
چگونگی پیادهسازی موفقیتآمیز سیستم CRM
پیادهسازی موفقیتآمیز و موثر راهحل مدیریت ارتباط با مشتری CRM، به عوامل زیادی بستگی دارد. اولین قدم در این راه این است که بفهمید چرا سازمان شما به یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری نیاز دارد، کدام بخشهای سازمان را میخواهید بهبود ببخشید و مشکلات کدام قسمتها باید برطرف شود. صرفنظر از اینکه کسبوکار شما کوچک یا بزرگ است، اکثریت کسبوکارها با چالشهایی مواجه هستند که در آن یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری میتواند به رفع این مشکلات و چالشها کمک کند. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری میتواند به شما در درک بهتر مشتریان و مخاطبان سازمانی، هدایت بهتر کسبوکار و فروش بیشتر سازمان، ارائه فرایندهای بهبود یافته برای بهبود عملکرد کاربران، بازاریابی بهتر و ارتباط با مشتریان و گزارشگیری کمک کند.
بنابراین شما میتوانید با بهرهگیری از این سیستم، اهداف سازمانی خود را بهتر پیگیری کنید. یک گام کلیدی در دستیابی به یک سیستم موفقیتآمیز نرمافزار CRM، این است که متوجه نیاز سازمان به برنامهریزی دقیق، پشتیبانی و آموزش شوید. همچنین نیاز به انتخاب یک شریک CRM که بتواند در پروژههای سازمانی به شما کمک کند. بنابراین، شما میتوانید با استقرار نرمافزار CRM، تجربه و راهنمای ارزشمندی را بدست آورید که حداکثر استقرار سریع و پذیرش کاربری را برای شما به ارمغان آورد و در نتیجه ارزش بیشتری را از سرمایهگذاری سازمانی کسب کنید. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از کسبوکارها مرتکب میشوند این است که آنها یک راهحل نرمافزاری مقرون به صرفه و بصری ثابت مانند سی آر ام را برای امور سازمانی خود انتخاب نمیکنند. بسیاری از پروژههای مدیریت ارتباط با مشتری در ابتدا بسیار مشکل بهنظر میآیند، که در آنها هزینهها خارج از کنترل و اهمیت پذیرش کاربران فراموش شده اند.
مراحل پیادهسازی CRM
- نیاز به تجزیه و تحلیل و تعریف پروژه
- نصب، پیکربندی و سفارشیسازی
- وارد کردن دادهها و تبدیل آنها
- آموزش نرم افزار CRM
- پشتیبانی مداوم و فنی
به شما توصیه می کنم مقاله زیر را نیز مطالعه بفرمایید:
تعریف پروژه و نیاز به تجزیه و تحلیل
مشاوران مدیریت ارتباط با مشتری شرکت تکران با درنظر گرفتن نیازهای سازمانی شما سعی میکنند تا نیازهای نرم افزار CRM خود را تعریف کنید و تجزیه و تحلیل نیازهای کامل و تعریف پروژه را برای کسبوکار خود انجام دهید، تا بتوانید چالشها و مشکلات خود را شناسایی کنید، زمینههای بهرهوری کسبوکار را تعریف کنید و فرایندها و ارتباطات را بهبود ببخشید. تمام این اطلاعات جمعآوری شده برای اطمینان از اینکه سیستم شما به درستی کار میکند بسیار مهم هستند، بنابراین شما میتوانید به حداکثر رساندن سرمایهگذاری سازمانی بپردازید.
نصب، سفارشیسازی و پیکربندی
مرحله بعدی فرایند پیادهسازی، سفارشیسازی، پیکربندی و نصب سیستم CRM توسط تیم شما، با بهرهگیری از تیم متخصص راهحلهای سازمانی است. تیم متخصص ما سیستم مدیریت ارتباط با مشتری شما را بر طبق نیازهایتان سفارشیسازی خواهند کرد و به اضافه کردن زمینههای از پیشتعریف شده، فرایندها و گزاشها، همانطور که در تجزیهوتحلیل اولیه اشاره شده بودند، میپردازد. مشاوران ما به شما این اطمینان را خواهند داد که سیستم شما به درستی نصب و پیکربندی شده باشد و این سیستم در سراسر سازمان به درستی اجرا شود.
بدست آوردن و وارد کردن اطلاعات خام
موفقیت اجرای سیستم CRM و هدف دستیابی به یک پایگاه داده مدیریت ارتباط با مشتری متمرکز که به درستی اجرا شود، بستگی به این دارد که داده ها از اصالت و درستی برخوردار باشند. مشاوران ما به شما این اطمینان را خواهند داد که اطلاعات مشتریان در این سیستم گنجانده شود و همچنین منابعی مانند پایگاه دادههای موجود، سیستمهای حسابداری، لیستهای پستی، صفحات گسترده و سیستمهای سفارشی در این سیستم به درستی وارد شده باشند. همچنین دادههای خام قبل از اینکه استفاده و وارد سیستم شوند، توسط متخصصان ما فرمت خواهند شد.
آموزش برای پذیرش کاربران
هدف نهایی پیادهسازی موفقیتآمیز سیستم CRM این است که شرکت و کارکنان شما کارآمدتر عمل کنند و همچنین زندگی حرفهای آسانتری داشته باشید. آموزش کاربران برای دستیابی به این امر بسیار مهم است و ما طیف گستردهای از آموزشهای CRM را به کاربران ارائه میدهیم. همچنین کاربران میتوانند از آموزشهای سفارشی در محل یا بصورت آنلاین استفاده کنند تا نیازهای خود را رفع کرده و با تمام قابلیتها و ویژگیهای نرم افزار CRM آشنا شوند. تیم تکران کلیه دورههای آموزشی CRM در کلیه زمینهها مانند فروش، بازاریابی و خدمات مشتری را به کاربران خود ارائه میدهد.
پشتیبانی
هنگامی که نرمافزار CRM شما به خوبی اجرا شده باشد، ما طیف وسیعی از قراردادهای پشتیبانی برای کمک به شما را در مدیریت این سیستم ارائه میکنیم. کارکنان پشتیبانی ما برای کمک به کاربران تمام تلاش خود را میکنند و این اطمینان را به شما میدهند که تمام نیازهای فنی و غیرفنی شما بهسرعت برطرف شوند.