داینامیک 365 و هوش مصنوعی
حمید رضا خداوردی

داینامیک 365 و هوش مصنوعی

سال گذشته، شرکت مایکروسافت هوش مصنوعی و ادغام آن را با مجموعه محصولات دینامیک 365 معرفی کرد. این ترکیب قدرتمند تنها به مایکروسافت داینامیک کمک می‌کند تا محصولات خود را از طریق بینشی هوشمند تقویت کند. در دهه 2020، هوش مصنوعی کاملا بر زندگی روزمره ما مسلط خواهد شد، زیرا 77 درصد از جهان در حال حاضر به نوعی یا به روشی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

برخی از جدیدترین پیشرفت‌های موجود در زمینه هوش مصنوعی، به از میان بردن خطاهای انسانی کمک بسیار می‌کند و ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات را به دستگاه‌های تحلیلی تبدیل می‌کند که نتایجی با دقت بالا ارائه می‌کنند. درحالی که هوش مصنوعی کاربری خود را در صنایع مختلف از جمله اینترنت اشیا گسترش داده است، این ابزار کاربردی یادگیری ماشینی را در بسیاری از صنایع فراهم کرده است، که بسیاری از این صنایع قادر خواهند بود پیچیده‌ترین گردش‌ کارها را کنترل کنند.

هوش مصنوعی و محاسبات ابری

تردیدی نیست که فضای ابری برای ایجاد انقلابی در سناریوی موجود در بازار در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و مسیرهای جدیدی را برای پیشرفت در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد. این بدان معناست که شرکت‌هایی که قدرت محاسباتی گسترده‌ای ندارند، بدون نیاز به صرف هزینه زیاد می‌توانند به این فضای ابری دسترسی داشته باشند و از مزایای هوش مصنوعی بهره‌مند شوند. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند برای رفع مشکلاتی ابری نیز استفاده شود. سناریوهای کارآمد را می‌توان توسط هوش مصنوعی ایجاد کرد که گردش کار اساسی برای فضای عمومی و خصوصی بطور خودکار انجام شود و متعاقبا از آن برای ایجاد سناریوهای عملکردی مستقل استفاده شود.

مزایای هوش مصنوعی در فضای ابری

امروزه محیط‌های دیجیتالی به شدت مبتنی بر داد‌ه‌ هستند و در جایی که داده وجود داشته باشد، نیاز به هوش مصنوعی نیز وجود دارد. از توانایی‌های شناختی هوش مصنوعی به بهترین وجه ممکن می‌توان در حجم زیادی از داده‌ استفاده کرد، که به نوبه خود به طور جهانی قابل دسترسی و مقیاس‌پذیری است.

 

هوش مصنوعی

دسترسی به داده

در مقایسه با ذخیره‌سازی سنتی داده، دسترسی بهتری را می‌توان تجربه کرد زیرا فضای ابری از حجم زیادی از داده پشتیبانی می‌کند.

تصمیم‌گیری هوشمند

وقتی تجزیه و تحلیل داده‌ها با کمک هوش مصنوعی تسریع شود، این سرعت گرفتن هم به سود بنگاه‌های اقتصادی است و هم به سود مشتریان.

ذخایر

با وجود فضای ابری، سازمان‌ها مجبور نیستند در زیرساخت‌های خود هزینه کنند. آن‌ها فقط فضای مورد نیاز خود را اشغال می‌کنند.

درباره مایکروسافت داینامیک 365

داینامیک 365 مجموعه‌ای از ای آر پی و نرم افزار CRM است که با حجم زیادی از داده سروکار دارد. ایده ادغام داینامیک 365 با هوش مصنوعی، ایجاد یک فضای قدرتمند یادگیری ماشینی است که می‌تواند بینش مشتریان را ارائه دهد. علاوه بر‌این، با یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی، پلتفرم به سرعت با شرایط بازار سازگار خواهد شد.

قدرت تحول‌آفرین هوش مصنوعی در صنایع

مایکروسافت لایه‌های هوش مصنوعی را در محصولات داینامیک 365 خود گنجانده است تا تجربیات هوش مصنوعی را در کمترین زمان ممکن ارزش‌گذاری کند. داینامیک 365 برای خدمات میدانی یا Field Service از هوش مصنوعی برای شناسایی، عیب‌یابی و حل مشکلات تجهیزات از راه دور با دستورات خود ترمیمی استفاده می‌کند. سازمان‌ها می‌توانند این قابلیت‌های کاربردی را بیشتر گسترش دهند و آن‌ها را به سایر سرویس‌های مایکروسافت مانند اسکایپ، آفیس، Azure یا واقعیت افزوده متصل کنند. مایکروسافت برای کمک بیشتر به مشتریان در ادغام هوش مصنوعی با تجارت خود، کلاس جدید از برنامه‌های هوش مصنوعی را معرفی کرده است تا با یکسان سازی داده‌ها و تزریق اطلاعات پیشرفته، اطلاعات بیشتری را ارائه دهد. این برنامه‌ها به شرح زیر هستند:

  • هوش مصنوعی داینامیک 365 برای فروش؛ که فروشندگان را قادر می‌سازد با ایجاد بینش عملی، روابط خود را برقرار کرده و درآمد خود را افزایش دهند و به ایجاد تجارب شخصی برای مشتریان کمک بسیار می‌کند.
  • هوش مصنوعی داینامیک 365 برای خدمات مشتری؛ خدمات مشتریان را بهبود می‌بخشد و هزینه‌های پشتیبانی را با نمایش بینش خودکار مشتری و استفاده از عوامل مجازی کاهش می‌دهد.
  • هوش مصنوعی داینامیک 365 برای بینش بازار؛ به کاربران کمک می‌کند تا برند خود را رصد کرده و با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی سریع‌تر به روند‌ها واکنش نشان دهند تا افراد در مورد محصولات، نظرات خود را اعلام کنند.

 

هوش مصنوعی

قدرت تحول‌آفرین هوش مصنوعی در صنایع

مایکروسافت همچنین راه‌حل‌هایی برای هوش مصنوعی ایجاد کرده است که نیازهای خاص صنایع را برآورده می‌کند.

خدمات مالی

موسسات مالی با بحران جدیدی روبرو هستند، از جمله انتظارات متغیر مشتریان و همچنین افزایش جرایم اینترنتی. برای مقابله با این چالش‌های جدید، مایکروسافت قابلیت‌های جدیدی را ارائه داده است که توسط فضای ابری، آماده خدمات مالی فعال می‌شوند. چنین توانایی‌هایی عبارتند از:

  • بهترین اقدام بعدی یا NBA: راه‌حل‌های NBA با استفاده از هوش مصنوعی از قوانین پیچیده، تجزیه و تحلیل و الگوریتم‌ها برای پیش‌بینی بهتر نیازهای مشتری استفاده می‌کنند و به نوبه خود اقدامات و تبلیغات مرتبط‌ تری را ارائه می‌دهند که منجر به بهبود سهم وفاداری و درآمد می‌شود.
  • تجزیه و تحلیل ریسک و پیشگیری از تقلب: یادگیری ماشینی ریسک، تقلب و مدل‌های مشتری را با دقت بیشتری امکان‌پذیر می‌کند، موسسات خدمات مالی را قادر می‌سازد ریسک‌های پنهان‌تری را مشاهده کنند و هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهند.

تولید

افزایش فناوری دیجیتال و اینترنت اشیا، هوشمندی را در اختیار تولیدکنندگان قرار داده است که بازده عملکرد و عملکرد تجاری را منعکس می‌کند. هوش مصنوعی به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا با داده‌های خود بیشتر به تولید بپردازند و نتیجه این به شکل موارد زیر نمایان می‌شود:

پیش‌بینی تعمیر و نگهداری: کمک می‌کند تا عمر مفید باقیمانده برای ماشین‌آلات و اجزای آن تخمین زده شود.

بهبود عملکرد: به پیش‌بینی خطر اختلالات تولید، گلوگاه‌ها و خطرات ایمنی در زمان واقعی کمک می‌کند.

خرده‌فروشی

در حوزه خرده‌فروشی، مشتریان تنها دو چیز را انتظار دارند: یک تجربه مشتری شخصی و یک پیشنهاد مقرون به صرفه.

شخصی‌سازی فروش: اطلاعاتی که در تاریخ خرید مشتریان به کار رفته است، خرده‌فروشان را قادر می‌سازد تا تجربیات، پیشنهادات، قیمت‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های سفارشی را ارائه دهند.

قیمت‌گذاری و برنامه‌ریزی پویا: مدل‌های پیش‌بینی تقاضای محصولات مختلف را پیش‌بینی می‌کنند و اطمینان بیشتری را برای تصمیم‌گیری در مورد قیمت‌گذاری و غیره فراهم می‌کنند.

 

هوش مصنوعی

بخش عمومی

در مورد بخش دولتی، آنچه شهروندان بیشتر از همه می‌خواهند این است که بدانند دولت از آن‌ها مراقبت می‌کند. ابزارهای هوش مصنوعی، دولت‌ها را قادر می‌سازند تا با شهروندان خود تعامل بیشتر و موثرتری داشته باشند.

  • شهرهای هوشمند: فناوری هوشمند طراحی شده برای مقابله با چالش‌های شهری
  • خدمات شهروندی: ابزاری برای دسترسی آسان شهروندان به خدمات دولتی تلفیقی

بهداشت و درمان

کمبود پزشک، فشارهای زمانی و هزینه‌ای و همچنین افزایش نیازهای بیمار از جمله چالش‌های امروز برای سازمان‌های بهداشتی هستند. برخی از راه‌های مقابله با این چالش‌ها با تلفیق راه‌حل‌های هوش مصنوعی به شرح زیر هستند:

  • پزشک شخصی: برنامه‌های درمانی منحصربفرد مبتنی بر تجربه و تحلیل با درنظر گرفتن ترکیب ژنتیکی بیمار، سابقه پزشکی، سبک زندگی و غیره
  • سرویس‌های بهداشتی ربات: یک راه‌حل مبتنی بر ابر که سازمان‌های بهداشتی را قادر می‌سازد تا دستیارهای بهداشتی سازگاری را ایجاد و استقرار دهند.

آموزش

فناوری در حال ایجاد فرصت‌های بی‌سابقه‌ای برای تعامل بهتر دانش‌آموزان با دنیای پیرامون و کمک به آن‌ها برای تحقق کامل پتانسیل آن‌ها است. متخصصان آموزش با بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌توانند با هم همکاری کنند. این همکاری‌ها عبارتند از:

  • قابلیت دسترسی در کلاس: ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی مانند ترجمه دروس و غیره
  • بینش هوش مصنوعی در سطح مدرسه: بینش تحلیلی عمیق در مورد موفقیت دانش‌آموزان

قابلیت‌های جدید مایکروسافت داینامیک 365

  • خدمات مشتری: به‌روز‌رسانی‌های جدید و همه جانبه هوش مصنوعی در مجموعه محصولات داینامیک 365 گنجانده شده است، تا تیم خدمات مشتری به سرعت با عملکردهای سازمانی سازگار شوند.
  • تجارب مشتری: پیش از این، بسیاری از شرکت‌ها به دلیل قطع شدن سیستم و سیستم انتقال داده، در مدرن‌سازی تجربه مشتری مشکل داشتند. اما با به‌روز‌رسانی‌های انجام شده در داینامیک 365 customer insights، این مسائل دیگر مشکلی ایجاد نمی‌کنند. مایکروسافت در حال معرفی اتصال داده‌های شخص ثالث است، که می‌تواند در زمان واقعی به روز‌رسانی شود و همچنین بینش عمیق‌تری را با Azure Synapse Analytics فراهم می‌کند.
  • فروش: مایکروسافت داینامیک 365 اکنون پیش‌بینی را هم برای Dynamics 365 sales و هم برای 365 sales insights امکان‌پذیر می‌کند.
  • فاینانس (مالی): داینامیک 365 بخش مالی قدرت هوش مصنوعی را به بخش مالی می‌آورد و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به سرعت موقعیت مالی شرکت خود را درک کنید و همچنین به شما امکان می‌دهد برای بهبود موقعیت فعلی خود اقدامی پیشگیرانه انجام دهید.
  • پروژه‌ها: مایکروسافت همچنین در حال معرفی یک برنامه جدید Project operations برای کمک به شما در اتصال تیم‌های پروژه به یکدیگر است. این قابلیت تضمین می‌کند که پروژه‌ها سودآوری تجاری بهتری به همراه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما