چرا متخصصین فروش به CRM نیاز دارند؟
مصطفی طبری

چرا متخصصین فروش به CRM نیاز دارند؟

عموما نیروهای فروش در فعالیت‌های روزانه‌ی خود با 2 چالش اصلی و بزرگ مواجه هستند:

  1. چطور کیفیت سرنخ‌ها را ارزیابی کنند و آن‌ها را به سمت قراردادِ فروش پیش ببرند
  2. چطور فعالیت‌های مربوط به فروش را اولویت‌دهی کنند

یک نرم‌افزار CRM نه تنها این دو چالش اصلی را رفع می‌کند، بلکه مشکلات متعدد دیگری که ممکن است در فرآیند فروش وجود داشته باشد را به خوبی برطرف می‌کند.

لذتِ داشتنِ فضای ذخیره‌سازی امن

CRM مایکروسافت به نیروهای فروش کمک می‌کند تا مخاطبین، فرصت‌های فروش، فعالیت‌ها و برنامه‌های زمان‌بندی‌ شده را در یک مکان مشخص، به صورت متمرکز و کاملا امن ذخیره کنند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند در هر زمانی که خواستند، از مکان‌های مختلفی به این پایگاه داده دسترسی داشته باشند. بدین ترتیب، اطلاعات مهم هیچگاه ناپدید نمی‌شوند.

 

نرم‌افزار CRM

برنامه‌ریزی و مدیریت زمان مثلِ یک حرفه‌ای

CRM امکان بهینه‌سازی برنامه روزانه‌ و اولویت‌دهی فعالیت‌های فروش را در دسترس نیروهای فروش قرار می‌دهد. بدین ترتیب، آن‌ها همیشه به مشتریان فعلی توجه دارند و در زمان مناسب، با مشتریان بالقوه تماس می‌گیرند. در واقع، یک نرم‌افزار CRM به نیروهای فروش اجازه می‌دهد تا زمان بیشتری را با مشتریان بگذرانند. این موضوع شانسِ نهایی شدن قرارداد و ایجاد پایگاهی مستحکم از مشتریان وفادار را افزایش می‌دهد.

گزارش فعالیت؟ مشکلی نیست!

CRM امکان گزارش‌گیری سریع و راحت، به صورت هفتگی یا ماهیانه را در دسترس قرار می‌دهد. این فرایند، خودکار و کاملا شفاف انجام می‌شود و گزارش‌ها آماده‌ی ارائه به مدیریت هستند. کارشناس فروش می‌تواند با چند کلیک، مدیر مستقیم خود یا سایر اعضای تیم را در جریان فعالیت‌ها قرار دهد.

توقف جستجو، آغازِ هدف‌گیری

نرم‌افزار CRM به نیروهای فروش کمک می‌کند تا براساس معیارهای مشخص، اطلاعات را بخش‌بندی و فرصت‌های فروش ارزشمند را شناسایی کنند. بدین ترتیب نیازی نیست ساعت‌ها در لیست‌های اطلاعاتی نامرتب و متعدد وقت خود را هدر بدهند!

گوش به زنگ نسبت به اتفاقات جدید

CRM از قابلیت‌هایی مانند تقویم‌های اشتراکی، قالب‌های آماده برای اسناد و یکپارچه‌سازی ایمیل بهره می‌برد. این قابلیت‌ها باعث یکپارچه‌سازی تمامی اعضای تیم می‌شود. به اشتراک گذاشتن الگوهای فروش و فرایندها به نیروهای فروش اجازه می‌دهد تا بهترین راهکارها را خیلی سریع‌تر شناسایی کنند. CRM همچنین ارتباط بین نیروهای فروش و مدیر را افزایش می‌دهد.

 

نرم‌افزار CRM

وقت‌شناسی برای فروش جدید

نرم‌افزار CRM با ردیابی تمام ارتباطاتی که با مشتری دارید، به نیروهای فروش کمک می‌کند تا دقیقا در زمان مناسب با مشتری تماس بگیرند. به عنوان مثال، این قابلیت برای تعویض محصول، تمدید قرارداد یا برای بیش فروشی در کنار یک محصول یا خدمات جدید کارآمد خواهد بود.

منطقی شدن اقدامات فروش

CRM کمک می‌کند تا کلِ چرخه‌ی فروش به شکلی روان‌تر جریان داشته باشد. در نتیجه، در پایپ‌لاین فروشتان قراردادهای بیشتری بسته می‌شود و اعضای تیم می‌توانند سریع‌تر به تارگت‌های فروشِ خود برسند. از آنجایی که پردازش سفارش و آماده‌سازی اسناد در CRM به صورت خودکار انجام می‌شود، تیم‌های فروش قادرند هزینه‌های تولید را کاهش داده و درآمد فروش را افزایش دهند.

شناسایی تقاضای واقعی مشتری

از آنجایی که تمام اطلاعات مرتبط با مشتری در نرم‌افزار CRM ذخیره می‌شود، نیروهای فروش با تحلیل آن‌ها می‌توانند نیاز واقعی مشتریان را شناسایی و آن‌ها را در زمان مناسب رفع کنند. بدین ترتیب رضایت مشتری افزایش می‌یابد و وفاداری آن‌ها تضمین می‌شود، که هر دو به حاشیه سود بیشتر منتهی خواهد شد.

 

نرم‌افزار CRM

کاهش مسئولیت‌های مدیریتی

نرم‌افزار CRM با کاهش و حتی حذف بعضی از اقدامات تکراریِ زمان‌بر اما بی‌حاصل، زمان لازم برای مدیریت تیم‌های فروش را بهینه می‌کند. تمام جزئیات مربوط به محصول و قیمت در CRM ذخیره می‌شود. یادآوریِ زمان انجام فعالیت‌ها به صورت خودکار انجام می‌شود و نیروهای فروش به صورت گام به گام در پایپ‌لاینِ فروش به جلو می‌روند.

صرفه‌جویی در هزینه

اگرچه نرم‌افزارهای CRM ارزان محسوب نمی‌شوند، اما در بلند مدت باعثِ صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌هایتان خواهند شد.

این ابزار کارآمد باعث کاهش اشتباهات نیروهای فروش می‌شود. معمولا رفع این اشتباهات، به تلاش و هزینه بیشتری نیاز دارد. در نهایت، CRM با ذخیره‌سازی اطلاعات مهم در یک مکان متمرکز و امن، شانس فراموش شدن اقدامات لازم را کاهش می‌دهد.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما