تفاوت میان داینامیک 365 و CRM

تفاوت میان داینامیک 365 و CRM

در سال 2016، شرکت مایکروسافت تصمیم گرفت تا محصول CRM خود را با محصول داینامیک 365 جایگزین کند. داینامیک 365 یک محصول ترکیبی CRM و ERP است که به طور خاص برای بهبود تعامل با مشتریان طراحی شده است. در این محصول، نام تجاری کاملا تغییر کرده و شامل مجموعه کامل داینامیک AX برای ERP و نسخه تجاری شامل مجموعه مالی از داینامیک NAV است.

یکی از ویژگی‌های جالب داینامیک 365 این است که سیلوهای سنتی موجود بین اطلاعات خارجی (CRM) و داخلی (ERP) را حذف کرده و این امکان را به افراد می‌دهد تا از اطلاعات سایر سرویس‌های ابری نیز استفاده کنند. این نسخه، فرصت‌های بیشتری را برای بهبود کیفیت خدمات به مشتریان و بهبود بهره‌وری سازمانی فراهم می‌کند.

به طور کلی، داینامیک 365 به عنوان یک محصول ترکیبی CRM و ERP، امکانات کاملی را برای بهبود تعامل با مشتریان و مدیریت منابع انسانی و مالی سازمان‌ها فراهم می‌کند. به علاوه، حذف سیلوهای سنتی اطلاعات در این محصول، به افراد اجازه می‌دهد تا به بهترین شکل ممکن از اطلاعات مختلف استفاده کنند و بهبود کیفیت و بهره‌وری را در سازمان‌ها تسهیل می‌کند.

در این مقاله به بررسی تفاوت میان داینامیک 365 و CRM پرداخته‌ایم.

داینامیک 365 و آفیس 365

یک تفاوت میان داینامیک 365 و CRM این است که برخلاف داینامیک CRM، داینامیک 365 رابطه نزدیک‌تری با آفیس 365 دارد. برای مثال، relationship insights یک ویژگی جدید در داینامیک 365 است که از اطلاعات در outlook استفاده می‌کند تا بینش معنی داری در مورد روابط با مشتری به شما ارائه دهد. به علاوه، مایکروسافت Flow به شما کمک می‌کند گردش‌های کاری سفارشی را که در داینامیک 365، Azure و outlook اجرا می‌شوند، ایجاد و خودکار کنید. برای مثال، کارکنان پشتیبانی مشتری می‌توانند قانونی را تعریف کنند که تجزیه و تحلیل احساسات را روی بدنه هر ایمیل جدید در صندوق ورودی outlook خود انجام دهید.

 

تفاوت میان داینامیک 365 و CRM

 

ویژگی‌ها و عملکرد جدید

داینامیک CRM با ویژگی‌های مختلف برای افزایش بهره‌وری، بدون شک یک راه‌حل قوی و انعطاف‌پذیر نرم افزار CRM برای پاسخگویی به تمام نیازهای فروش، بازاریابی و خدمات مشتری شما است. این ویژگی‌ها به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا پیشروهای جدید تولید کنند، پایگاه داده مشتریان خود را مدیریت کنند، با مشتریان درگیر شوند و مشکلات مشتریان را حل کنند. داینامیک 365 که به بسیاری از ابزارهای پیشرفته مجهز شده است، تعدادی دیگر از محصولات مدیریت کسب‌و‌کار از جمله ERP را نیز در خود دارد.

لینکدین و مایکروسافت: قدرتمند در کنار هم

کاربران داینامیک 365، به ویژه نمایندگان فروش و استخدام‌کنندگان – به لینکدین با بیش از 500 میلیون افراد حرفه‌ای دسترسی پیدا می‌کنند. دسترسی مستقیم به لینکدین به کاربران داینامیک 365 این امکان را می‌دهد تا پیشروها را به اشتراک بگذارند، مشتریان جدید را جذب و ردیابی کنند و مشتریان را براساس توانایی‌هایشان رتبه‌بندی کنند. ادغام عمیق داینامیک 365 با لینکدین به این معنی است که اطلاعات تماس، حساب و سایر مشخصات پیشرو‌ به طور خودکار با تغییرات در لینکدین همگام‌سازی می‌شوند.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی

داینامیک 365 از هوش مصنوعی و واقعیت ترکیبی استفاده می‌کند تا به کاربران تجاری کمک کند از بینش‌های هوشمندانه و دقیق‌تری استفاده کنند. Relationship assistant یکی از جدیدترین ویژگی‌های انحصاری هوش مصنوعی در داینامیک 365 است. رفتار را ردیابی می‌کند و اطلاعات را از منابع مختلف در اکوسیستم مایکروسافت جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند. براساس این اطلاعات، سپس کارت‌های عملی تولید می‌کند تا خط فروش شما را در حرکت نگه دارد. دستیار ارتباطی یا relationship assistant می‌تواند گام‌های بعدی را برای کمک به شما در حفظ رابطه سالم با مشتریان پیشنهاد کند.

مایکروسافت Flow و power apps

ابزارهای جدید به کاربران این امکان را می‌دهند که تجربه داینامیک 365 خود را بدون هیچ کدی ایجاد و سفارشی کنند. مایکروسافت Flow به شما امکان می‌دهد گردش کار خودکار را در برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف ایجاد کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک گردش کار برای شناسایی هرگونه نام تجاری خود در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید. هنگامی که هر پست جدیدی ظاهر می‌شود، گردش کار برای شما اعلان ارسال می‌کند و یک رکورد پیشرو جدید به سیستم اضافه می‌شود. همچنین Power Apps یک طراح اپلیکیشن است که در آن کاربران می‌توانند برنامه‌های سفارشی جدید را ایجاد کنند.

 

تفاوت میان داینامیک 365 و CRM

 

Power BI

توانایی وارد کردن داده‌ها را از داینامیک 365 به داشبورد Power BI تضمین می‌کند، که کاربران همیشه مهم ترین اطلاعات را مستقیما در دستان خود دارند. اتصال این دو پلتفرم به شما این امکان را می‌دهد که داده‌ها و محصولات خود را از طریق گزارش‌های عمیق تجسم کنید. داینامیک 365 نه تنها با داده‌ها ارتباط برقرار می‌کند، بلکه به کاربران اجازه می‌دهد داشبوردهای Power BI را به CRM بازگردانند.

صدور مجوز و قیمت‌گذاری

کاربران داینامیک CRM مجبور بودند حتی برای ویژگی‌هایی که استفاده نمی‌کردند پول بپردازند، اما این مورد در داینامیک 365 صدق نمی‌کند. برای مثال، اگر کسب‌و‌کار شما می‌خواهد فقط از عملکرد اتوماسیون فروش استفاده کند و به پلتفرم دیگری برای بازاریابی متکی است، می‌توانید این کار را فقط با پرداخت هزینه ماژول فروش انجام دهید. این بدان معنی است که می‌توانید یک برنامه قیمت‌گذاری سفارشی را براساس عملکرد مورد نیاز خود انتخاب کنید، خواه این یک نرم افزار ERP، یک راه‌حل CRM یا ترکیبی از هردو باشد.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما