چگونگی پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز سیستم CRM
حمید رضا خداوردی

چگونگی پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز سیستم CRM

پیاده‌سازی موفق و موثر یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به عوامل زیادی بستگی دارد. ابتدا باید دلایلی که سبب نیاز سازمان به یک CRM می‌شوند، بررسی شود. سپس بخش‌هایی که قرار است از طریق این سیستم بهبود یابند، شناسایی و مشکلات آن‌ها برطرف شود. سازمان‌های کوچک و بزرگی با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شوند که این سیستم می‌تواند در حل آن‌ها به کمک شما بیاید.

با استفاده از یک CRM، می‌توانید مشتریان و مخاطبان سازمانی خود را بهتر فهمیده و کسب‌وکار خود را بهبود بخشید. همچنین می‌توانید عملکرد کاربران را بهبود ببخشید، فرایندهای بهبود یافته ارائه دهید و بازاریابی بهتری داشته باشید. برای دستیابی به یک CRM موفقیت‌آمیز، نیاز است که نیازهای سازمان خود را به دقت تعیین کنید و شریکی که در پروژه‌های سازمانی به شما کمک کند، انتخاب کنید. از اهمیت آموزش‌های مرتبط با CRM نیز برای پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز آن باید اطمینان حاصل شود.

اشتباه بزرگی که بسیاری از کسب‌وکارها مرتکب می‌شوند، این است که از یک سیستم CRM استفاده نمی‌کنند. پروژه‌های مدیریت ارتباط با مشتری در ابتدا ممکن است مشکل‌آفرین باشند، اما با توجه به پذیرش کاربران و ارزش افزوده که این سیستم به سازمانتان ارائه می‌دهد، این سیستم می‌تواند به شما کمک کند تا هدف‌های خود را بهبود بخشید.

 

مراحل پیاده‌سازی CRM

مراحل پیاده‌سازی CRM

  • نیاز به تجزیه و تحلیل و تعریف پروژه
  • نصب، پیکربندی و سفارشی‌سازی
  • وارد کردن داده‌ها و تبدیل آن‌ها
  • آموزش نرم افزار CRM
  • پشتیبانی مداوم و فنی

به شما توصیه می کنم مقاله زیر را نیز مطالعه بفرمایید:

مزایای CRM

تعریف پروژه و نیاز به تجزیه و تحلیل

مشاوران مدیریت ارتباط با مشتری شرکت تکران با درنظر گرفتن نیازهای سازمانی شما سعی می‌کنند تا نیازهای نرم ‎افزار CRM خود را تعریف کنید و تجزیه و تحلیل نیازهای کامل و تعریف پروژه را برای کسب‌و‌کار خود انجام دهید، تا بتوانید چالش‌ها و مشکلات خود را شناسایی کنید، زمینه‌های بهره‌وری کسب‌و‌کار را تعریف کنید و فرایندها و ارتباطات را بهبود ببخشید. تمام این اطلاعات جمع‌آوری شده برای اطمینان از اینکه سیستم شما به درستی کار می‌کند بسیار مهم هستند، بنابراین شما می‌توانید به حداکثر رساندن سرمایه‌گذاری سازمانی بپردازید.

 

مراحل پیاده‌سازی CRM

نصب، سفارشی‌سازی و پیکربندی

مرحله بعدی فرایند پیاده‌سازی، سفارشی‌سازی، پیکربندی و نصب سیستم CRM توسط تیم شما، با بهره‌گیری از تیم متخصص راه‌حل‌های سازمانی است. تیم متخصص ما سیستم مدیریت ارتباط با مشتری شما را بر طبق نیازهایتان سفارشی‌سازی خواهند کرد و به اضافه کردن زمینه‌های از پیش‌تعریف شده، فرایندها و گزاش‌ها، همانطور که در تجزیه‌و‌تحلیل اولیه اشاره شده بودند، می‌پردازد. مشاوران ما به شما این اطمینان را خواهند داد که سیستم شما به درستی نصب و پیکربندی شده باشد و این سیستم در سراسر سازمان به درستی اجرا شود.

بدست آوردن و وارد کردن اطلاعات خام

موفقیت اجرای سیستم CRM و هدف دستیابی به یک پایگاه داده مدیریت ارتباط با مشتری متمرکز که به درستی اجرا شود، بستگی به این دارد که داده ها از اصالت و درستی برخوردار باشند. مشاوران ما به شما این اطمینان را خواهند داد که اطلاعات مشتریان در این سیستم گنجانده شود و همچنین منابعی مانند پایگاه داده‌های موجود، سیستم‌های حسابداری، لیست‌های پستی، صفحات گسترده و سیستم‌های سفارشی در این سیستم به درستی وارد شده باشند. همچنین داده‌های خام قبل از اینکه استفاده و وارد سیستم شوند، توسط متخصصان ما فرمت خواهند شد.

 

مراحل پیاده‌سازی CRM

آموزش برای پذیرش کاربران

هدف نهایی پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز سیستم CRM این است که شرکت و کارکنان شما کارآمدتر عمل کنند و همچنین زندگی حرفه‌ای آسان‌تری داشته باشید. آموزش کاربران برای دستیابی به این امر بسیار مهم است و ما طیف گسترده‌ای از آموزش‌های CRM را به کاربران ارائه می‌دهیم. همچنین کاربران می‌توانند از آموزش‌های سفارشی در محل یا بصورت آنلاین استفاده کنند تا نیازهای خود را رفع کرده و با تمام قابلیت‌ها و ویژگی‌های نرم افزار CRM آشنا شوند. تیم تکران کلیه دوره‌های آموزشی CRM در کلیه زمینه‌ها مانند فروش، بازاریابی و خدمات مشتری را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

پشتیبانی

هنگامی که نرم‌افزار CRM شما به خوبی اجرا شده باشد، ما طیف وسیعی از قراردادهای پشتیبانی برای کمک به شما را در مدیریت این سیستم ارائه می‌کنیم. کارکنان پشتیبانی ما برای کمک به کاربران تمام تلاش خود را می‌کنند و این اطمینان را به شما می‌دهند که تمام نیازهای فنی و غیرفنی شما به‌سرعت برطرف شوند.

می تونی با سیستم جستجوی زیر مقاله های دیگه تکران رو هم بخونی

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

021-22130288 021-26741787

برای ارتباط با ما می توانید از طریق فرم تماس در صفحه زیر اقدام نمایید.

تماس با ما