردازش و ذخیره اطلاعات شخصی مورد توجه قرار گرفته و بروزرسانی مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها (GDPR) در اروپا انجام شده است. به منظور ارزیابی عملکرد فروشندگان در حوزه فناوری اطلاعات، گارتنر نیز ربع جادویی مدیریت یکپارچه ریسک خود را (IRM) به عنوان یک استاندارد ارزیابی مورد استفاده قرار می‌دهد که با استفاده از روش‌هایی ساده و خودکار، مدیریت ریسک‌های فناوری اطلاعات را تسهیل می‌کند.

از مرکز انطباق مایکروسافت 365 استفاده کنید

مایکروسافت 365 به عنوان یک مرکز انطباق، ابزارهایی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که بهبود امنیت و نظارت بر سیستم را تضمین می‌کند. با توجه به نوع مجوز مایکروسافت 365، کاربران می‌توانند از ویژگی‌های مختلفی نظیر نظارت بر اطلاعات، مدیریت ریسک داخلی و… بهره‌مند شوند. با استفاده از این ابزارها، کاربران می‌توانند داده‌های مهم تجاری خود را طبقه‌بندی کرده، چرخه حیات محتوای خود را مدیریت کرده و فعالیت‌های پرخطر را شناسایی کنند. این ابزارها به کاربران این امکان را می‌دهند که در مورد خطرات و تهدیدات داخلی نیز اقدامات لازم را به عمل آورند. به نظر می‌رسد که استفاده از مایکروسافت 365 می‌تواند بهبودی مهمی در امنیت و مدیریت ریسک فناوری اطلاعات برای کاربران خود به ارمغان آورد.
 

مایکروسافت 365

 

بررسی عملکرد Rencore governance

Rencore governance آخرین مورد از اتوماسیون نظارت مایکروسافت 365 است. این برنامه به شما امکان می‌دهد بدون قفل کردن کاربران، محیط مایکروسافت 365 را بازتر و خدمات گسترده‌تری را ارائه کنید. همچنین این برنامه فناوری اطلاعات را قادر می‌سازد تا کنترل محیط مایکروسافت 365 خود را با رویکرد نظارتی پویا حفظ کنید.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما