رشد کسب و کار های کوچک با CRM

رشد کسب و کار های کوچک با CRM

در بازار پررقابت امروزی، رابطه شما با مشتریان، نقش بسیار مهمی در رشد کسب و کارتان ایفا می‌کند. برای حفظ نام تجاری و جذب مشتریان جدید، باید به حفظ ارتباط قوی با مشتریان فعلی‌تان توجه ویژه داشته باشید. این مهمترین راه برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار است. شاید قبلاً شنیده‌اید که جذب یک مشتری جدید، پنج برابر گران‌تر از حفظ مشتریان فعلی‌تان است. بنابراین، بررسی و ارزیابی عملکرد خود در زمینه ایجاد رابطه با مشتریانتان، بسیار حائز اهمیت است.

برای اندازه‌گیری رابطه خود با مشتری، می‌توانید از 6 معیار زیر استفاده کنید: تعداد تماس، نرخ قراردادهای منعقد شده، نرخ فروش مکمل و نرخ افزایش فروش، نرخ حفظ مشتری، شاخص رضایت و وفاداری مشتریان و ارزش طول عمر مشتری.

بعد از اندازه‌گیری رابطه خود با مشتری، باید یک نرم‌افزار CRM مناسب برای کسب و کارتان انتخاب کنید. سپس با استفاده از این نرم‌افزار و با توجه به نیازها و موارد خاص کسب و کارتان، باید به روش‌هایی که CRM برای رشد کسب و کار شما مفید است، فکر کنید و اقدامات لازم برای پیشرفت و رشد کسب و کارتان را انجام دهید.

در کل، حفظ و بهبود رابطه با مشتریان، یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت در کسب و کار است. با استفاده از نرم‌افزار CRM و اندازه‌گیری معیارهای مختلف، می‌توانید بهبود رابطه خود با مشتریان را پیگیری کنید و کسب و کار خود را به راه پیشرفت و موفقیت هدایت کنید.

به شما توصیه می کنم مقاله زیر را نیز مطالعه بفرمایید:

راهنمای فروش موفق

CRM می‌تواند تمامی کانال‌های ارتباط با مشتری را به نمایش بگذارد.

کسب‌وکارهای کوچک به استراتژی‌هایی نیازد دارند که به وسیله آن‌ها بتوانند تعامل خود را با مشتریان حفظ کنند. برای این کار لازم است تمام روش‌های ایجاد تعامل میان کسب و کار و مشتریان ترسیم گردند. نرم‌افزار CRM به شما کمک می‌کند با شروع این فرایند، تعاملات مورد نظر را خودکار کنید.

سازمان‌هایی که از مشتریان خود شناخت کامل دارند، می‌توانند پاسخ‌های از پیش آماده شده ارائه دهند و ضروریات و نیازهای مشتریان را پیش‌بینی کنند. این سازمان‌ها می‌توانند براساس درخواست‌های پرتکرار قالب‌‌هایی را تنظیم کرده و ارسال ایمیل را خودکار کنند.

یک کسب‌وکار کوچک چه توقعاتی باید از CRM خود داشته باشد؟

نرم‌افزار CRM امروزه به یکی از ابزارهای اساسی برای رشد کسب‌وکارهای کوچک تبدیل شده است. با استفاده از CRM، کسب‌وکارها می‌توانند اهدافی را نظیر افزایش سودآوری، بهبود عملکرد و افزایش درآمد خود را دنبال کنند. به‌وسیله یکپارچه‌سازی و بهینه‌سازی فرایندهای کسب‌وکار، CRM این امکان را به کسب‌وکارها می‌دهد تا عملکرد بیشتری را از خود نشان دهند.

نرم افزار CRM شامل واحدهای مختلفی نظیر بازاریابی، فروش و پشتیبانی است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا رابطه‌ی خود با مشتریان را بهبود بخشند و ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کنند. با استفاده از CRM، کسب‌وکارها می‌توانند گزارشات دقیقی از عملکرد خود و نقاط ضعف و قوت خود را دریافت کنند و برای بهبود عملکرد خود اقدامات لازم را انجام دهند.

برای کسب‌وکارهای کوچک، توقعات از CRM می‌تواند شامل مواردی نظیر بهبود رابطه با مشتریان، افزایش درآمد و افزایش تعداد مشتریان جدید باشد. همچنین، با استفاده از CRM، کسب‌وکارها می‌توانند روی عملکرد خود تمرکز کرده و بهبود آن را در مدت زمان کوتاهی مشاهده کنند. از این رو، استفاده از نرم‌افزار CRM در کسب‌وکارهای کوچک، بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند بهبود عملکرد و رشد کسب‌وکار را فراهم کند.

 

سی آر ام

 

مزایای استفاده از نرم افزار CRM برای کسب‌وکارهای کوچک

موفقیت در فروش و سودآوری مشتری

شما می‌توانید از طریق فرایندهایی همچون فروش خودکار، مدیریت سرنخ‌ها، برآورد قیمت و مدیریت سفارش، نرخ انعقاد قرارداد را افزایش داده و چرخه فروش را کوچک کنید. برای تسهیل کل فرایند، ابزارهای قدرتمند مدیریت فروش را بکار گیرید. با استفاده از داده‌های مرتبطی همچون ضریب احتمال، رقابت با‌لقوه، منبع سرنخ و تاریخ انعقاد قرارداد، موقعیت‌های جدید را مدیریت کنید و به ثبت برسانید.

کاهش هزینه‌ها

معمولاً هزینه‌های عملیات فروش و بازاریابی بسیار زیاد است. نرم افزار CRM به تیم شما کمک می‌کند کارایی و دقت خود را افزایش دهند و با جلوگیری از بروز خطا و کاهش هزینه‌های عملیاتی، هزینه‌های کلی شما را به حداقل می رساند.

پیگیری و اجرای کمپین‌های بازاریابی

CRM نظارت بر تمامی اهداف و فعالیت‌های بازاریابی را تسهیل می‌کند. علاوه بر این، CRM با تولید سرنخ و پیگیری، راه‌اندازی کمپین‌ها را ساده می‌کند. کاربر می‌تواند از طریق CRM فعالیت‌های یک کمپین بازاریابی نظیر فرصت‌ها، ارتباطات، پاسخ‌ها، چشم‌اندازها، بودجه برنامه‌ریزی شده و هزینه واقعی را مورد بررسی قرار دهد. CRM می‌تواند با ارائه دیدگاهی جامع از کمپین‌های بازاریابی گمانه‌زنی‌ها را به حداقل برساند و از بالاترین پتانسیل منابع بازاریابی استفاده کند.

خدمات مشتری پایدار و مؤثر

کارشناسان خدمات مشتری می‌توانند به وسیله CRM کیس‌ها را از اولین تماس تا ارائه راه‌حل نهایی اداره کنند. این کارشناسان می‌توانند با دسترسی به یک پایگاه اطلاعات، خدمات تمام نیازهای مشتریان را با دقت و سرعت بالا، از طریق مسیریابی خودکار و ترتیب‌بندی درخواست‌ها پوشش دهند و به آن‌ها رسیدگی کنند.

بهبود رابطه با مشتری

شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از ابزارهای پیشرفته و کاربر پسند CRM در کمترین زمان ممکن به درخواست‌های مشتری پاسخ دهند. این کار باعث بهبود و ارتقای تجربه مشتری می‌گردد.

یکپارچه‌سازی بی‌نقص

راهکارهای CRM به سادگی با برنامه‌ها و سیستم‌های تجاری دیگر ادغام می‌شوند. به عنوان مثال، اتصال CRM با مایکروسافت Outlook این امکان را برای شرکت‌ها فراهم می‌سازد که در حالی که از طریق صندوق ورودی خود به اطلاعات مشتری دسترسی دارند بتوانند فرصت‌ها و مخاطبان را با یکدیگر همگام سازی کنند.

بهبود تصمیمات

CRM با ایجاد بینش جامع مشتری، گزارش‌های مرتبط، دید جامع از تاریخچه بازاریابی، فروش و خدمات مشتری به توانمندسازی مدیران می‌پردازد و به این افراد اجازه می‌دهد فرصت‌ها، روندها و مسائلی که در تصمیماتشان نقش دارند را شناسایی کنند.

رشد کسب و کار

شما می‌توانید با عملیات و پردازش‌های یکپارچه end-to-end فرایندهای کسب و کار مرتبط با مشتریان را در سراسر سازمان و همچنین در امتداد زنجیره ارزش مدیریت کنید. CRM با ارائه دیدگاهی یکپارچه از مشتریان بالقوه و موجود، فرصت‌های تجاری، فعالیت‌ها، رقابت، محصولات و خدمات، قیمت گذاری و سفارشات فروش نقش قابل توجهی در رشد کسب و کارهای کوچک ایفا می‌کند.

 

CRM برای رشد کسب و کار

 

بهبود فرایندهای مربوط به ارائه خدمات و توسعه محصول

CRM به شما کمک می‌کند با درک جامع از ترجیحات و عادت‌های خرید مشتریان، به ارائه خدمات ارزش افزوده و محصولات درجه یکی بپردازید که نسخه برداری و کپی کردن آن‌ها توسط رقبایتان دشوار باشد. یک نرم افزار CRM برای رشد کسب و کار کوچک شما میتواند مانند یک قطب نما عمل کند. شما می‌توانید به وسیله CRM متوجه شوید که با مشتریان احتمالی و کنونی خود در چه موقعیتی قرار دارید، چه جهتی را برای حفظ رضایت آن‌ها انتخاب کنید و در مسیر انعقاد قرارداد با چه موانعی روبه‌رو هستید. توجه داشته باشید که توسعه بازاریابی، فروش و پشتیبانی به ایجاد روابط قوی و بی‌نقص با مشتری وابسته است. CRM می‌تواند اطلاعات مرتبط با مشتری را در بخش‌های فروش، بازاریابی و خدمات ادغام کند و در نهایت از آن‌ها به منظور تایید ارزش مشتری استفاده کند و در مجموع از CRM برای رشد کسب و کار خود استفاده نمایید.

CRM با رویه‌ها و فرایندهایی که به ایجاد یک مدل مدیریت کسب و کار با محوریت رویکرد 360 درجه به مشتری می‌پردازد، به کسب و کارهای کوچک اجازه می‌دهد از تعاملات فعال با مشتریان خود به منظور کسب سود حداکثری و در نتیجه رشد کسب و کار خود استفاده کند.

  • فروش: شامل برنامه‌ریزی و پیش‌بینی کامل، مدیریت تماس و حساب، مدیریت منطقه، مجاری فروش، مدیریت فعالیت، مدیریت قیمت گذاری و سفارش، پیکربندی قیمت، قراردادها، مدیریت کمیسیون، مدیریت زمان، گزارش‌نویسی جامع، تجزیه و تحلیل فروش می‌شود.
  • بازاریابی: شامل عملکرد فراگیر به منظور مدیریت سرنخ، بخش‌بندی بازار، مدیریت منابع، مدیریت برنامه‌ریزی و ارتقا، کمپین‌ها و فرایندهای تجزیه و تحلیل می‌شود. شما می‌توانید با CRM توان بازاریابی خود را افزایش دهید و تقاضای مشتری را در سراسر سازمان کنترل کنید.
  • خدمات: یکی دیگر از مزیت‌های CRM در دسترس قرار دادن ابزارهایی است که خدمات شما را سودآور می‌کنند. این خدمات شامل مدیریت شکایت‌ها، پشتیبانی درخواست‌ها و سفارش‌ها، مدیریت موردی، برنامه‌ریزی و گزارش‌نویسی خدمات، گردش کار و ارتقا، مدیریت دانش و پایگاه نصب شده می‌شود.
  • تجزیه و تحلیل پیشرفته: CRM به کسب و کارهای نه چندان بزرگ کمک می‌کند تا فرصت‌های فروش خود را بر اساس عواملی همچون مشتری، محصول و منطقه تجزیه و تحلیل کنند. این تجزیه و تحلیل امکان پیش‌بینی فروش را برای شرکت‌ها در یک بازه زمانی مشخص فراهم می‌کند.

یک نرم‌ افزار CRM مناسب می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا با حفظ مشتریان و ایجاد بستر به‌ هم پیوسته تحت وب بتوانند در صنعت خود به موفقیت‌های قابل توجهی دست پیدا کنند. CRM علاوه بر اینکه به شرکت‌های متوسط کمک می‌کند عملیات تجاری را به طور گسترده سازمان‌دهی کنند، طیف وسیعی از نیازهای خاص کسب‌وکارها را نیز برطرف می‌کند. نرم افزارهای CRM راهکارهای کاربرپسند، تطبیق پذیر و مقرون به صرفه‌ای هستند که کارایی بازاریابی، فروش و پشتیبانی شرکت‌ها را بهبود می‌بخشند. هدف نهایی نرم‌افزارهای CRM تغییر وضعیت مشتریان بالقوه‌ شرکت‌ها به مشتریان واقعی است که به افزایش فروش، سودآوری و رضایت مشتری منجر می‌شود. در نهایت رشد کسب و کار با استفاده از این پلتفرم و با ویژگی هایی که ذکر شده میتواند محقق شود.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما