8 چیزی که باید در مورد مایکروسافت داینامیک سی آر ام بدانید

8 چیزی که باید در مورد مایکروسافت داینامیک سی آر ام بدانید

عملکرد اصلی مایکروسافت داینامیک سی آر ام، مدیریت روابط است. کاربران می‌توانند روش‌های مختلف تعامل با مشتری نظیر شماره تلفن، آدرس پست الکترونیکی، تاریخ قرارهای ملاقات‌، اسناد رد و بدل شده، فکس و موارد دیگر را در این نرم‌افزار گردآوری کنند.

مایکروسافت داینامیک سی آر ام دارای سه ماژول جامع کاربردی است: فروش، بازاریابی و خدمات (مشتری‌مداری). تفاوت اصلی این سه ماژول، فریم ورکی است که با نام xRM شناخته می‌شود. این فریم ورک به کاربران اجازه می‌دهد به سرعت برنامه‌های سی آر ام توسعه یافته مورد نیاز خود را ایجاد کنند.

به طور کلی، برنامه‌های سی آر ام توسعه یافته می‌توانند به ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر صنعت و خدمات، مانند مدیریت خدمات شهروندی یا دانشجویی، راه‌حل‌های مبتنی بر روابط مانند مدیریت موجودی توسط فروشنده، مدیریت حق استفاده از یک اختراع، سلف‌سرویس کارمندان و مدیریت دارایی بپردازند. هسته اصلی بارِ کاری و برنامه‌های سی آر ام توسعه یافته از یک فریم ورک توصیفی بهره‌مند می‌شود که روابط، تعاملات، فرآیندها و بینش‌های اصولی را برای کاربران فراهم می‌کند.

ماژول‌های کلیدی در مایکروسافت سی آر ام

فروش: فروش بیشتر و سریع‌تر با مایکروسافت داینامیک سی آر ام

با توجه به این که به طور معمول تصمیم خرید یک محصول پیش از درگیر شدن گرفته می‌شود، برای موفقیت در زمینه فروش لازم است از راه‌حل‌های ساده و البته قابل مشاهده استفاده شود. نرم‌افزار مایکروسافت داینامیک سی آر ام آنلاین برای تولید سرنخ و مدیریت ارتباط، دسترسی منحصر به فردی از داده‌های اجتماعی را به کاربر ارائه می‌دهد که از طریق این داده‌ها می‌توان مکالمات ارزشمندتر و مؤثرتری را با مشتری ایجاد کرد. همچنین نمایندگان فروش شرکت‌ها می‌توانند به سادگی با تیم‌ها و گروه‌های کاری که در مناطق مختلف جغرافیایی در حال فعالیت هستند، همکاری کنند. اتوماسیون فروش مایکروسافت داینامیک سی آر ام شامل مراحل تولید سرنخ، تبدیل سرنخ به فرصت بر اساس شرایط، مدیریت سفارش و ردیابی فاکتور می‌شود.

بازاریابی: جذب مشتری، ایجاد تعامل و حفظ مشتری با مایکروسافت داینامیک سی آر ام

بازاریابان عصر دیجیتال به ابزاری نیاز دارند که بتوانند از طریق آن‌ها کمپین‌های بازاریابی خود را به راحتی برنامه ریزی و اجرا کرده و در نهایت آن‌ها را از ابتدا تا انتها اندازه‌گیری کنند. مایکروسافت داینامیک با سرعت بخشی در روند بازاریابی کاربران خود، به احیای دیدگاه آن‌ها می‌پردازد. این نرم‌افزار کاربردی، به متخصصان بازاریابی کمک می‌کند تا مشتریان خود را بیشتر درگیر کنند. شما می‌توانید با نرم‌افزار مایکروسافت داینامیک زمان کمتری را صرف بازاریابی کنید، پیام برند و ثبات برند را بهبود ببخشید و به بینش کلی مشتری دست پیدا کنید. این شکل از همکاری درون سازمانی به شما کمک می‌کند با دیگر افراد همکاری بهتری داشته باشید و در سراسر تیم خود و یا با شرکت‌های دیگر در زمینه برند، محتوا و رویدادها همسوتر و مؤثرتر عمل کنید.

خدمات مشتری: ارائه خدمات درجه یک و ایجاد وفاداری

نرم‌افزار مایکروسافت داینامیک سی آر ام با ارائه امکانات جامع در زمینه خدمات و پشتیبانی مشتریان، به شما کمک می‌کند طول زمان خدمات پاسخگویی را کاهش دهید، راهکارها را بهبود ببخشید، خدمات سلف‌سرویس مشتری را افزایش دهید و در پی آن موافقت نامه سطح خدمات (SLA) را مدیریت کنید. شما می‌توانید در هر زمان و مکانی و به وسیله دستگاه‌های مختلف، به ارائه خدمات مؤثر و مرتبط بپردازید و با مشتریان خود از طریق کانال‌های مختلف ارتباط برقرار کنید.علاوه بر این، می‌توانید به راحتی بر اساس شرایط مشتریان خدمات رسانی کنید و با افزایش سرعت تیم خود انتظارات مشتریان را برطرف سازید.

رسانه‌های اجتماعی: شناخت بهتر جامعه با مایکروسافت داینامیک سی آر ام

Microsoft Social Listening که استراتژی دنبال کردن نظرات و پیشنهادات مشتریان در پلتفرم‌های اجتماعی است، به شما کمک می‌کند بر حضور برند خود در پلتفرم‌های مختلف نظارت داشته باشید، نوآوری‌های استراتژیک در بازاریابی، فروش و خدمات مشتری را پیگیری کنید. شما می‌توانید به وسیله امکانات نرم‌افزار مایکروسافت داینامیک سی آر ام آنلاین، مکالماتی را که با مشتریان خود در رسانه‌های اجتماعی داشته‌اید تجزیه و تحلیل کرده و بر اساس داده‌های بدست آمده با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. این نرم‌افزار کاربردی به کسب‌وکار شما سرعت می‌بخشد، مشتریان را نسبت به برندتان وفادار می‌کند و موفقیت سازمان را با کمک امکانات ذکر شده سرعت می‌بخشد.

 

نرم افزار CRM

 

امکانات فنی در مایکروسافت سی آر ام

داینامیک سی آر ام برای گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها

نرم‌افزار مایکروسافت داینامیک سی آر ام ذاتاً نرم‌افزاری مخصوص گوشی‌های موبایل است.  بخش‌های مختلف سی آر ام به وسیله دستگاه‌های تلفن همراه قابل تنظیم هستند، به طوری که می‌توان نرم‌افزار را برای نمایش اطلاعات کلیدی تنظیم کرد. علاوه بر این، کاربران می‌توانند داده‌های سی آر ام را در مکان‌ها و زمان‌های مختلف ایجاد، مشاهده و به‌روزرسانی کنند. این نرم‌افزار از قابلیت سفارشی سازی و گسترش برخوردار است و به کاربر کمک می‌کند نیازهای مختلف و پیچیده خود را برطرف سازند. شما همچنین می‌توانید برنامه مایکروسافت داینامیک سی آر ام را در حالت آفلاین استفاده کنید و در صورت عدم دسترسی به اینترنت، به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید.

مدل و نقش‌های امنیتی در مایکروسافت داینامیک سی آر ام

مایکروسافت داینامیک سی آر ام با ارائه مدل امنیتی یکپارچه، به حفاظت از حریم خصوصی کاربران خود می‌پردازد. این نرم‌افزار از دسترسی به داده‌ها جلوگیری کرده و از مشارکت حمایت می‌کند. ویژگی‌های کلیدی ساختار امنیتی این نرم‌افزار شامل موارد زیر است:

  • امنیت الکترونیکی: این نوع امنیت که با عنوان امنیت مبتنی بر نقش نیز شناخته می‌شود، به دسته‌بندی افراد براساس نقش و تعیین میزان دسترسی آن‌ها می‌پردازد. به عنوان مثال، رهبر یک تیم می‌تواند داده‌ها را از سی آر ام خارج کند، و یا یک نقش اجرایی می‌تواند میزان دسترسی دپارتمان‌های مختلف به داده‌ها را تعیین کند.
  • امنیت مبتنی بر رکورد: این نوع امنیت به کنترل حقوق کاربر و تیم و میزان دسترسی به سوابق اقدامات می‌پردازد.
  • امنیت در سطح زمینه: امنیت در سطح زمینه را می‌توان به نحوی پیکربندی کرد که دسترسی کاربران و تیم‌ها به قسمت‌هایی که در آن فعالیت‌های تجاری خاص صورت می‌گیرد، محدود شود.
  • امنیت مبتنی بر فرم: امنیت مبتنی بر فرم را می‌توان برای محدود کردن دسترسی کاربران و تیم‌ها به اطلاعات خاص پیکربندی کرد. این پیکربندی امنیتی برای ساده‌سازی قرارگیری داده‌ها در معرض دید کاربران و ایجاد تجربه بهتر کاربر و کنترل وب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گزارش ‌نویسی

قابلیت گزارش نویسی مایکروسافت داینامیک سی آر ام از امکانات انعطاف پذیر و قوی SQL Server  برای ایجاد، تحلیل، پردازش و ارائه گزارش‌ها استفاده می‌کند. کسب اطلاعات کلی در زمینه اجزای پشتیبانی که با Microsoft SQL Server و Dynamics CRM در دسترس قرار ما می‌گیرند، می‌توانند فرآیند تجزیه و تحلیل را در آینده دقیق‌تر کنند.

خدمات Microsoft SQL Server

Microsoft SQL Server که با مخفف SSRS نیز شناخته می‌شود، با ارائه رابط استاندارد و کاربرپسند، پلتفرمی را برای ادغام داشبوردهای هوش تجاری و تحلیل مشتریان ارائه می‌دهد. گزارش‌ها بر اساس سطح امنیتی تعیین شده به داده‌های سی آر ام دسترسی پیدا کرده و پردازش و یا توزیع بیشتر گزینه‌های استاندارد خروجی مانند pdf ،TIFT و Excel را برای کاربر فراهم می‌کند.

Report Wizard

کاربر می‌تواند از این قابلیت گزارش نویسی پیشرفته برای ایجاد گزارش جدید SSRS بهره‌مند شود. از ویژگی‌های Wizard می‌توان به گروه‌بندی و خلاصه کردن داده‌ها، ایجاد نمودارها و جداول و در نهایت ایجاد گزارش‌های قابل چاپ اشاره کرد. Report Wizard برای کاربرانی که قصد دارند برای تاثیرگذاری بیشتر از جلوه‌های بصری در گزارشات خود استفاده کنند، بسیار مناسب است.

Advanced Find

این جستجوی پیشرفته به کاربر سی آر ام کمک می‌تواند از ابزار جستجوی تصویری Point-and-Click در گزارش داده‌های مشتری خود استفاده کند. نتایج بدست آمده را می‌توان به عنوان نماهای شخصی که در فیلتر نماهای استاندارد سی آر ام در دسترس هستند، ذخیره کرد. علاوه بر موارد ذکر شده، کاربر می‌تواند به سادگی نماهای بدست آمده را با تیم‌ها و یا همکاران خود به اشتراک بگذارد و یا خروجی اکسل بگیرد.

خروجی اکسل

کاربر می‌تواند نتیجه بدست آمده از جستجوی پیشرفته را برای سهولت در تجزیه و تحلیل به یک فایل ثابت و یا پویای اکسل و یا برای تحلیل‌های بیشتر به فایل PivotTable تبدیل کند.

نماهای فیلتر شده

داده‌های سی آر ام براساس هدف گزارش به فیلتر کردن نماهایی می‌پردازد که با حفظ امنیت کاربر، در تنظیم و اجرای گزارش مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نماها با ابزارهای سازگار با ODBC، ابزارهایی نظیر Microsoft Query و یا Microsoft Excel، قابل دسترس هستند.

Mail Merge:

تعامل Native CRM با Mail Merge از ویژگی‌های Microsoft Word برخوردار است که امکان ایجاد اسناد ترکیب شده را برای کاربر از یک الگوی استاندارد فراهم می‌سازد.

 

نرم افزار CRM

 

یکپارچه سازی سیستم

مایکروسافت داینامیک سی آر ام شامل کیت توسعه نر‌م‌افزار (SDK) و یک رابط برنامه نویسی کاربردی (API) می‌شود، که به منظور رفع نیازهای تجاری خاص و اتصال به فناوری‌ها و یا سیستم‌های دیگر، از طریق خدمات وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکپارچه سازی سیستم به کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش سرعت دسترسی به عملکرد تجاری و داده‌های موجود در سی آر ام می‌پردازد. کیت توسعه نر‌م‌افزار شامل نمونه‌هایی از راهنماها و کدهایی می‌شود که برای مایکروسافت داینامیک سی آر ام، توسعه افزونه‌ها و فناوری‌های مرتبط با خدمات وب استفاده می‌شوند. خدمات وب در مایکروسافت داینامیک سی آر ام برای اتصال سیستم‌ها، برنامه‌ها و فرایندهای تجاری از یک چارچوب مشترک یکپارچه سازی استفاده می‌کند. این نرم‌افزار با ارائه چندین پارادایم برنامه نویسی، به تصمیم گیری شما در خصوص نحوه یکپارچه سازی کمک می‌کند. مایکروسافت سی آر ام مجموعه‌ای قدرتمند از رابط‌های کاربری و همچنین پشتیبانی از خدمات وب XML ،WSDL ،SOAP و REST را برای شما فراهم می‌سازد. خدمات ذکر شده می‌توانند هم به طور مستقیم و هم از طریق ESB برای تبادل داده‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. خدمات کلیدی که در یکپارچه سازی سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرند را می‌توان به عناوین زیر دسته بندی کرد:

WEB API (واسط برنامه‌نویسی وب)

WEB API علاوه بر ایجاد توازن در خدمات سازمانی، در طیف وسیعی از زبان‌های برنامه‌نویسی، پلتفرم‌ها و دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. WEB API طبق استاندارد OASIS که به عنوان بهترین روش‌ ساخت و استفاده از REST API شناخته می‌شود، به کار می‌رود. با توجه به اینکه Web API بر اساس استانداردهای باز ساخته شده است، مایکروسافت برای DX اسمبلی (همگذاری) ارائه نمی‌دهد. شما می‌توانید برای عملیات خاص، درخواست‌های HTTP بنویسید و یا برای ایجاد کلاس‌ها در هر زبان یا هر پلتفرم از کتابخانه‌های شخص ثالث استفاده کنید. برای دستیابی به فهرست کتابخانه‌هایی که از OData نسخه 4.0 پشیتبانی می‌کنند به آدرس http://www.odata.org/librarie مراجعه کنید.

سرویس سازمانی

سرویس سازمانی که به عنوان نقطه پایانی SOAP نیز شناخته می‌شود، یک سرویس وب است که اکثر توسعه‌دهندگانی که با مایکروسافت داینامیک سی آر ام کار می‌کنند، با آن آشنا هستند. این سرویس برای استفاده از .NET بهینه‌سازی شده است. کیت مایکروسافت سی آر ام مجموعه‌ای از اسمبلی‌ها و ابزارهایی را ارائه می‌دهد که امکان ایجاد کلاس‌ها و پراکسی‌های قوی را با استفاده از Microsoft Visual Studio برای شما فراهم می‌سازند. اگر اجباری به پشتیبانی از پلتفرم‌های دیگر برایتان وجود ندارد، نیازی نیست به Web API مراجعه کنید. مؤلفه‌های ورودی و خروجی از کلاس‌هایی استفاده می‌کنند که به طور اختصاصی با اسمبلی‌هایی که از سرویس سازمانی پشتیبانی می‌کنند، تعریف شده‌اند.

سرویس SSO

SSO یا Single Sign On سروری است که برای احراز هویت کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سرور به کاربران کمک می‌کند در تمامی سرویس‌های وابسته به سيستم مورد اعتماد، از یک نام کاربری و کلمه عبور استفاده کنند. این کار ورود و دسترسی به برنامه‌ها را برای کاربران آسان می‌کند. لازم به ذکر است که مایکروسافت داینامیک سی آر ام آنلاین نیز از این قابلیت استفاده می‌کند.

 

نرم افزار CRM

 

معرفی پورتال‌های مایکروسافت سی آر ام

ادغام مایکروسافت سی آر ام و پورتال سی آر ام در محیط آفیس 365 دسترسی به داده‌های سی آر ام را فراهم ساخته است. پورتال‌های سی آر ام به وسیله چندین برنامه و وبسایت پورتال از پیش پیکربندی شده داینامیک سی آر ام را به پلتفرم‌های فروش، خدمات، پشتیبانی و تعامل اجتماعی مبتنی بر وب تبدیل می‌کند. کاربر باید برای استفاده از این خدمات ابتدا ثبت نام کرده و سپس از اعتبار خود برای دسترسی به اطلاعات شخصی و همچنین حساب سلف‌سرویس استفاده کند. مشتریان خرده‌فروشی، مشتریان تجاری و تأمین‌کنندگان نیز برای استفاده از این خدمات باید از روش ذکر شده پیروی کنند. با توجه به اینکه مشتریان از طریق روش‌های متنوعی نظیر ایمیل، تماس تلفنی، مراجعه حضوری، رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها درگیر می‌شوند و سازمان‌ها نیز از این روش‌ها استقبال می‌کنند، سی آر ام می‌تواند در تعاملات مشتری و کارفرما نقش محوری ایفا کند.

پورتال سی آر ام با قرار دادن داده‌های داینامیک سی آر ام، مشتریان، کارمندان و شرکا را وارد فرآیند تجاری می‌کند. فعال کردن کاربران پورتال و کاربران داخلی سی آر ام بهره‌وری تعاملات را به حداکثر می‌رساند. این نرم‌افزار کاربردی با کاهش هزینه‌های مرکز تماس، پردازش‌های دستی و صرفه جویی در زمان، به کسب و کارها اجازه می‌دهد با ایجاد زمینه‌ مناسب برای همکاری تعاملات کاربران پورتال و کاربران سی آر ام به حداکثر برسد و عملیات تجاری بهبود پیدا کند.

مایکروسافت داینامیک سی آر ام آنلاین به مایکروسافت داینامیک 365 تبدیل می‌شود.

مایکروسافت علاوه بر یکپارچه سازی تمامی برنامه‌های تجاری خود، سیلوهای مصنوعی نرم افزار ERP و نرم افزار CRM را برای ایجاد برنامه‌های هدفمند جدید تقسیم بندی کرده است. این برنامه‌ها به منظور مدیریت فرآیندهای تجاری خاص در فروش، خدمات مشتری، فیلد سرویس، عملیات، اتوماسیون خدمات پروژه و بازاریابی با یکدیگر به طور پیوسته و یکپارچه کار می‌کنند. مایکروسافت داینامیک 365 برای استفاده از قابلیت‌های مایکروسافت 1 طراحی شده است. در حال حاضر، داده‌ها تبدیل به ارز جدید شده‌اند و سازمان‌ها داده‌های بیشتری تولید کرده و دسترسی به آن‌ها را آسان می‌کنند. داینامیک 365 امکان استفاده از برنامه‌های تجاری فردی نظیر بازاریابی، فروش، خدمات و عملیاتی را برای سازمان‌ها در قالب فرآیندهای تجاری هوشمند فراهم می‌سازد. در حقیقت تقسیم بندی سنتی CRM و ERP داده‌ها و فرایندها را از یکدیگر جدا می‌کند و داینامیک 365 به حذف این جداسازی می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما