
نشانههای نیاز شما به سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)
اگر صاحب یک کسبوکار کوچک هستید، حتماً متوجه شدهاید که یک CRM چقدر میتواند برای ارتباط با مشتریان و بالطبع موفقیت شما مفید و موثر واقع شود. از طرفی میتواند یک جهش بزرگ نیز باشد. میخواهید بدانید سیستم CRM چگونه بر عملکرد و کسبوکار شما تاثیر میگذارد؟ با ما همراه باشید.
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با ذخیره اطلاعات مشتریان کنونی و مشتریان احتمالی و مدیریت آن به تیم بازاریابی شما کمک میکند. همچنین باعث تقویت توانایی تیم فروش شما در معاملات نیز میشود و مشتریان بیشتری برای شما به همراه میآورد.
یک نرمافزار قدرتمند CRM برای کسبوکارهای کوچک، همه این کارها را بر روی یک پلتفرم انجام میدهد، و کسبوکار شما را با کمترین نیاز به تغییرات متصل نگه میدارد و شما را در مسیر رشد بزرگتان قرار میدهد. بنابراین وقتی نوبت به شناخت مشتری میرسد، همه کارشناسان فروش و مدیران به اطلاعات مرکزی دسترسی دارند.
1. شما نمیتوانید خلاف جریان آب شنا کنید.
اگر در موقعیتی قرار دارید که کارهای بسیاری برایتان وجود دارد و در حال دست و پا زدن برای کنار آمدن با آنها هستید، به CRM نیاز دارید. این پلتفرم به سرعت سرنخها را مرتب و اولویتبندی میکند تا اعضای تیم فروش بتوانند به موقع و کارآمد به آنها پاسخ دهند.
2. اطلاعات مشتریان در دسترس نیست.
شیتها، ایمیل و نوتها در ابتدای هر کسبوکاری به خوبی پاسخگوی نیازهای شما هستند. اما با توسعه کارتان، این ابزارها تیم شما را در تعامل با مشتری و تصمیمگیری سریع و آگاهانه محدود میکنند. سیستم CRM با منبعی از دادهها که به راحتی در دسترس است، میتواند نرخ موفقیت فروش را افزایش دهد و مشتریان را حفظ کند.
3. تیمهای فروش شما در حال انجام چه کاری هستند؟
اعضای واحد فروش، چه در دفتر و چه در راه، چه میکنند و چه عملکردی دارند؟ نرمافزار CRM به اعضای تیم این امکان را میدهد تا تمامی جزئیات را از طریق موبایل خود بهروزرسانی کنند، بنابراین اطلاعات فوراً در دسترس شما قرار میگیرد تا در صورت نیاز آن را ببینید و تصمیمات لازم را اتخاذ کنید.
یک CRM خوب به شما این امکان را میدهد که آنچه را در حال وقوع است، پیگیری کنید. همچنین موقعیتهایی که باید منابع بیشتری را اختصاص دهید در اختیار شما میگذارد و حتی این امکان را میدهد که فروش آینده را تخمین بزنید.
4. با کمبود وقت برای خدمات مشتریان مواجه هستید؟
جذب مشتریان سخت است و حفظ آنها حتی سختتر. اگر تیم پشتیبانی شما زمان زیادی را صرف رسیدگی به شکایات مشتریان میکند و وقت کمتری را برای پیشبینی نیازهای مشتریان اختصاص میدهد، هنگام سرمایهگذاری برای CRM فرا رسیده است.
5. شما مشتریان ارزشمند و قدیمی دارید که باید مدیریتشان کنید.
مشتریان یکسان نیستند و شما به طور قطع نمیخواهید که بزرگترین مشتریانتان مورد غفلت واقع شوند. یک نرم افزار CRM میتواند به طور خودکار موارد و رویدادهای مهم مرتبط با ارزشمندترین مشتریان را به شما یادآوری کند تا به موقع عکسالعمل نشان دهید.
6. تهیه یک گزارش وقت زیادی میگیرد.
اگر کارشناسان فروش شما به صورت دستی گزارشها را تهیه میکنند، بدین معناست که زمان کمتری را صرف انجام مهمترین وظیفهشان، یعنی “فروش” میکنند. نرم افزار CRM تمام دادهها را در یک مکان نگه میدارد و گزارشدهی لحظهای و تجزیه و تحلیل دقیق را آسان میکند.
7. در مورد راههای رشد کسبوکار خود مطمئن نیستید؟
اگر فکر میکنید که فرآیند انجام کارها و ابزارهای مورد استفاده شما مطابق با شرایطتان نیست، شما به مطالعه و بررسی راهکار CRM نیاز دارید. یک CRM با قابلیت توسعه و شخصیسازی، متناسب با تکامل شرکت شما است تا بدین وسیله به چالشها غلبه کنید.