
چرا از Dynamics 365 مایکروسافت استفاده کنیم؟
مایکروسافت در سال 2016 اعلام کرد دو راهکار Microsoft Dynamics CRM و Dynamics ERP را در قالب یک راهکار منعطف و کاملا قابل شخصیسازی ادغام خواهد کرد. این راهکار، Dynamics 365 است که 9 اپلیکیشن تجاری را در قالب یک پلتفرم مبتنی بر فضای ابری ارائه میدهد. کسبوکارها میتوانند از این راهکار در دپارتمانهای مختلف از جمله فروش، مارکتینگ، خدمات مشتری، عملیاتها و مالی یا تجاری استفاده کنند. این که چرا از Dynamics 365 مایکروسافت استفاده کنیم؟ سوالی است که در این مقاله به صورت کامل به پاسخ آن خواهید رسید.
داینامیک 365 برای کسبوکارهای کوچک با سرعت رشد بالا و سازمانهای بزرگ بینالمللی با سیستمهای پیچیده، مناسب است. این مجموعه به عنوان یک نرم افزار CRM در زمینه شخصیسازی و انعطافپذیری، توانمندیهای بالایی دارد.
وجود 5 اپلیکیشن مستقل شامل Sales ،Marketing ،Customer Service ،Field Service و Project Service Automation باعث شده تا Microsoft Dynamics CRM به طور کلی تصورمان نسبت به مدیریت روابط با مشتری را دگرگون کند. با توجه به بالا رفتن انتظارات و حجم درخواستهای مشتریان، امروزه ابزارهایی که تعاملی دوطرفه و درگیرکننده با مشتری را تسهیل کنند از ارزش بالایی برخوردارند.
چرا مایکروسافت این تغییر را انجام داد؟
مشتریان امروزه قدرت انتخاب بالایی دارند؛ آنها میتوانند از طریق کانالهای ارتباطی مختلف درخواستهای خود را مطرح کنند. مشتریان امروزی میتوانند هر کالا یا خدمات را از چندین تامین کننده یا برند مختلف تهیه کنند. سطح انتظارات مشتریان در خصوص کیفیت محصولات و خدمات، تجربه مشتری و هزینهها با گذشته قابل مقایسه نیست.
مشتریان دیگر به پیشنهادات و پاسخگویی استاندارد راضی نیستند و به دنبال بازخوردهای شخصیسازی شده هستند. شرکتها برای پاسخگویی به این نیازها باید سریع عمل کنند و با شناسایی دغدغه مشتری، خدماتی روان و کارآمد را ارائه دهند. امروزه مشتریان انتظار دارند در هر جایی به اطلاعات لازم دسترسی پیدا کنند و تمام فرایندها برایشان تسهیل شده باشد.
نرمافزار اتوماسیون فروش باید توانایی پشتیبانی از این درخواستها را داشته باشد و در عین حال، روشهای موثری را برای بهینهسازی و خودکارسازی فرایندها، تحلیل اطلاعات و پشتیبانی از کارمندان دپارتمانهای مختلف از جمله فروش، مارکتینگ و خدمات مشتری را ارائه دهد.
مزایای استفاده از Dynamics 365 به عنوان CRM چیست؟
دلیل این که از چرا از Dynamics 365 مایکروسافت استفاده کنیم؟ این است که داینامیک 365 تمام اطلاعات مربوط به مشتری را در یک نرمافزار گردآوری میکند. بدین ترتیب میتوانید تمام سوابق از قراردادها، سفارشات، ایمیلها و تماسهای تلفنی مشتری را مشاهده کنید. این نرمافزار برای بهبود روابط سازمانها با مشتریانشان طراحی شده است و ابزارهایی که ارائه میدهد باعث بهبود فرایندهای فروش، مارکتینگ و سرویسدهی میشود.
این نرمافزار قابلیت ادغام با Office 365 را دارد که بهرهوری کلی و توانمندی همکاری اشتراکی را افزایش میدهد. داینامیک 365 راهکاری سریع، منعطف و مقرون به صرفه است که به تسهیل فرایندها و ایجاد بهبودهای مستمر و قابل اندازهگیری در فرایندهای روزمره یک کسبوکار کمک میکند.
Dynamics 365 به صورت راهکارهای مستقل یا ترکیبی ارائه میشود و اپلیکیشنهای ارائه شده در آن، تمام نیازهای یک کسبوکار را پوشش میدهد. هر کسبوکار فقط هزینه اپلیکیشنهایی که نیاز دارد را میپردازد که این ویژگی برای کسبوکارهای کوچک بسیار مهم است. به لطف فروشگاه نرمافزاری AppSource، کسبوکارها میتوانند به افزونههای ثالث برای داینامیک 365 دسترسی پیدا کنند.
کاربردیترین ماژولها در Dynamics CRM
Dynamics 365 Sales
این ماژول برای اتوماسیون فروش و پیشبینی طراحی شده است که فعالیتهای روزمره در دپارتمان فروش را تسهیل میکند. این ماژول به فروشندگان اجازه میدهد با مشتریانشان روابطی قوی ایجاد و بر اساس بینش لحظهای تصمیمگیری کنند. بدین ترتیب قراردادهای فروش خیلی سریعتر نهایی میشوند.
سازمانها امکان کنترل هر گام از فرایند فروش را در اختیار دارند. این ماژول به افزایش فرصتهای فروش، مدیریت مخاطبین و حسابها، بهبود مدیریت زمان و مدیریت پایپلاین فروش کمک میکند. ماژول Dynamics 365 Sales از ویژگی جریان فرایند کسبوکار، ابزارهای هوشمند و داشبوردهای لحظهای بهره میبرد که برای هماهنگسازی اعضای جدید تیم، بهینهسازی فرایندها و درگیری بیشتر با مشتریان، ابزاری ایدهآل محسوب میشود.
Dynamics 365 Marketing
این ماژول همکاری بین دپارتمانهای فروش و مارکتینگ را بهبود میبخشد و کارایی در زمینه تولید سرنخهای جدید و تقویت سرنخهای فروش را افزایش میدهد. ماژول Dynamics 365 Marketing تمام بخشهای مدیریت کمپین و ارتباطات، از فاز برنامهریزی اولیه گرفته تا اندازهگیری موفقیت را پوشش میدهد.
این ماژول ابزارهایی را برای ارائه سفر مشتری با جزئیات کامل، ارسال ایمیلهای شخصیسازی شده، ساخت آسان لندینگ پیجهای نوآورانه و تحلیل بیدرنگ اطلاعات برای تصمیمگیری هوشمندانه تیم فروش و مارکتینگ را در دسترس قرار میدهد. علاوه بر این، ماژول Dynamics 365 Marketing از قابلیت مدیریت و صرفهجویی هزینهها، تولید و ارسال پیامهای سفارشی، مدیریت جریانهای کاری و ایجاد لیستهای هدفمند بهره میبرد.
به شما توصیه می کنم مقاله زیر را نیز مطالعه بفرمایید:
Dynamics 365 Customer Service
ماژول Dynamics 365 Customer Service به مشتریان اجازه میدهد از طریق کانالهای مختلف با کسبوکار ارتباط داشته باشند. سازمانها نیز با استفاده از این ماژول امکان پاسخگویی سریع، کارآمد و شخصیسازی شده را دارند.
این ماژول اطلاعات مربوط به مشتری را به صورت یکجا جمعآوری میکند و بدین ترتیب کارشناسان بخش پشتیبانی و خدمات مشتری میتوانند عملکردی یکنواخت و حرفهای داشته باشند. مشاهده تاریخچه درخواستها، تیکتهای اختصاص یافته به افراد یا گروهها و پاسخگویی سریع به سوالات رایج از جمله ویژگیهایی است که در این ماژول ارائه میشود.
Dynamics 365 Field Service
این ماژول به کسبوکار کمک میکند تا با سادهسازی فرایندها و بهبود بهرهوری در پشتیبانی حضوری، رضایت مشتریان را افزایش دهد. تسهیل برنامهریزیها و مدیریت انبار به همراه قابلیت بهرهگیری از اینترنت اشیاء (IoT) برای تشخیص و رفع سریعتر مشکلات از جمله ویژگیهای این ماژول هستند که به بهبود کلی کارایی عملیاتی کسبوکار کمک میکند.
امکان خودکارسازی ترتیب کارها، برنامهریزی زمانی و تخصیص امکانات وجود دارد. هزینههای عملیاتی با پیشبینی لزوم تعمیرات و نگهداری کاهش مییابند و تکنسینها امکان دسترسی از راه دور به اطلاعات مورد نیاز را دارند. علاوه بر این، با استفاده از هدستهای واقعیت ترکیبی، تکنسینها میتوانند بدون نیاز به نگهداشتن موبایل یا تبلت، اطلاعات مورد نظرشان را مشاهده و با آزادی عمل بیشتری کار کنند.
Dynamics 365 Project Service Automation
این ماژول نرمافزاری جامع برای مدیریت دقیق پیچیدهترین پروژهها است. Dynamics 365 Project Service Automation قابلیت تخصیص منابع، برنامهریزی و صدور فاکتور برای پروژهها و توانایی برقراری ارتباط آسان با سهامداران و سرمایهگذاران را به کاربران ارائه میدهد. با استفاده از داشبوردهای Real Time، میتوان به راحتی میزان منابع تخصیص یافته را اندازهگیری و بهینهسازی کرد.
به لطف پرتالی امن، سازمانها امکان همکاری روان و سریع با مشتریان و تسهیل فرایند قراردادنویسی را در اختیار دارند. علاوه بر این، ماژول فرایند صدور صورتحساب برای مشتری را تسریع میکند و به تیمهای مختلف اجازه میدهد در هر زمان و مکانی، هزینهها را ارسال، پردازش و تایید کنند.
مترجم: مصطفی طبری