9 نکته برای افزایش تعامل با مشتریان از طریق سیستم داینامیک  CRM

9 نکته برای افزایش تعامل با مشتریان از طریق سیستم داینامیک  CRM

مشتریان در هر کسب‌وکار، هسته اصلی آن کسب‌و‌کار محسوب می‌شوند. کسب‌و‌کارهای موفق این موضوع را به خوبی می‌دانند که نه تنها در فرایند فروش، بلکه در خدمات رسانی و پشتیبانی نیز باید تعامل بسیار خوبی با مشتریان خود داشته باشند. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM به کاربران خود در جهت افزایش تعامل با مشتریان کمک بسیار می‌کند.

در اینجا دو سوال مطرح می‌شود: اول اینکه چگونه می‌توانیم از سیستم ارتباط با مشتری CRM برای توانمندسازی CSR ها در جهت تعامل با مشتریان استفاده کنیم؟ و دوم اینکه چگونه یک کسب‌و‌کار به کمک سیستم ارتباط با مشتری داینامیک CRM، فروش بیشتری را از آن خود کند؟

کاربران سیستم CRM می‌توانند از داده‌های جمع‌آوری شده توسط این سیستم برای بهبود تعامل خود با مشتریان استفاده کنند. همچنین یک کسب‌و‌کار با استفاده از قابلیت پیش‌بینی نیازها و ترجیحات مشتریان می‌تواند نمایندگان فروش خود را برای ارائه تجربه‌ای منحصربفرد توانمند کند. اما در ادامه به چند نکته برای افزایش تعامل با مشتریان با استفاده از سیستم داینامیک CRM می‌پردازیم:

شما بعنوان یک کسب‌و‌کار، پیامی گویا و جذاب به مشتریان ارسال کنید

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، اطلاعات لازم را برای ارسال پیامی جذاب به مشتریان در خود گنجانده است. در نرم‌ افزار مدیریت ارتباط با مشتریان خود می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به مشتریان را پیدا کرده و پیام مناسبی را برای آن‌ها ارسال کنید.

مخاطبان مناسب را برای ارائه پیام‌های مناسب هدف قرار دهید.

گام بعدی پس از شناسایی و طراحی پیام، پیدا کردن مشتریان علاقه مند به پیام‌های شما است. داینامیک CRM طیف وسیعی از راه‌ها را برای تقسیم‌بندی داده‌های مربوط به مشتریان، مشتریان احتمالی، شرکای سازمانی و همچنین ایجاد یک لیست توزیع هدفمند در خود جای داده است. این امکانات به شما اجازه می‌دهد تا ارتباط خود را با مشتریان شخصی سازی کنید.

 

افزایش تعامل با مشتریان

 

انتخاب یک زمان‌بندی مناسب برای افزایش تعامل با مشتریان

در نظر گرفتن زمان و همچنین تعداد دفعات ارسال پیام به مشتریان به هنگام توسعه یک کمپین تعاملی با مشتری امری بسیار ضروری است. زمان‌بندی به این معنی است که شما نباید حساب‌های مالی را خارج از بازه زمانی مربوطه مورد بررسی قرار دهید، یا بلافاصله پس از خرید محصول یا خدمات توسط مشتریان، تمدید یا خرید مجدد آن محصول/خدمت را توصیه نکنید. سیستم داینامیک CRM همچنین می‌تواند شما را در مورد مشکلات احتمالی مشتریان آگاه کند و به شما بگوید که چه زمانی می‌توانید ارتقا یا خرید محصول اضافی را به مشتریان توصیه کنید.

کمپین‌های خودکار برای مراقبت از پیشروها

به کمک داینامیک CRM شما می‌توانید کمپین‌ها، ایمیل‌ها و همچنین صفحات فرودی را طراحی و ایجاد کنید که دارای رابط بصری مناسب برای جذب مشتریان بالقوه هستند. همچنین می‌توانید قالب‌ها را پیکربندی و شخصی‌سازی کرده و رویدادهایی را مدیریت کنید که به جمع‌آوری داده‌های مشتریان کمک بسیار می‌کند.

بینش بهتر مشتری = تصیمیم‌گیری بهتر

چگونه می‌توانید بینش مشتری را به دست آورید؟ طراحی فرم‌های آنلاین و ذخیره اطلاعات برای شناسایی علایق مشتریان و روند بازار از روش‌های بسیار مهم برای بهبود بینش مشتریان است.  شما همچنین می‌توانید بر اساس معیارهایی که تصمیم می‌گیرید، امتیاز کسب کنید.

پورتال سلف سرویس برای افزایش تعامل با مشتریان

کسب‌و‌کارها باید تمایلات مشتریان را برای استقلال و انعطاف‌پذیری در تصمیم‌گیری بپذیرند و بر روی این تمایلات کار کنند. سلف سرویس مشتری ترکیبی از مراکز تماس، نرم افزار CRM، تیم‌های پشتیبانی فنی و همچنین اطلاعات مربوط به خدمات یا محصولات در پشت یک پورتال یکسان (Omni-Portal) آنلاین است تا مشتریان در صورت نیاز به آن دسترسی داشته باشند و نیازهای خود را برطرف کنند.

ایجاد اتوماتیک یک لیست مخاطبین برای پیشروهای سازمانی

برخی از ویژگی‌های داینامیک 365 مستلزم آن است که هر پیشرو یک لیست ارتباطی مرتبط با خود را داشته باشد. با این حال، بسیاری از فرایندهای فروش دارای پیشروهایی هستند که در مراحل اول ایجاد شده‌اند، بنابراین لزوما سابقه تماسی با آن‌ها ثبت نشده است. این وضعیت را می‌توان به راحتی با استفاده از یک گردش کار سفارشی داینامیک 365 حل کرد. داینامیک 365 CRM  به طور خودکار یک رکورد تماس برای هر پیشرو جدید ایجاد و پیوند می‌دهد.

 

افزایش تعامل با مشتریان

 

ساخت بخش‌های بازاریابی با بررسی سوابق مشتریان و پیشروها

همان طور که شما لیست مخاطبی نرا از یک پیشرو ایجاد می‌کنید، به راحتی می‌توانید مخاطبین بازاریابی را جدا از مخاطبین فروش تشخیص دهید و این کار به شما امکان می‌دهد تا بتوانید نماهای سفارشی را برای نشان دادن مخاطبین تنظیم کنید. همچنین، این کار تضمین می‌کند که پیشروها ابتدا واجد شرایط بازاریابی باشند و سپس به سمت فروش حرکت می‌کنند. هنگامی که یک نمایه کاربری فروشنده وارد سیستم یک پیشرو می‌شود، سیستم فرض می‌کند که تیم فروش با آن پیشرو درگیر شده است.

مخاطبین ایجاد شده به صورت خودکار را از هم جدا کنید

شما می‌توانید از یک پرچم در نمایه مخاطبین به نام Marketagonly برای جداسازی مخاطبین استفاده کنید. این کار باعث می‌شود مخاطبینی که به صورت خودکار توسط سیستم ایجاد شده‌اند را از سایر مخاطبین متمایز کنید. این پرچم ساده، تنظیم نمای فهرست را برای فروشندگانی که تنها نیاز به دیدن مخاطبین واجد شرایط فروش دارند، آسان می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما