مایکروسافت داینامیک 365 و ویژگیهای برنامه های آن
مایکروسافت داینامیک 365 یک پلتفرم کسب و کار جامع است که برای افزایش بهرهوری و بهبود عملکرد سازمانها طراحی شده است. این پلتفرم شامل برنامههای تجاری متعددی است که بر اساس پردازش ابری عمل میکنند و به شرکتها امکان اتصال CRM و ERP را میدهند. در این پلتفرم، ابزارهای هوش مصنوعی نیز به کار گرفته شدهاند که به کاربران کمک میکنند تا به بهترین شکل ممکن از اطلاعات خود استفاده کنند.
برای ارتقای کیفیت خدمات و بهبود ارتباط با مشتریان، این پلتفرم شامل CRM است. همچنین، نرم افزار ERP نیز در این پلتفرم وجود دارد که به شرکتها کمک میکند تا به بهترین شکل ممکن منابع خود را مدیریت کنند. علاوه بر این، ابزارهای هوش مصنوعی نیز در این پلتفرم وجود دارند که به شرکتها کمک میکنند تا از دادههای خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و تصمیمات بهتری بگیرند.
به علاوه، این پلتفرم شامل برنامههای کاربردی متعددی است که به شرکتها در بخشهای مختلف کمک میکنند. به عنوان مثال، برنامههای کاربردی مربوط به خدمات مشتری، فروش، بازاریابی، مالی، مدیریت پروژه و منابع انسانی در این پلتفرم وجود دارند. این برنامهها به شرکتها کمک میکنند تا به بهترین شکل ممکن از منابع خود استفاده کنند و به بهبود عملکرد و افزایش بهرهوری خود برسند.
برنامههای داینامیک 365 و ویژگیهای آنها
مایکروسافت داینامیک 365 در دو نسخه تجاری و پیشرفته در دسترس کاربران قرار دارد که هر کدام از آنها از ویژگیهای منحصر به فرد در سطوح مختلف و برنامههای کاربردی گوناگون برخوردار هستند. شرکتها میتوانند بر اساس نیاز خود از برنامههای داینامیک 365 بهرهمند شوند که در ادامه به آنها پرداخته میشود:
- Customer Insight: این برنامه کاربردی دادههای مشتری را با داینامیک 365، آفیس 365 و منابع 3rd-party ترکیب میکند و اطلاعات را برای دسترسی سادهتر کاربران قابل پیگیری و قابل بررسی مینماید. این برنامه شامل برنامههایی نظیر Power BI برای تحلیل دادهها و ایجاد گزارشات پیشرفته، ابزارهای هوش مصنوعی برای شناسایی رفتار مشتری و ارائه امتیازدهی پیشبینی شده است.
- خدمات مشتری: ابزارهای Omnichannel (چند کاناله) تعامل با مشتری، خدمات self-service مشتری و ابزارهایی برای پشتیبانی.
- سیستم خدمات میدانی: سیستم زمانبندی منابع، مدیریت قرارداد، مدیریت موجودی، شناخت اینترنت اشیا (loT) و ابزارهای ارتباط با مشتری.
- امور مالی: مدیریت مالی به همراه گزارشها و تحلیلها، ابزارهای تولید برای مدیریت پروژه، برنامهریزی تولید، زمانبندی، مدیریت هزینه، ابزارهای کنترل انبار و موجودی به منظور مدیریت زنجیره تامین.
- بازاریابی: بدین منظور مایکروسافت داینامیک 365 برای مدیریت کمپین و ارائه ابزارهای بازاریابی هدفمند و شخصیسازی شده به Adobe Marketing Cloud متصل میشود.
- اتوماسیون خدمات پروژه: شامل برنامهریزی پروژه، زمانبندی منابع، مدیریت زمان و هزینه، و تحلیل خدمات میگردد.
- خرده فروشی: ابزارهای تجاری مشترک، مدیریت فروشگاه و کارکنان، مدیریت کالا و بینشهای کارکردی.
- فروش: ارائه اطلاعات کاربردی در زمینه مشتریان احتمالی، شخصیسازی و مشارکت مشتری، بازدهی فروش و شاخصهای عملکرد.
- استعداد: خدمات ابری منابع انسانی برای مدیریت تمامی حوزههای منابع انسانی که شامل حوزههایی همچون جذب، استخدام و آشناسازی کارمندان جدید میشود، به لینکدین متصل میگردد.
مزایای داینامیک 365
با ترکیب مایکروسافت داینامیک 365 CRM و ERP با برنامههای کاربردی مایکروسافت، کاربران میتوانند در سوابق مشتری به دیدگاهی از هوش داده، تراکنشها، رفتارها و تجربیات مشتریان، اطلاعات مربوط به سفارشات، موجودی و ارسال کالا و همچنین ابزارهای مخصوص تصمیمگیری دست پیدا کنند.
از مهمترین مزایای مایکروسافت داینامیک 365 میتوان به یکپارچگی دقیق این برنامه با برنامههای تجاری دیگر مایکروسافت اشاره کرد. به طور کلی، داینامیک 365 نسبت به سیستمهای CRM دیگر که به افزونههای 3rd-party متکی هستند، با برنامههای مشابه خود دقیقتر یکپارچه میشود. این موضوع برای شرکتهایی که بهشدت به آفیس 365 و Outlook وابسته هستند و کارهای خود را روی Azure اجرا میکنند، بسیار مفید است. علاوه بر این، مایکروسافت سعی دارد از طریق فروشگاه AppSource، برنامههای 3rd-party ثابت خود را به منظور هماهنگ شدن با داینامیک 365 افزایش دهد. از مزایای دیگر داینامیک 365 میتوان به رابط کاربری مشترک در سراسر برنامههای تجاری مایکروسافت اشاره کرد که باعث تسهیل آموزش و بهبود کارایی میشود.
قیمت داینامیک 365
یکی دیگر از ویژگیهای داینامیک 365 نسبت به رقیبانش، مانند Salesforce ،SAP و Oracle، نحوه قیمتگذاری است. قیمت گذاری مایکروسافت داینامیک 365 به دو روش محبوب کاربران، یعنی مجموعهای از پیشنهادات و اعطای مجوز نقش-محور انجام میپذیرد. اعطای مجوز نسخه تجاری داینامیک 365، با دسترسی کامل به برنامه، با قیمت 40 دلار ماهانه و یا 5 دلار برای اعضای یک تیم که به تمام ابزارها و ویژگیها نیاز ندارند، ارائه میشود. نسخه پیشرفته داینامیک 365 نیز با اعطای دسترسی کامل به قیمت 210 دلار برای هر کاربر و یا 40 دلار برای کاربران شرکتهایی که به برنامههای کمتری نیاز دارند، به صورت ماهانه به فروش میرسد.
یکی از خدمات شرکت تکران ارائه راهکارهای سازمانی سفارشی براساس محصولات مایکروسافت است.