داینامیک 365 و هوش مصنوعی
حمید رضا خداوردی

داینامیک 365 و هوش مصنوعی

شرکت مایکروسافت، هوش مصنوعی را با مجموعه محصولات دینامیک 365 یکپارچه کرده و این ترکیب، به شرکت کمک می‌کند تا محصولات خود را با استفاده از تحلیل هوشمند، تقویت کند. هوش مصنوعی در دهه‌ی 2020 به طور کامل بر زندگی روزمره ما تأثیر خواهد گذاشت، زیرا 77 درصد از جهان در حال حاضر به نوعی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

پیشرفت‌های جدید در حوزه هوش مصنوعی، به کاهش خطاهای انسانی کمک می‌کنند و ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات را به دستگاه‌های تحلیلی تبدیل می‌کنند که نتایج با دقت بالایی ارائه می‌دهند. هوش مصنوعی در صنایع مختلف از جمله اینترنت اشیا به کار گرفته می‌شود و این ابزار کاربردی، یادگیری ماشینی را در بسیاری از صنایع فراهم می‌کند. بدین ترتیب، بسیاری از صنایع قادر خواهند بود پیچیده‌ترین گردش‌ کارها را کنترل کنند.

هوش مصنوعی و محاسبات ابری

بدون شک، فضای ابری می‌تواند به عنوان یک انقلاب در بازار و به عنوان یکی از راهکارهای پیشرفت در دسترس سازمان‌ها قرار گیرد. این به معنای این است که شرکت‌هایی که قدرت محاسباتی قوی ندارند، با دسترسی آسان به فضای ابری، می‌توانند به مزایای هوش مصنوعی دست یابند، بدون اینکه نیاز به هزینه‌های بالا داشته باشند. همچنین، هوش مصنوعی قابل استفاده برای رفع مشکلات موجود در فضای ابری است. با استفاده از هوش مصنوعی، می‌توان سناریوهای کارآمدی را ایجاد کرد، به طوری که گردش کار اساسی برای فضای عمومی و خصوصی به صورت خودکار انجام شود و در نتیجه، برای ایجاد سناریوهای عملکردی مستقل نیز استفاده شود.

مزایای هوش مصنوعی در فضای ابری

در حال حاضر، محیط‌های دیجیتال به شدت بر پایه داده‌ها هستند و در هر جایی که داده وجود داشته باشد، نیاز به هوش مصنوعی وجود دارد. با استفاده از توانایی‌های شناختی هوش مصنوعی، می‌توان به بهترین شکل ممکن از حجم زیادی از داده‌ها استفاده کرد. این قابلیت به طور جهانی قابل دسترسی و مقیاس‌پذیری است و کاربرد آن در جوامع دیجیتال به شدت افزایش یافته است.

 

هوش مصنوعی

 

دسترسی به داده

در مقایسه با ذخیره‌سازی سنتی داده، دسترسی بهتری را می‌توان تجربه کرد زیرا فضای ابری از حجم زیادی از داده پشتیبانی می‌کند.

تصمیم‌گیری هوشمند

وقتی تجزیه و تحلیل داده‌ها با کمک هوش مصنوعی تسریع شود، این سرعت گرفتن هم به سود بنگاه‌های اقتصادی است و هم به سود مشتریان.

ذخایر

با وجود فضای ابری، سازمان‌ها مجبور نیستند در زیرساخت‌های خود هزینه کنند. آن‌ها فقط فضای مورد نیاز خود را اشغال می‌کنند.

درباره مایکروسافت داینامیک 365

داینامیک 365 مجموعه‌ای از ای آر پی و نرم افزار CRM است که با حجم زیادی از داده سروکار دارد. ایده ادغام داینامیک 365 با هوش مصنوعی، ایجاد یک فضای قدرتمند یادگیری ماشینی است که می‌تواند بینش مشتریان را ارائه دهد. علاوه بر‌این، با یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی، پلتفرم به سرعت با شرایط بازار سازگار خواهد شد.

قدرت تحول‌آفرین هوش مصنوعی در صنایع

مایکروسافت در محصولات داینامیک 365 خود، لایه‌های هوش مصنوعی را به کار برده و از آن‌ها برای ارزش‌گذاری تجربیات هوش مصنوعی در کمترین زمان ممکن استفاده می‌کند. برای خدمات میدانی یا Field Service، داینامیک 365 از هوش مصنوعی برای شناسایی، عیب‌یابی و حل مشکلات تجهیزات از راه دور با دستورات خود ترمیمی استفاده می‌کند. سازمان‌ها می‌توانند این قابلیت‌های کاربردی را گسترش دهند و آن‌ها را با سرویس‌های دیگر مایکروسافت مانند اسکایپ، آفیس، Azure یا واقعیت افزوده، متصل کنند. برای کمک به مشتریان در ادغام هوش مصنوعی با تجارت خود، مایکروسافت کلاس جدیدی از برنامه‌های هوش مصنوعی را معرفی کرده است که با یکسان سازی داده‌ها و تزریق اطلاعات پیشرفته، اطلاعات بیشتری را ارائه می‌دهد. این برنامه‌ها عبارتند از:

  • هوش مصنوعی داینامیک 365 برای فروش؛ که فروشندگان را قادر می‌سازد با ایجاد بینش عملی، روابط خود را برقرار کرده و درآمد خود را افزایش دهند و به ایجاد تجارب شخصی برای مشتریان کمک بسیار می‌کند.
  • هوش مصنوعی داینامیک 365 برای خدمات مشتری؛ که خدمات مشتریان را بهبود می‌بخشد و با نمایش بینش خودکار مشتری و استفاده از عوامل مجازی، هزینه‌های پشتیبانی را کاهش می‌دهد.
  • هوش مصنوعی داینامیک 365 برای بینش بازار؛ که به کاربران کمک می‌کند تا برند خود را رصد کرده و با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی، سریع‌تر به روند‌ها واکنش نشان دهند تا افراد در مورد محصولات، نظرات خود را اعلام کنند.

 

هوش مصنوعی

قدرت تحول‌آفرین هوش مصنوعی در صنایع

مایکروسافت همچنین راه‌حل‌هایی برای هوش مصنوعی ایجاد کرده است که نیازهای خاص صنایع را برآورده می‌کند.

خدمات مالی

موسسات مالی با بحران جدیدی روبرو هستند، از جمله انتظارات متغیر مشتریان و همچنین افزایش جرایم اینترنتی. برای مقابله با این چالش‌های جدید، مایکروسافت قابلیت‌های جدیدی را ارائه داده است که توسط فضای ابری، آماده خدمات مالی فعال می‌شوند. چنین توانایی‌هایی عبارتند از:

  • بهترین اقدام بعدی یا NBA: راه‌حل‌های NBA با استفاده از هوش مصنوعی از قوانین پیچیده، تجزیه و تحلیل و الگوریتم‌ها برای پیش‌بینی بهتر نیازهای مشتری استفاده می‌کنند و به نوبه خود اقدامات و تبلیغات مرتبط‌ تری را ارائه می‌دهند که منجر به بهبود سهم وفاداری و درآمد می‌شود.
  • تجزیه و تحلیل ریسک و پیشگیری از تقلب: یادگیری ماشینی ریسک، تقلب و مدل‌های مشتری را با دقت بیشتری امکان‌پذیر می‌کند، موسسات خدمات مالی را قادر می‌سازد ریسک‌های پنهان‌تری را مشاهده کنند و هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهند.

تولید

افزایش فناوری دیجیتال و اینترنت اشیا، هوشمندی را در اختیار تولیدکنندگان قرار داده است که بازده عملکرد و عملکرد تجاری را منعکس می‌کند. هوش مصنوعی به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا با داده‌های خود بیشتر به تولید بپردازند و نتیجه این به شکل موارد زیر نمایان می‌شود:

پیش‌بینی تعمیر و نگهداری: کمک می‌کند تا عمر مفید باقیمانده برای ماشین‌آلات و اجزای آن تخمین زده شود.

بهبود عملکرد: به پیش‌بینی خطر اختلالات تولید، گلوگاه‌ها و خطرات ایمنی در زمان واقعی کمک می‌کند.

خرده‌فروشی

در حوزه خرده‌فروشی، مشتریان تنها دو چیز را انتظار دارند: یک تجربه مشتری شخصی و یک پیشنهاد مقرون به صرفه.

شخصی‌سازی فروش: اطلاعاتی که در تاریخ خرید مشتریان به کار رفته است، خرده‌فروشان را قادر می‌سازد تا تجربیات، پیشنهادات، قیمت‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های سفارشی را ارائه دهند.

قیمت‌گذاری و برنامه‌ریزی پویا: مدل‌های پیش‌بینی تقاضای محصولات مختلف را پیش‌بینی می‌کنند و اطمینان بیشتری را برای تصمیم‌گیری در مورد قیمت‌گذاری و غیره فراهم می‌کنند.

 

هوش مصنوعی

بخش عمومی

در مورد بخش دولتی، آنچه شهروندان بیشتر از همه می‌خواهند این است که بدانند دولت از آن‌ها مراقبت می‌کند. ابزارهای هوش مصنوعی، دولت‌ها را قادر می‌سازند تا با شهروندان خود تعامل بیشتر و موثرتری داشته باشند.

  • شهرهای هوشمند: فناوری هوشمند طراحی شده برای مقابله با چالش‌های شهری
  • خدمات شهروندی: ابزاری برای دسترسی آسان شهروندان به خدمات دولتی تلفیقی

بهداشت و درمان

کمبود پزشک، فشارهای زمانی و هزینه‌ای و همچنین افزایش نیازهای بیمار از جمله چالش‌های امروز برای سازمان‌های بهداشتی هستند. برخی از راه‌های مقابله با این چالش‌ها با تلفیق راه‌حل‌های هوش مصنوعی به شرح زیر هستند:

  • پزشک شخصی: برنامه‌های درمانی منحصربفرد مبتنی بر تجربه و تحلیل با درنظر گرفتن ترکیب ژنتیکی بیمار، سابقه پزشکی، سبک زندگی و غیره
  • سرویس‌های بهداشتی ربات: یک راه‌حل مبتنی بر ابر که سازمان‌های بهداشتی را قادر می‌سازد تا دستیارهای بهداشتی سازگاری را ایجاد و استقرار دهند.

آموزش

فناوری در حال ایجاد فرصت‌های بی‌سابقه‌ای برای تعامل بهتر دانش‌آموزان با دنیای پیرامون و کمک به آن‌ها برای تحقق کامل پتانسیل آن‌ها است. متخصصان آموزش با بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌توانند با هم همکاری کنند. این همکاری‌ها عبارتند از:

  • قابلیت دسترسی در کلاس: ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی مانند ترجمه دروس و غیره
  • بینش هوش مصنوعی در سطح مدرسه: بینش تحلیلی عمیق در مورد موفقیت دانش‌آموزان

قابلیت‌های جدید مایکروسافت داینامیک 365

  • خدمات مشتری: به‌روز‌رسانی‌های جدید و همه جانبه هوش مصنوعی در مجموعه محصولات داینامیک 365 گنجانده شده است، تا تیم خدمات مشتری به سرعت با عملکردهای سازمانی سازگار شوند.
  • تجارب مشتری: پیش از این، بسیاری از شرکت‌ها به دلیل قطع شدن سیستم و سیستم انتقال داده، در مدرن‌سازی تجربه مشتری مشکل داشتند. اما با به‌روز‌رسانی‌های انجام شده در داینامیک 365 customer insights، این مسائل دیگر مشکلی ایجاد نمی‌کنند. مایکروسافت در حال معرفی اتصال داده‌های شخص ثالث است، که می‌تواند در زمان واقعی به روز‌رسانی شود و همچنین بینش عمیق‌تری را با Azure Synapse Analytics فراهم می‌کند.
  • فروش: مایکروسافت داینامیک 365 اکنون پیش‌بینی را هم برای Dynamics 365 sales و هم برای 365 sales insights امکان‌پذیر می‌کند.
  • فاینانس (مالی): داینامیک 365 بخش مالی قدرت هوش مصنوعی را به بخش مالی می‌آورد و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به سرعت موقعیت مالی شرکت خود را درک کنید و همچنین به شما امکان می‌دهد برای بهبود موقعیت فعلی خود اقدامی پیشگیرانه انجام دهید.
  • پروژه‌ها: مایکروسافت همچنین در حال معرفی یک برنامه جدید Project operations برای کمک به شما در اتصال تیم‌های پروژه به یکدیگر است. این قابلیت تضمین می‌کند که پروژه‌ها سودآوری تجاری بهتری به همراه دارند.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما