
مزایای استفاده از بینش مشتری داینامیک 365
رفتار مشتریان در چند سال اخیر بسیار تغییر کرده است. برای مثال، امروزه مصرفکنندگان و مشتریان توجه بیشتری به ارزشهای یک شرکت دارند. مردم تمایل به خرید از برندهایی را دارند که میتوانند با آنها ارتباط خوبی برقرار کنند. روابط شرکت-مشتری تا حد زیادی از ملاقات در زندگی واقعی به تعاملات آنلاین تغییر کرده است. دقیقا به همین دلیل، مشتریان انتظار دارند در سطح شخصی با آنها برخورد شود. احتمال اینکه شخصی به یک برند خاص برگردد و به آن بچسبد، زمانی بیشتر میشود که احساسات او از سمت شرکت کاملا درک شود. این بدین معناست که تنها یک تجربه منفی از دیدگاه مشتری میتواند کافی باشد تا نام تجاری را از لیست ناخودآگاه برندهای مورد اعتماد خود حذف کند. به همین دلیل است که ارائه یک تجربه مثبت به مشتریان خود باید در اولویت همه شرکتها قرار گیرد. در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از بینش مشتری داینامیک 365 پرداخته ایم.
داینامیک 365 بینش مشتری یا Customer insight چیست؟
داینامیک 365 بینش مشتری یا customer insight یک پلتفرم داده مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی است که در Azure میزبانی شده است و به شما کمک میکند تا بینش عملی را از دادههای خود بدست آورید. با استفاده از کانکتورهای از پیش ساخته شده، تمام دادهها را از سیستمهای مختلف، بدون توجه به سایر برنامهها یا منابع داده شخص ثالث، بازیابی میکند. بینش مشتری همه دادهها را در یک منبع منفرد از حقیقت یکپارچه میکند. این منبع تضمین میکند که فروش، بازاریابی و خدمات مشتری بر اساس اطلاعات یکسان و دقیق تصمیمگیری میکنند.
3 گام به سمت متحد کردن پروفایلهای مشتریان
هنگامی که تمام دادههای فعلی به قسمت بینش مشتری یا Customer insight وارد شد، میتوان پروفایلهای جامعی برای هر مشتری ایجاد کرد. این اقدام به سه مرحله آمادهسازی نیاز دارد: نقشه، مطابقت و ادغام. آنها مشخص میکنند که کدام اطلاعات از کدام منبع باید در پروفایلها قرار بگیرد. سپس این قسمت، الگوریتمهایی را برای تشکیل یک رکورد به ازای هر مشتری اعمال میکند.
پاسخ به دو سوال مهم
همان طور که از نام آن پیداست، بینش مشتری به شما بینشی در مورد اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند و نحوه تعامل آنها با برند شما را ارائه میدهد. علاوه بر اطلاعات عمومی مانند نام و آدرس مشتری، بینش مخاطبان شامل دادههای تراکنش مشتریان نیز هست. انواع دیگری از اطلاعات مانند علایق، بازخورد یا سابقه فعالیتهای مشتریان را نیز میتوان در این بخش پیدا کرد. بینش تعاملی به شما امکان میدهد بدانید که مشتریان چگونه با برند شما از طریق وبسایت، اپلیکیشنها، کانالهای رسانههای اجتماعی و به صورت حضوری تعامل برقرار میکنند. چه زمانی از چه دستگاههایی استفاده میکنند؟ آیا آنها تنها در حال مرور هستند یا در حال خرید؟ با توجه به این اطلاعات، هوش مصنوعی به تشخیص همبستگیها کمک میکند.
یک تجربه مشتری متقاعد کننده
مگر اینکه شرکت شما تنها تعداد انگشتشماری از مشتریان منتخب داشته باشد، در غیر این صورت احتمال پروفایلهای منفرد را در نظر نخواهید گرفت. بینش مشتری شما را تشویق میکند که آنها را به بخشهایی گروهبندی کنید. برای تفسیر این دادهها، به تحلیلگر داده خاصی نیاز نیست. هوش مصنوعی الگوها و روندها را شناسایی میکند و مثلا مشتریان یا بخشهایی که احتمالا از بین میروند را پیشبینی میکند. علاوه بر این، هوش مصنوعی اقدامات مشخصی را پیشنهاد میکند، محصولات یا خدماتی را برای تمرکز روی آنها توصیه میکند و حتی دلیل آن را توضیح میدهد. با درنظر گرفتن تمام این بینشها، میتوانید تصمیمات درست و عمیقی بگیرید. شاید کمپین بازاریابی یا حتی مجموعه خود را با توجه به روندهای شناسایی شده، تغییر دهید. حتی ممکن است به نتایج شگفتانگیزی در مورد گروه هدف خود برسید. تنها در صورتی که بدانید چه کسی محصولات یا خدمات شما را میخرد، میتوانید استراتژی و فروش خود را مطابق با آن طراحی کنید.
مزایای استفاده از بینش مشتری چیست؟
امروزه بیش از هر زمان دیگری، تنها حقایق و اعداد نیستند که در کسبوکارها حرف اول را میزنند، بلکه احساسات و تجربیات شخصی نیز دخیل هستند. بینش مشتری ابزاری عالی برای استفاده از دادهها برای ارائه چنین تجربهای به مشتریان، از تبلیغات و فروش تا پشتیبانی است. در برخورد با تمام این دادهها، حفاظت از دادهها نیز نقشی مهم را ایفا میکند. مزایای استفاده از بینش مشتری به شرح زیر است:
- درک مخاطبان خود
- شناسایی فرصتها
- فروش متقابل و افزایشی
همچنین بینش مشتری در زمینه حفاظت از دادهها کمک میکند که:
- به راحتی پروتکلهای حفاظت از دادهها را به همه دادهها در یک مکان دنبال کنید.
- استانداردهای بالای حفاظت از دادهها برای ذخیرهسازی و انتقال دادهها
چگونه به بهترین نحو ممکن از بینش مشتری استفاده کنید؟
برای بدست آوردن ارزش واقعی بینش مشتری، شرکتها به حجم معقولی از دادهها نیاز دارند. بسته به مدل کسبوکار، این دادهها ظرف چند ماه جمعآوری میشوند و این بدین معنی است که سازمانهایی که برای مدتی در بازار بودهاند، بسیار خوب عمل کردهاند. علاوهبراین، پرسیدن سوالات درست نیز بسیار مهم است. تنها در این صورت است که میتوانید پروفایل های خود را به شیوهای مفید گروهبندی کنید و آنها را بر اساس معیارهای مربوط به تجارت تجزیه و تحلیل کنید.