
ویژگیهای داینامیک 365
بخش قابل توجهی از مدیریت فروش، یافتن و واجد شرایط بودن مشتریان پیشرو است؛ بنابراین پرورش چنین مشتریان پیشرویی منجر به ایجاد مرحله خرید میشود. وقتی شما بیش از 50 مشتری پیشرو (یا به اصطلاح لید) داشته باشید، دیگر استفاده از صفحه گسترده کاری منطقی نخواهد بود. شما برای ذخیره و سازماندهی پیوندهای خود به صورت سیستماتیک با دسترسی فوری از هر زمان، در هر دستگاه و در هر زمان، به یک نرمافزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری نیاز دارید. ناگفته نماند که شما یک نرمافزار CRM میخواهید که کاربرپسند باشد و ویژگیهای مربوط به اهداف تجاری شما را ارائه دهد. یکی از این سیستمها، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری داینامیک 365 است.
اما استفاده از داینامیک 365، چه آوردههایی را برای سازمان شما خواهد داشت؟
وارد کردن راحت و آسان اطلاعات
تلاش برای وارد کردن تمام دادهها به یک سیستم جدید، کاری بسیار خسته کننده و بیهوده است. هنگامی که شما از فناوری بهروز استفاده میکنید، مشتریان انتظار سرعت عمل بیشتری از شما دارند. لحظهای که راه را برای مشتریان پیشرو خود راحت کنید، همان زمانی است که میتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید. با کمک داینامیک 365، دیگر نگران نیستید که چه مدت ورود اطلاعات طول میکشد یا اینکه پس از اتمام ورود اطلاعات، آیا سازماندهی اطلاعات ممکن خواهد بود یا خیر؟ در عوض، میتوانید دادههای خارجی را به عنوان ورودی مجزا دستهبندی کنید و همچنین میتوانید اطلاعات را بهصورت دستهای انتقال دهید.
برقراری ارتباط از طریق بهترین روش
از میان صدها راه برقراری ارتباط با مشتریان، شما میتوانید درستترین آنها را انتخاب کنید. البته که شما میتوانید کل زمان خود را صرف برقراری تماس و پرسیدن سوالات بیهوده از مشتریان کنید، اما وقتی به زمان گزارشگیری ماهیانه نزدیک میشوید، متوجه میشوید که به اهداف خود نرسیدهاید. تماسهای تلفنی تنها یک مرحله از کل مراحل کار شما است. از آنجا که مشتریان از رقبای شما نیز تماس دریافت میکنند، شما باید نقاط متمایز بیشتری را ارائه دهید. داینامیک 365 با رابط کاربری عالی جریان فرآیند خود، یک تمایز ایجاد میکند. به کمک داینامیک 365، شما میتوانید برای پرسیدن سوالات مناسب و برای دریافت اظهار نظر کاربران، آگهیهای مشخصی را برایشان ارسال کنید.
روشی بسیار راحت
در دنیای دیجیتالی امروز، همهی کسبوکارها در حال حرکت به سمت جلو هستند. تمام چیزی که شما احتیاج دارید، داشتن یک دستگاه تلفن همراه است تا بتوانید ارتباط مناسبی را برقرار کنید. شما باید از فرصت برقراری ارتباط استفاده کرده و از این فرصت برای رشد سازمانی خود استفاده کنید. از آنجا که داینامیک 365 مبتنی بر ابر است، میتوانید دقیقا این کار را به راحتی انجام دهید. میتوانید دادههای CRM را وارد کرده واز هر جایی به اطلاعات مشتری دسترسی پیدا کنید. همچنین داینامیک 365 میتواند به راحتی با مجموعه مایکروسافت آفیس Suite ادغام شود.
ادغام آسان
از آنجا که داینامیک 365 یکی از محصولات مایکروسافت است، میتوان آنرا با مجموعه مایکروسافت آفیس و همچنین کتابخانههای شیرپوینت ادغام کرد. بنابراین، ارسال قیمتها، ایمیلها و اعلانها به صورت بسیار سریع و آسان صورت میگیرد. شما بهراحتی میتوانید تمام الگوهای آفیس خود را برای استفاده در سناریوهای مربوطه ذخیره کنید. داینامیک 365 همچنین برای استفاده راحت در مایکروسافت Outlook طراحی شده است.
رهگیری مرحلهای
هر مشتری پیشرو واجد شرایط از طریق قیف فروش عبور کرده و طی مراحل مختلف میتواند پیشرفت کند. در نتیجه، شما یک مکالمه متفاوت با مشتری پیشرو یا لید خواهید داشت. همه فروشندگان باتجربه میدانند که شما باید مکالمات خود را متناسب با مرحله مناسب در قیف فروش تنظیم کنید. داینامیک 365، هر فرصتی را از طریق نقاط مشخص از پیش تعیین شده دنبال میکند. فرصت ها تا زمانی که تمام نیازهای شما را تکمیل کنند، نمیتوانند به مرحله بعد برسند. شما میتوانید مطمئن شوید که ارتباطات متناسب با مرحله فعلی مشتری پیشرو در ارتباط مستقیم است.
رهگیری رقبا
برای موفقیت در فروش، شما باید نرخ تبدیل خود را پیگیری کنید. اما باید نقاط ضعف و قوت رقبای خود را نیز شناسایی کنید. وقتی تمام روز مشغول برقراری تماس و ارائه سخنرانی هستید، انجام تحقیقات رقابتی میتواند چالش برانگیز باشد. داینامیک 365 از این فرصت استفاده کرده است. قابلیتی را ارائه میدهد که به شما امکان میدهد پروفایلهای مفصلی برای همه رقبا ایجاد کنید. شما میتوانید کلیه نقاط ضعف و قوت مشتریان خود را در داینامیک 365 وارد کنید و از این فرصت برای پیشی گرفتن از مشتریان استفاده کنید.
داشبورد فروش لحظهای
وقتی زمان بسته شدن فروش، تمدید قرارداد یا جایگزینی محصول مطرح شود، باید به موقع اقدام کنید. تنها راه برای انجام این کار استفاده از سیستمی است که به شما در تصمیمگیری آگاهانه کمک کند. داینامیک 365 داشبورد فروش را به همراه گرافیک KPI، نمودارها، آمار و موارد دیگر در زمان واقعی ارائه میدهد. این موارد میتواند به شما در درک بهتر نیازهای مشتری کمک کرده و حتی مشکلات احتمالی آنها را پیشبینی کند.
ادغام رسانههای اجتماعی
در دنیای دیجیتالی امروز، میتوانید بصورت حضوری، تلفنی، آنلاین و حتی از طریق رسانههای اجتماعی، فروش خود را انجام دهید. شما همچنین میتوانید برای تدوین چشمانداز شرکت و همچنین شناسایی مشتریان، از شبکههای اجتماعی استفاده کنید. داینامیک 365 برای انجام چنین کاری با Microsoft social listening به راحتی ادغام میشود. شما میتوانید انواع بازخوردها را دریافت کرده و حتی به برقرای ارتباط با مشتریان بپردازید.
مدیریت رویدادهای مربوط به مشتریان
فروشندگان شما ممکن است بخواهند موارد مختلفی همچون اطلاعات، سخنرانیها و رویدادهای گوناگونی را به مشتریان ارائه دهند. این موارد فرصتهایی هستند که میتوانید از آنها برای جذب مشتریان بیشتر و مدیریت رویدادهای مربوط به آنها استفاده کنید. داینامیک 365 شامل ویژگیهایی است که از برنامهریزی تا اجرا و پیشگیری، رویدادها را مدیریت میکند. برخی از ویژگیهای این برنامه عبارتند از:
- پیامهای پیگیری خودکار
- ثبت تعداد حضور و غیاب
- راهنمایی کاربران
امتیاز دهی خودکار
اگر هر ماه صدها یا هزاران پیشفروش جدید را مدیریت کنید، نمرهدهی دستی بسیار دشوار خواهد بود. از آنجایی که دانستن اینکه کدام یک از پیشروها آماده فروش هستند ضروری است، داینامیک 365 به طور خودکار هر مجموعه پیشرو را با قوانین تعریف شده شما بدست میآورد. بنابراین، پیشروها همیشه به یک فرد مناسب، در زمان مناسب اختصاص داده میشوند.
برای مدیریت بهتر مشتریان و فرایندهای فروش به شما توصیه میکنم نرمافزار CRM شرکت تکران را در سازمان خود راهاندازی کنید.