صرفه جویی در زمان با مایکروسافت 365
نظارت بر منابع فناوری اطلاعات
نظارت و ادارهی فناوری اطلاعات، نظارت بر منابع فناوری اطلاعات مربوط به تمام ذینفعان قراردادی است و همچنین حصول اطمینان از انطباق آنچه میتوانید با استفاده از منابع فناوری اطلاعات بدست آورید. بنابراین، هر عملی که بهطور بالقوه بتواند تداوم تجارت را از دیدگاه فناوری اطلاعات بهخطر بیندازد، برای اطمینان از تداوم تجارت به قوانینی نیاز دارد. در اینجا به برخی از زمینههای اصلی نظارت در سازمان اشاره میشود:
- راهحلهای فناوری اطلاعات
- نرمافزار
- سختافزار
- خدمات
- دادهها
- اطلاعات
- همکاری سازمانی
با این حال، اکنون همهچیز پیچیده و گیجکننده است. ما با مباحث جزئی در نظارت روبرو هستیم و مسئولیتها کمرنگ و تار شده اند. گاهی اوقات تمایز میان نظارت اطلاعات، نظارت فناوری اطلاعات، نظارت خدمات و محافظت از اطلاعات اصلا آسان نیست.شما باید برای ساختار نظارتی خود، مرزها و اصول مشخصی را بیان کنید.
نظارت بر اطلاعات
دادهها و اطلاعات در قلب نظارت سازمانی قرار دارند و بخشهای فناوری اطلاعات مسئول چگونگی دستیابی، انتقال و استفاده از آنها برای تداوم تجارت هستند. دادهها باید بر اساس الزامات نظارتی، به یک طول عمر مشخص پایبند باشند و نگهداری و برچسبهای نگهداری، باعث کنترل دادهها میشوند. به عبارت دیگر، دادهها نباید زودهنگام حذف شوند و همیشه نگهداشته شوند تا فراموش نشوند. در این زمینه، مرکز انطباق مایکروسافت 365، پشتیبانی خود را ارائه میدهد.
نظارت بر خدمات
در نظارت بر خدمات، برای دستیابی به اهداف عملیاتی خدمتی که ارائه میدهید، به فرایندهایی نیاز دارید که مطمئن شوید همه ذینفعان از این خدمات به طور مطابق با فعالیتهای مرتبط با فناوری اطلاعات استفاده میکنند. یک مثال بسیار واضح از نظارت بر خدمات، مایکروسافت تیمز است. در این راستا، مایکروسافت مسئول محافظت از سرویس تیمز است و مسئولیت سازمان شما حفاظت از دادهها، هویتها و دستگاههای کاربران سازمان است. با همکاری میان مایکروسافت و سازمان، شما میتوانید ساختار نظارتی، انطباق و همچنین موقعیت امنیتی خودکار خود را تقویت کنید.
نظارت بر همکاری
نظارت همکاری به معنای چگونگی دسترسی و جابهجایی منابع برای همکاری تجاری است. در این مورد، اقدامات باید مطابق با مقررات و استانداردهای تعیین شده توسط سازمان انجام شوند. OneDrive، شیرپوینت و تیمز، نمونههایی کامل از ذخیره، همکاری و انتقال اطلاعات در سراسر سازمان شما هستند.
حفاظت از اطلاعات
در حفاظت از اطلاعات، ما به شناسایی فرصتهای ریسکی، ارزیابی و مدیریت آنها میپردازیم. در واقع، حفاظت از اطلاعات به ما کمک میکند تا با شناسایی ریسکهای سازمانی، آنها را تجزیه و تحلیل کرده و برنامهای برای مدیریت آنها ارائه دهیم. از سوی دیگر، نظارت چارچوب یا پارامترهایی است که ذینفعان و دادهها میتوانند در آن به تقابل با هم بپردازند. بنابراین، هنگامی که یک ریسک سازمانی شناسایی شد، ممکن است نیاز باشد تا یک برنامه نظارتی مطابق با قوانین و مقررات جدید ارائه شود.
چگونه ساختار نظارتی خود را ساده و در وقت صرفه جویی کنیم؟
برای کنترل چارچوبهای نظارتی و سهامداران سازمان، نیاز است راهی در نظر گرفته شود. شما نه تنها باید در مورد تخلفات داخلی و خارجی اقدامات لازم را انجام دهید، بلکه اطلاعات را به کسانی که مسئولیت مشترکی با آنها دارید، انتقال دهید. برای این منظور، به دنبال دسترسی سریع، قابل اعتماد و قابل فهم به اطلاعات هستید تا به شما در انجام وظایف کمک کند. با این حال، در مواجهه با انبوه دادهها، اطلاعات و تخلفات، زمان یک نعمت بسیار گرانبها است. بنابراین، شما باید به سرعت و به طور مداوم دادهها را جمعآوری و ارزیابی کرده و اقدامات لازم را بر روی آنها اعمال کنید.