مایکروسافت داینامیک CRM
حمید رضا خداوردی

مایکروسافت داینامیک CRM

مایکروسافت داینامیک CRM یک بسته نرم افزاری مدیریت ارتباط با مشتری است که توسط مایکروسافت در جهت تقویت روابط مشتری برای هر سازمان ارائه شده است. این محصول به طور عمده در بخش های فروش، بازاریابی و خدمات به مشتریان متمرکز است ، البته شرکت مایکروسافت، Dynamics CRM را به عنوان یک پلتفرم XRM بازاریابی کرده است و شرکای خود را ترغیب به استفاده از چارچوب اختصاصی آن (بر پایه NET.) برای شخصی سازی کرده است. در سال های اخیر ، مایکروسافت داینامیک CRM به عنوان ابزار تحلیلی هدایت شده توسط CRM ارتقا یافته است.

 

چهار نسخه مایکروسافت داینامیک CRM:

  1. نسخه گروه کاری: این نسخه تنها اجازه ی دسترسی کاربری CALLs برای 5 کاربر را مهیا می کند.
  2. نسخه حرفه ای: نسخه حرفه ای دارای عملکردی مشابه نسخه کار گروهی است، جز اینکه هیچ محدودیتی در تعداد اجازه ی دسترسی کاربر CALLS وجود دارد.
  3. نسخه سازمانی یا enterprise: دارای عملکردی مشابه نسخه حرفه ای اما بدون محدودیت است. این نسخه هنگامی استفاده می شود که چندین بخش باید به CRM از یک پلتفرم دسترسی داشته باشند.
  4. نسخه ارائه دهنده خدمات: این نسخه در واقع یک نسخه Enterprise است که برای پذیرش درخواست های کاربر داخلی از AD و درخواست های کاربر خارجی از طریق IFD (Internet Facing Deployment) تنظیم شده است.

دو نوع کاربری مایکروسافت داینامیک CRM

CRM آنلاین:

نسخه مبتنی بر ابر cloud-based است که در آن کلیه فرایند ها (همچون سرورهای برنامه، تنظیمات، استقرار، پایگاه داده ها، مجوز ها و غیره) بر روی سرور های مایکروسافت اداره و کنترل می شوند.

کاربری پیش فرض CRM on-premise:

نسخه سفارشی تر و قوی تر از MS Dynamics CRM می باشد که در آن CRM و بانک اطلاعاتی روی سرور های سازمانی مستقر می شوند. این نسخه به شما این امکان را میدهد تا کلیه بانک های اطلاعاتی، شخصی سازی ها، استقرار ها، نسخه های پشتیبانی، مجوز ها و سایر تنظیمات شبکه و سخت افزار را کنترل کنید.

 

مایکروسافت داینامیک CRM

مایکروسافت داینامیک 365 CRM

در این نرم افزار با بهره گیری از دو ابزار قدرت هوش تجاری مایکروسافت Power Business Intelligence و هوشمندی Cortana قابلیت پیش بینی اطلاعات مورد نیاز برای سازمان فراهم می شود. داینامیک 365 یک برنامه سرور- مشتری Customer-server همچون شیرپوینت می باشد که مبتنی بر IIS(سرویس اطلاعات اینترنت) است و از اتصالات و روابط گسترده سرویس وب نیز پشتیبانی می کند.

 

مایکروسافت داینامیک CRM

کارکرد داینامیک 365

مایکروسافت از یک الگو داده ه ای مشترک جهت سفارشی سازی برای چندین سازمان استفاده می کند. این تکرارپذیری، راحتی و سرعت در استفاده و همچنین کاهش هزینه ها باعث می شود داینامیک 365 به گزینه ای مناسب در ارزیابی نرم افزارهای سازمانی تبدیل شود. همچنین این الگوی داده ه ای مشترک، این امکان را فراهم می کند تا با سایر برنامه ها مانند آفیس 365 یا هر برنامه تجاری دیگری با API استاندارد یکپارچه شود. البته قابلیت یکپارچگی با برنامه هایی نظیر آفیس 365، Cortana، اینترنت اشیا یا IoT و قدرت هوش تجاری Power BI را نیز دارد.

 

مایکروسافت داینامیک CRM

امور مالی و عملکرد Finance and Operations

مایکروسافت داینامیک 365 در امور مالی و عملیات به عنوان نسل آینده راه حل ERP مایکروسافت، سرعت و دقت در تجارت را تسریع می کند و تحول دیجیتالی ای را برای کسب و کار ها و سازمان ها ایجاد می کند. داینامیک 365 در امور مالی و عملیات تمامی مراحل و دپارتمان ها، از جمله تهیه، فروش، لجستیک، تولید، پروژه ها، مالی، خدمات و مدیریت تجاری را در فضای ابری Cloud-based به یکدیگر متصل می کند تا به توان با دقت و سرعت بیشتری تصمیم گیری های سازمانی را انجام داد و در کارآمدتر شدن تجارت و رشد و چابکی سازمان تاثیر چشمگیری دارد.

این راهکار ERP که قبلا به نام مایکروسافت داینامیک AX شناخته می شد، مجموعه قابلیت های سازگار تولید، زنجیره تامین، خرده فروشی و امور مالی را با استفاده از تجزیه و تحلیل های پیش بینی داخلی و هوشمندسازی جهت درک عملی عملکرد تجاری ارائه می دهد.

داینامیک 365 در امور مالی و عملیات نیز به راحتی می تواند با سیستم های موجود درون سازمان شما، یکپارچه شود و در حد عملیات جهانی به کار خود ادامه دهد و در صورت نیاز، با تغییر نیازهای تجاری با سرعت شما سازگار شود.

افزایش عملکرد مالی سازمان : ارائه گزارش های عملکردی و مالی دقیق تر، افزایش سودآوری با هوش تجاری، اطمینان از انطباق جهانی

ساده سازی و اتوماتیک کردن زنجیره تامین: مدرن کردن زنجیره تامین با مدیریت یکپارچه و انبارداری (انبارگردانی) پیشرفته و مدیریت موجودی جهت بهبود عملکرد، منابع و لجستیک

اجرای عملیات هوشمندانه: به ارمغان آوردن چابکی و کارایی به تولید خود جهت اتصال و بهینه سازی برنامه ریزی تولید، برنامه ریزی و عملیات.

داینامیک 365 امور مالی و عملیات: دیجیتال سازی، نوسازی و بهینه سازی

داینامیک 365 امور مالی و عملیات، چالش ها و موارد بیشتری با طیف گسترده ای از ویژگی های گوناگون را برطرف می کند:

انبارداری: بهبود عملیات کنترل، چیدمان و جداسازی؛ پاسخ سریع به نیاز های در حال تغییر

نظارت بر امور مالی: نمای کلی و دقیق از تمامی اعداد و ارقام، کاهش قرض از طریق مدیریت مجموعه کارآمد

سیستم های نقطه فروش: جستجو در موجودی، قابلیت های پشتیبانی و تاریخ خدیر تلفیقی

پیش بینی تقاضا: بهبود دسترسی محصول و کاهش هزینه های انبارداری و موجودی

تجارت الکترونیک: تجربه های خرید شخصی سازی شده برای هر مشتری، بهینه سازی ساختارهای قیمت گذاری و تخفیف

 

مایکروسافت داینامیک CRM

تغییرات داینامیک 365 در امور مالی و عملیات

داینامیک 365 در امور مالی و عملیات اکنون شامل دو کاربری (برنامه) می باشد: مالی و مدیریت زنجیره تامین. این دو کاربری انعطاف پذیری بیشتری برای اتخاذ قابلیت های مورد نیاز ز فراهم می کنند. این برنامه رویکرد سازمانی شما را برای برنامه ریزی منابع انسانی یا ERP با برنامه های تجاری که بر پایه ی زیرساخت AZURE ایجاد شده اند و با آفیس 365 و Microsoft Power Platform یکپارچه می کند.

1- داینامیک 365 مالی: عملیات مالی جهانی را با این پلتفرم، اتوماتیک و مدرن نمایید. نظارت بر عملکرد در زمان واقعی، پیش بینی نتایج در آینده و تصمیم گیری مبتنی بر داده ها برای ایجاد رشد کسب و کار.

2- داینامیک 365 مدیریت زنجیره تامین: ایجاد IoT، واقعیت مختلط و هوش مصنوعی برای افزایش و بهبود و ارتقای بینش در بین عملکرد های جهانی خود و با بینش های پیش بینی کننده ای که باعث بهبود زنجیره تامین و بهره وری تولید می شود، عمل کنید. (اگر گویا تر شود بهتر است.)

3- داینامیک 365 تجارت: ایجاد تجربه های خرید استثنایی دیجیتالی و فروشگاهی و ساده سازی مدیریت فروشگاه.

4- داینامیک 365 منابع انسانی: کمک به افراد برای موفقیت، بهینه سازی هزینه های نیروی کار و ایجاد فرهنگی چابک و با عملکرد بالا.

داینامیک 365 در امور مالی و عملیات: مالی (Finance)

هدایت تصمیم گیری های مالی استراتژیک با هوش مصنوعی: ارزیابی سلامتی کسب و کار در سازمان، افزایش و بهبود کنترل های مالی، بهینه سازی جریان پول نقد و تصمیم گیری های استراتژیک جهت رشد سریع سازمان، گزارش های مالی یکپارچه، تجزیه و تحلیل مالی.

خودکار و یکپارچه کردن فرآیندهای مالی: فراهم کردن اقدامات و تصمیمات دقیق تر و سریعتر، اتوماتیک کردن و اولویت بندی امور جهت صرفه جویی در وقت، کاهش خطاها، و انجام کارهای بیشتر با ابزارها و برنامه های یکپارچه ای که با آنها آشنا هستید مانند آفیس 365.

کاهش هزینه های عملیاتی: کاهش هزینه ها و بهینه سازی هزینه ها در جغرافیای کسب و کار، کنترل بودجه، برنامه ریزی مالی.

کاهش ریسک و پیچیدگی مالی جهانی: سازگاری با تغییرات الزامات مالی محلی و جهانی با ابعاد انعطاف پذیر، سازگاری با قوانین و راهنمایی ها، مدیریت مداوم تغییرات نظارتی با تنظیمات بدون کد نویسی، ساده سازی صورت حساب های الکترونیکی و پرداخت ها.

مایکروسافت داینامیک 365 در امور مالی و عملیات: مدیریت زنجیره تامین Supply Chain Management

ایجاد یک زنجیره ی تامین چابک، متصل و مقاوم با مدیریت زنجیره تامین مایکروسافت داینامیک 365: برنامه ریزی ساده، تولید، موجودی، انبار و حمل و نقل برای حداکثر کردن بهره وری عملیاتی، کیفیت محصول و سودآوری با استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا IoT.

نوآوری با عملیات ساخت هوشمند: افزایش اتوماسیون و کاهش زمان خرابی با استفاده از IoT در هر نوع فرآنید تولید.

مدرن سازی مدیریت انبارداری: سرعت بخشیدن به فرآیند های ورودی و خروجی با استفاده از تجزیه و تحلیل های مایکروسافت BI.

بهینه سازی عملکرد تولید: شناسایی مشکلات احتمالی قبل از وقوع، جلوگیری از خرابی و افزایش کیفیت محصول و عملکرد با استفاده از IoT.

حداکثر کردن عمر دارایی ها: طولانی کردن عمر و عملکرد دارایی ها، استفاده از IoT برای برنامه ریزی، پیش بینی و پیشبرد اجرای دارایی با استفاده از افزودنی مدیریت دارایی Add-in

خودکار کردن و ساده سازی زنجیره تامین: تحویل محصولات و خدمات با استفاده از تجزیه و تحلیل های پیش بینی برای بهینه سازی برنامه ریزی و بهبود عملکرد، تهیه منابع و تدارکات زنجیره تامین

 

مایکروسافت داینامیک CRM

مزایای استفاده از داینامیک 365

  1. در صورت استفاده از مایکروسافت داینامیک 365، کاربران با رابط کاربری ساده و آشنای CRM کار خواهند کرد.
  2. ارتباط با سایر نرم افزارهای شرکت مایکروسافت به راحتی امکان پذیر است.
  3. می توان از ابزارهای درون برنامه ای استفاده کرد.
  4. شرکت جهانی مایکروسافت این برنامه را کاملا پشتیبانی میکند.
  5. با گسترش کسب و کار، CRM نیز خود را با نیازهای جدید سازگار میکند.

از دیگر ویژگی های مایکروسافت داینامیک 365 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جدا سازی و مستقل کردن پلتفرم ها
  • مجموعه گزینه چند انتخابی
  • بارگزاری مجدد رابطه کاربری وب مشتری (UUI)
  • رابطه کاربری یکپارچه
  • کنترل زمان بندی جدید یا Activity timeline
  • بهبود و ارتقا جریان کسب و کار
  • تجربه کار با موبایل (App)
  • کاربری آفلاین با موبایل
  • افزایش ضریب امنیت
  • بهبود قوانین جستجوی پیشرفته
  • پورتال های جذب مشتری
  • بینش و دید مشتری
  • بینش و دید سازمان
  • ایجاد مرکز خدمات مشتری
  • به روز رسانی و تغییر در یادداشت ها

 

مایکروسافت داینامیک CRM

نگاهی به تفاوت مایکروسافت داینامیک CRM و CRM 365

در سال 2016، شرکت مایکروسافت، MS Dynamics را با نسخه جدیدتر خود به نام Dynamics 365 جایگزین کرد. محصولی کاملا منحصر به فرد با نام تجاری جدید که بطور خاص برای جذب مشتری طراحی شده است. مایکروسافت داینامیک 365 بر خلاصه محصول قبلی خود، انبار های سنتی موجود بین اطلاعات خارجی CRM و داخلی ERP را از بین برد. این محصول فرصت هایی برای افراد فراهم کرد تا بتوانند از سایر خدمات ابری (مانند مایکروسافت AZURE یا آفیس 365) استفاده کنند. بنابراین در این محصول می توانید بر ابزارهایی که برای انجام بهتر نقش خود نیاز دارید تمرکز نمایید. به بیان کلی تر، داینامیک 365 قابلیت ها و توانایی های داینامیک CRM را گسترش داده است.

 

مایکروسافت داینامیک CRM

داینامیک 365 و آفیس 365

بر خلاف داینامیک CRM، داینامیک 365 رابطه نزدیک تری با آفیس 365 دارد. بعنوان مثال، نگرش های ارتباطات Relationship Insights ویژگی جدیدی است که در داینامیک 365 وجود دارد که اطلاعات را در Outlook به کار می برد تا بینش معناداری در مورد ارتباط با مشتری ارائه دهد. به علاوه، Microsoft Flow به سازمان ها کمک می کند تا گردش کار سفارشی خود را درOutlook، Azure و داینامیک 365، به حالت اتوماتیک تغییر دهند و به اجرا در بیاورند. به عنوان نمونه، اگر یک ایمیل حاوی جملات منفی دریافت شود، پوشه ای به طور خودکار در داینامیک 365 ایجاد میشود تا موارد جدی در اسرع وقت پیگیری شوند.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما