
برنامههای داینامیک 365 و ویژگیهای آنها
مایکروسافت داینامیک 365 یک پلتفرم برنامههای تجاری مبتنی بر پردازش ابری است که علاوه بر ادغام اجزای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و سیستم مدیریت منابع انسانی (ERP) با یکدیگر، از برنامههای کاربردی افزایش بهرهوری و ابزارهای هوش مصنوعی نیز برخوردار است.
مایکروسافت داینامیک 365 در سال 2016 راهاندازی شد، یعنی زمانی که شرکت مایکروسافت برنامه ERP خود را با نام داینامیک ای ایکس با برنامه داینامیک CRM ترکیب کرد. مایکروسافت یکی از اولین فروشندگان بزرگی بود که امکانات نرم افزار ERP و نرم افزار CRM را به صورت ساده با یکدیگر ترکیب کرد.
برنامههای داینامیک 365 و ویژگیهای آنها
داینامیک 365 در دو نسخه تجاری و پیشرفته در دسترس کاربران قرار دارد که هر کدام از آنها از ویژگیهای منحصر به فرد در سطوح مختلف و برنامههای کاربردی گوناگون برخوردار هستند. شرکتها میتوانند بر اساس نیاز خود از برنامههای داینامیک 365 بهرهمند شوند که در ادامه به آنها پرداخته میشود:
- بینش مشتری: این برنامه کاربردی دادههای مشتری را با داینامیک 365، آفیس 365 و منابع شخص ثالث ترکیب میکند و اطلاعات را برای دسترسی سادهتر کاربران قابل پیگیری و قابل بررسی میکند. این برنامه شامل برنامههایی نظیر Power PI برای تحلیل دادهها و مصورسازی، ابزارهای هوش مصنوعی برای شناسایی رفتار مشتری و ارائه امتیازدهی پیشبینی شده است.
- خدمات مشتری: ابزارهای اومنیچنل (Omnicannel) تعامل با مشتری، خدمات سلف سرویس مشتری و ابزارهایی برای پشتیبانی عوامل.
- سیستم خدمات میدانی: سیستم زمانبندی منابع، مدیریت قرارداد، مدیریت موجودی، شناخت اینترنت اشیا (loT) و ابزارهای ارتباط با مشتری.
- امور مالی و سازوکار: مدیریت مالی به همراه گزارشها و تحلیلها، ابزارهای تولید برای مدیریت پروژه، برنامهریزی تولید، زمانبندی، مدیریت هزینه، ابزارهای کنترل انبار و موجودی به منظور مدیریت زنجیره تامین.
- بازاریابی: داینامیک CRM برای مدیریت کمپین و ارائه ابزارهای بازاریابی هدفمند و شخصیسازی شده به Adobe Marketing Cloud متصل میشود.
- اتوماسیون خدمات پروژه: برنامهریزی پروژه، زمانبندی منابع، مدیریت زمان و هزینه، و تحلیل خدمات.
- خرده فروشی: ابزارهای تجاری مشترک، مدیریت فروشگاه و کارکنان، مدیریت کالا و بینشهای کارکردی.
- فروش: ارائه اطلاعات کاربردی در زمینه مشتریان احتمالی، شخصیسازی و مشارکت مشتری، بازدهی فروش و شاخصهای عملکرد.
- استعداد: خدمات ابری منابع انسانی برای مدیریت تمامی حوزههای منابع انسانی که شامل حوزههایی همچون جذب، استخدام و آشناسازی کارمندان جدید میشود، به لینکدین متصل میگردد.
مزایای داینامیک 365
با ترکیب داینامیک 365 CRM و ERP با برنامههای کاربردی مایکروسافت، کاربران میتوانند در سوابق مشتری به دیدگاهی از هوش داده، تراکنشها، رفتارها و تجربیات مشتریان، اطلاعات مربوط به سفارشات، موجودی و ارسال کالا و همچنین ابزارهای مخصوص تصمیمگیری دست پیدا کنند.
از مهمترین مزایای داینامیک 365 میتوان به یکپارچگی دقیق این برنامه با برنامههای تجاری دیگر مایکروسافت اشاره کرد. به طور کلی، داینامیک 365 نسبت به سیستمهای CRM دیگر که به افزونههای شخص ثالث متکی هستند، با برنامههای مشابه خود دقیقتر ادغام میشود و این موضوع میتواند برای شرکتهایی که بهشدت به آفیس 365 و Outlook وابسته هستند و کارهای خود را روی Azure اجرا میکنند، بسیار مفید باشد. علاوه بر این، مایکروسافت سعی دارد از طریق فروشگاه AppSource، برنامههای شخص ثالث ثابت خود را به منظور هماهنگ شدن با داینامیک 365 افزایش دهد. از مزایای دیگر داینامیک 365 میتوان به رابط کاربری مشترک در سراسر برنامههای تجاری مایکروسافت اشاره کرد که باعث تسهیل آموزش و بهبود کارایی میشود.
قیمت داینامیک 365
یکی دیگر از ویژگیهای داینامیک 365 نسبت به رقیبانش، مانند Salesforce ،SAP و Oracle، نحوه قیمتگذاری است که به دو روش محبوب کاربران، یعنی مجموعهای از پیشنهادات و اعطای مجوز نقش-محور انجام میپذیرد. اعطای مجوز نسخه تجاری داینامیک 365، با دسترسی کامل به برنامه، با قیمت 40 دلار به صورت ماهانه و یا 5 دلار برای اعضای یک تیم که به تمام ابزارها و ویژگیها نیاز ندارند، ارائه میشود. نسخه پیشرفته داینامیک 365 نیز با اعطای دسترسی کامل به قیمت 210 دلار برای هر کاربر و یا 40 دلار برای کاربران شرکتهایی که به برنامههای کمتری نیاز دارند، به صورت ماهانه به فروش میرسد.