درک مایکروسافت داینامیک با استفاده از راه‌حل‌های نرم افزاری ERP
بهاره ابهری

درک مایکروسافت داینامیک با استفاده از راه‌حل‌های نرم افزاری ERP

در انتخاب یک راه حل ERP برای مدیریت منابع شرکتی، بسیاری از شرکت‌ها با دو گزینه اصلی مواجه می‌شوند. اگرچه انتخاب تنها به راه حل‌های مایکروسافت محدود باشد، اما مشتریان عموما با انتخاب بین Dynamics GP، Dynamics SL، Dynamics NAV و ویژگی‌های Dynamics 365 دچار گیجی می‌شوند. به علاوه، معرفی راه حل جدید شرکت، Microsoft Dynamics 365، در اوایل سال 2020 این موضوع را برای مشتریان دشوارتر کرده است. در چنین شرایطی، انتقال به یک راه حل جدید ممکن است نگرانی‌هایی را برای مشتریان ایجاد کند، اما با انتخاب گزینه‌ی مناسب و داشتن اطلاعات کافی، مشتریان می‌توانند بهترین تصمیم را بگیرند و از مزایای مدیریت منابع شرکتی بهره‌مند شوند. بنابراین، انتخاب یک راه حل مناسب برای تجارت خود ممکن است چالش برانگیز باشد، اما با درک مناسب از ویژگی‌ها و مزایای هر یک از راه حل‌ها، مشتریان می‌توانند بهترین تصمیم را بگیرند.

اصول اولیه

قبل از اینکه تصمیم بگیرید NAV را به Business Central تبدیل کنید، درک همه‌ی ویژگی‌های مشترکی که بین Business Central و سایر گزینه‌های ای آر پی که مایکروسافت ارائه داده، ضروری است.

 

راه‌حل‌های نرم افزاری ERP

Dynamics GP

داینامیک جی پی، یکی از سیستم‌های مدیریت منابع شرکتی (ERP) شرکت مایکروسافت برای شرکت‌های کوچک و متوسط است که در سال 1993 معرفی شده است. این سیستم در حال حاضر همچنان در بازار تأثیرگذار است، اما با پیشرفت فناوری و معرفی سیستم‌ها و ویژگی‌های جدیدتر، شرکت‌ها به دنبال راه‌حل‌های متنوعی برای مدیریت منابع خود هستند. در حال حاضر، مایکروسافت در حال طراحی نسخه‌ی به‌روز شده از Dynamics GP با نام “GP Next” است که شامل ویژگی‌های جدیدی است که به مشتریان کمک می‌کند تا تجربه‌ی بهتری از این سیستم داشته باشند.

Dynamics SL

داینامیک اس ال، یکی دیگر از سیستم‌های ERP شرکت مایکروسافت است که برای تأمین خواسته‌های مشتریان طراحی شده است. در مقایسه با Dynamics GP، Dynamics SL بیشتر برای کارهای مبتنی بر پروژه استفاده می‌شود و تمرکز آن بر روی ادغام نرم‌افزار مدیریت پروژه و قابلیت‌های حسابداری است.

Dynamics NAV

داینامیک ان ای وی، یکی دیگر از سیستم‌های ERP مایکروسافت است که برای شرکت‌های کوچک و متوسط طراحی و توسعه داده شده است. این سیستم امکاناتی مانند تجزیه و تحلیل، CRM، امور مالی و ساخت خدمات را فراهم می‌کند و یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های ERP مایکروسافت است که در بیش از ۲۰۰ کشور جهان استفاده می‌شود. با ارتقا Dynamics NAV به Business Central، امکاناتی مانند Cloud و Power BI نیز به این سیستم اضافه شده است.

به شما توصیه می کنم مقاله زیر را نیز مطالعه بفرمایید:

مزایای CRM

Dynamics 365 Business Central

سال 2016 تمام تلاش‌ها در جهت راه اندازی Dynamics 365 Business Central بود که تمام نیازهای ERP را تأمین می‌کرد. این نرم افزار با فناوری Cloud معرفی شده و دارای قابلیت یکپارچه سازی ارتباط با CRM ،Financials و غیره است.

 

راه‌حل‌های نرم افزاری ERP

 

یافتن بهترین راه حل

اگر شما از آن دسته مشتریانی هستید که باید به Dynamics GP پایبند باشید، به روزرسانی جدیدتری در سال 2023 با پشتیبانی طولانی مدت تا سال 2028 راه اندازی خواهد شد. این به روزرسانی با گزینه‌ی Cloud Insights بهبود یافته و ارائه می‌شود، که می‌توانید از راه حل‌های پیش فرض برای پیکربندی شخصی محیط Cloud استفاده کنید.

در صورتی که با Dynamics SL راحت‌تر هستید؛ برای حفاظت و پشتیبانی بیشتر می‌توانید آن را به نسخه 2018 Dynamics SL ارتقا دهید. همچنین، می‌توانید مانده‌ها، داده‌ها و معاملات را به Business Central با گزینه‌ی Cloud insights انتقال دهید.

در توصیه‌ی دیگری، اگر در حال حاضر روی NAV کار می‌کنید، جدیدترین نسخه NAV را بررسی کنید؛ زیرا به شما این امکان را می‌دهد تا سال 2028 مجوزهای جدید را خریداری کنید و از مایکروسافت پشتیبانی کنید. اگر می‌خواهید به Microsoft Dynamics Navision Implementation پایبند باشید، مطمئن شوید که برنامه‌ای برای اطمینان از رونق کسب و کار در نظر دارید.

 

راه‌حل‌های نرم افزاری ERP

 

نکته آخر اینکه، اگر به دنبال یک تجربه‌ی موفق با فناوری بهتر و پیشرفته، مانند Business Central هستید، مطمئناً ERP و CRM بهبود یافته‌ای برای خود خواهید داشت. همچنین، مزیت Cloud باعث می‌شود تا بتوانید از طریق اجرای مجدد، اطلاعات را ردیابی و به قابلیت‌های تجزیه و تحلیل دسترسی پیدا کنید.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما