
7 نشانهای که نشان میدهد شما به نرمافزار CRM نیاز دارید
اگر شما جز صاحبان کسب و کارهای کوچک هستید، میدانید که روابط مشتری چقدر در موفقیت شما مهم است. بنابراین خیلی مطلوب است که با پذیرفتن ایده نرمافزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) موافق باشید، که میتواند یک جهش بزرگ برای شما باشد. اما چگونه و از کجا بدانید نرمافزار CRM سرمایهگذاری با ارزشی برای کسب و کار شما خواهد بود؟ به عنوان شماره 1 دنیا در CRM، میخواهیم چالشهایی که پیش روی مشاغلی که به دنبال بزرگ تر و سریع تر شدن هستند قرار دارد را بررسی کنیم.
نمیتوانید بازدیدکنندگان سایت را به لید تبدیل کنید؟
اگر شما با سیل عظیم متقاضی روبرو هستید و نمیخواهید این فرصت را از دست بدهید، پس حتما به یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری نیاز دارید. یک سیستم CRM هوشمند به سرعت لیدهای شما را مرتب و اولویتبندی میکند تا تیم فروش شما بتواند به موقع و کارآمد به آنها پاسخ دهد.
دسترسی به اطلاعات مشتریان دشوار است؟
صفحات گسترده، ایمیل و یادداشت شاید وقتی که کسب و کار شما در مراحل اولیه است، مناسب باشد. اما با رشد کسب و کارتان، این ابزارهای قدیمی تعامل شما با مشتری و همچنین توانایی شما در تصمیمگیری سریع و آگاهانه را محدود میکنند. اینجاست که نرمافزار CRM به میان میآید؛ با ایجاد یک منبع واحد و مرکزی از دادههایی که به راحتی در دسترس هستند، باعث افزایش فروش و تعداد مشتریان میشود.
نمیدانید تیم فروش چه کاری انجام میدهد؟
مهم نیست که تیم فروش شما کجا است. یک نرمافزار ارتباط با مشتری قوی باعث میشود تیم فروش، از هر مکانی بتواند اطلاعات را بروزرسانی کند و اطلاعات سریعا در دسترس قرار میگیرد، تا در صورت نیاز بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید.
در ارائه خدمات به مشتریان به اندازه کافی خوب نیستید؟
نگهداری مشتریان به اندازه کافی سخت است و قطعا شما دوست ندارید به دلیل ارائه خدمات ضعیف، مشتریان خود را از دست بدهید. اگر فکر میکنید تیم خدمات مشتری شما زمان زیادی را صرف پاسخگویی به شکایات مشتریان میکند، زمان داشتن یک نرمافزار CRM فرا رسیده است. اگر بتوانید به نیازهای مشتری سریعا پاسخ دهید، میتوانید با این کار آنها را شگفتزده کنید و آنها را در لیست مشتریان خود حفظ کنید.
به علاوه راهحلهای CRM هوشمند به شما امکان میدهد قدرت یادگیری را در میان افرادی که با خدمات مشتری سرو کار دارند بیشتر کنید و موارد را به فرد مناسب ارجاع دهید، تا با دانش مناسب به مشتریان پاسخ دهد. همچنین میتوانید جوامع خودیاری بوجود آورید که مشتریان را قادر میسازد به تنهایی پاسخها را بیابند، بنابراین نیروی شما میتواند زمان بیشتری برای حل مشکلات اصلی داشته باشد.
شما مشتریان با ارزش با سابقه طولانی دارید که میخواهید آنها را مدیریت کنید؟
همه مشتریان برای شما ارزش یکسانی ندارند و قطعا نمیخواهید مشتریان با ارزش خود را ناامید کنید. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری میتواند به طور خودکار وقایع مهم و مایلاستونها را به شما یادآوری کند، در نتیجه میتوانید به موقع پیامهای مورد نظر را ارسال کنید و مشتریان خود را از اینکه برای شما ارزشمند هستند مطلع کنید.
راهحلهای CRM همچنین میتواند به پیگیری افراد درون یک سازمان کمک کند، که به شما امکان میدهد ارتباط خود را شخصیتر کنید و رابطه خود را با یک مشتری حفظ کنید.
پروسه گزارشدهی شما زمان زیادی میبرد؟
اگر فروشندگان شما به صورت دستی گزارش تهیه میکنند، در نتیجه زمان کمتری را صرف انجام کارهایی میکنند که باید انجام دهند، یعنی فروش. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان میتواند همه دادهها را در یک مکان با دسترسی آسان جمعآوری کند و گزارشدهی سریع و تجزیه و تحلیل دقیق را برای شما آسان کند.
در مورد مسیر کسب و کار خود مطمئن نیستید؟
سازمان شما با شتابی که مشاغل جدید دارند چگونه برخورد خواهد کرد؟ آیا به توانایی سازمان خود اعتماد دارید؟ اگر فکر میکنید فرایندها و ابزارهای شما به اندازه کافی مناسب نیستند، زمان داشتن یک نرمافزارCRM فرا رسیده است. یک سیستم که با کسب و کار شما رشد میکند.
یک نرمافزار CRM ارزشمند، به اندازه کافی قابل گسترش و شخصیسازی است تا بتواند بر هر چالشی که کسب و کار شما با آن روبرو خواهد شد، غلبه کند.