مزایای استفاده از بینش مشتری داینامیک 365

مزایای استفاده از بینش مشتری داینامیک 365

رفتار مشتریان در سال‌های اخیر به طور چشمگیری تغییر کرده است. مشتریان امروزه بیشتر به ارزش‌های یک شرکت توجه می‌کنند و از برندهایی خرید می‌کنند که با آن‌ها ارتباط خوبی دارند. با توجه به تغییراتی که در روابط شرکت-مشتری اتفاق افتاده است، بسیاری از تعاملات با مشتریان حالا به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و مشتریان انتظار دارند که در سطح شخصی با آن‌ها برخورد شود. به عبارت دیگر، رابطه با مشتریان باید به شکلی باشد که احساسات آن‌ها کاملا درک شود. این موضوع می‌تواند برای شرکت‌ها بسیار حائز اهمیت باشد زیرا تجربه منفی یک مشتری می‌تواند باعث حذف نام تجاری از لیست برندهای مورد اعتماد او شود.

در این راستا، استفاده از بینش مشتری داینامیک 365 به عنوان یک ابزار مهم در بهبود تجربه مشتریان می‌تواند موثر باشد. با استفاده از این ابزار، شرکت‌ها می‌توانند به بهترین شکل ممکن با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و به دنبال حل مشکلات آن‌ها بروند. استفاده از بینش مشتری به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که به مشتریان خود به صورت فردی و با توجه به نیازهای آن‌ها برخورد کنند و تجربه‌ی مناسبی را برای آن‌ها فراهم کنند.

 

جمع‌آوری داده‌ها و استفاده از آن‌ها با داینامیک 365

داینامیک 365 بینش مشتری یا Customer insight چیست؟

داینامیک 365 بینش مشتری یا customer insight یک پلتفرم داده مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی است که در Azure میزبانی شده است و به شما کمک می‌کند تا بینش عملی را از داده‌های خود بدست آورید. با استفاده از کانکتورهای از پیش ساخته شده، تمام داده‌ها را از سیستم‌های مختلف، بدون توجه به سایر برنامه‌ها یا منابع داده شخص ثالث، بازیابی می‌کند. بینش مشتری همه داده‌ها را در یک منبع منفرد از حقیقت یکپارچه می‌کند. این منبع تضمین می‌کند که فروش، بازاریابی و خدمات مشتری بر اساس اطلاعات یکسان و دقیق تصمیم‌گیری می‌کنند.

3 گام به سمت متحد کردن پروفایل‌های مشتریان

هنگامی که تمام داده‌های فعلی به قسمت بینش مشتری یا Customer insight وارد شد، می‌توان پروفایل‌های جامعی برای هر مشتری ایجاد کرد. این اقدام به سه مرحله آماده‌سازی نیاز دارد: نقشه، مطابقت و ادغام. آن‌ها مشخص می‌کنند که کدام اطلاعات از کدام منبع باید در پروفایل‌ها قرار بگیرد. سپس این قسمت، الگوریتم‌هایی را برای تشکیل یک رکورد به ازای هر مشتری اعمال می‌کند.

پاسخ به دو سوال مهم

همان طور که از نام آن پیداست، بینش مشتری به شما بینشی در مورد اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند و نحوه تعامل آن‌ها با برند شما را ارائه می‌دهد. علاوه بر اطلاعات عمومی مانند نام و آدرس مشتری، بینش مخاطبان شامل داده‌های تراکنش مشتریان نیز هست. انواع دیگری از اطلاعات مانند علایق، بازخورد یا سابقه فعالیت‌های مشتریان را نیز می‌توان در این بخش پیدا کرد. بینش تعاملی به شما امکان می‌دهد بدانید که مشتریان چگونه با برند شما از طریق وب‌سایت، اپلیکیشن‌ها، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی و به صورت حضوری تعامل برقرار می‌کنند. چه زمانی از چه دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند؟ آیا آن‌ها تنها در حال مرور هستند یا در حال خرید؟ با توجه به این اطلاعات، هوش مصنوعی به تشخیص همبستگی‌ها کمک می‌کند.

 

جمع‌آوری داده‌ها و استفاده از آن‌ها با داینامیک 365

یک تجربه مشتری متقاعد کننده

مگر اینکه شرکت شما تنها تعداد انگشت‌شماری از مشتریان منتخب داشته باشد، در غیر این صورت احتمال پروفایل‌های منفرد را در نظر نخواهید گرفت. بینش مشتری شما را تشویق می‌کند که آن‌ها را به بخش‌هایی گروه‌بندی کنید. برای تفسیر این داده‌ها، به تحلیلگر داده خاصی نیاز نیست. هوش مصنوعی الگوها و روندها را شناسایی می‌کند و مثلا مشتریان یا بخش‌هایی که احتمالا از بین می‌روند را پیش‌بینی می‌کند. علاوه بر این، هوش مصنوعی اقدامات مشخصی را پیشنهاد می‌کند، محصولات یا خدماتی را برای تمرکز روی آن‌ها توصیه می‌کند و حتی دلیل آن را توضیح می‌دهد. با درنظر گرفتن تمام این بینش‌ها، می‌توانید تصمیمات درست و عمیقی بگیرید. شاید کمپین بازاریابی یا حتی مجموعه خود را با توجه به روندهای شناسایی شده، تغییر دهید. حتی ممکن است به نتایج شگفت‌انگیزی در مورد گروه هدف خود برسید. تنها در صورتی که بدانید چه کسی محصولات یا خدمات شما را می‌خرد، میتوانید استراتژی و فروش خود را مطابق با آن طراحی کنید.

مزایای استفاده از بینش مشتری چیست؟

امروزه بیش از هر زمان دیگری، تنها حقایق و اعداد نیستند که در کسب‌و‌کارها حرف اول را می‌زنند، بلکه احساسات و تجربیات شخصی نیز دخیل هستند. بینش مشتری ابزاری عالی برای استفاده از داده‌ها برای ارائه چنین تجربه‌ای به مشتریان، از تبلیغات و فروش تا پشتیبانی است. در برخورد با تمام این داده‌ها، حفاظت از داده‌ها نیز نقشی مهم را ایفا می‌کند. مزایای استفاده از بینش مشتری به شرح زیر است:

  • درک مخاطبان خود
  • شناسایی فرصت‌ها
  • فروش متقابل و افزایشی

همچنین بینش مشتری در زمینه حفاظت از داده‌ها کمک می‌کند که:

  • به راحتی پروتکل‌های حفاظت از داده‌ها را به همه داده‌ها در یک مکان دنبال کنید.
  • استانداردهای بالای حفاظت از داده‌ها برای ذخیره‌سازی و انتقال داده‌ها

 

جمع‌آوری داده‌ها و استفاده از آن‌ها با داینامیک 365

چگونه به بهترین نحو ممکن از بینش مشتری استفاده کنید؟

برای بهبود استفاده از بینش مشتری داینامیک 365، می‌توانید از رویکردهای زیر استفاده کنید:

  • جمع‌آوری داده‌های صحیح: برای به دست آوردن ارزش واقعی بینش مشتری، شما باید از داده‌های کافی و دقیق پشتیبانی کنید. برای این کار، می‌توانید از منابعی مانند فرم‌ها، نظرسنجی‌ها، شبکه‌های اجتماعی و فعالیت‌های مشابه استفاده کنید.
  • تحلیل داده‌ها: پس از جمع‌آوری داده‌های کافی، باید آن‌ها را تحلیل کنید. می‌توانید از روش‌هایی مانند تحلیل کیفی، تحلیل کمی و مدل‌سازی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را از داده‌های خود بدست آورید.
  • گروه‌بندی مشتریان: با توجه به تحلیل داده‌ها، باید مشتریان را بر اساس فرهنگ، رفتار و نیازهای آن‌ها گروه‌بندی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن برای هر گروه از مشتریان خود برخورد کنید.
  • اتخاذ تصمیمات درست: با توجه به گروه‌بندی مشتریان، باید تصمیمات درستی را در رابطه با روند کسب و کار خود اتخاذ کنید. باید به بهترین شکل ممکن برای هر گروه از مشتریان خود به خدمات و محصولات خود پیشنهاد دهید.
  • بروزرسانی مداوم: شما باید به صورت مداوم داده‌های خود را بروزرسانی کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا به روز بودن با تغییرات در رفتار مشتریان و نیازهای آن‌ها را حفظ کنید.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما